NAS (voor dataopslag & media)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipeV
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 14:17
Hee tweakers,

*geen idee of mijn vraag hier helemaal juist staat, maar vind het de beste plaats*

Mijn vraag:
Ik wil graag een NAS aanschaffen om ervoor te zorgen dat ik in huis een centraal dataopslagpunt heb. Daarnaast wil ik ook graag dat de films/series die op de NAS zouden komen te staan, via de TV (en het liefst ook van elk ander apparaat) te benaderen en af te spelen zijn. Nu ben ik of verplicht op mijn PC te kijken of een laptop aan mijn TV te hangen; niet ideaal. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de opties oneindig zijn (zo op het eerste gezicht) en dat ik hierdoor door de bomen het bos niet meer zie. Dus ik zou graag op weg willen worden geholpen.

Concreet:
  • Zelfbouw NAS vs Synology/QNAP/etc?
  • PMS draaien op de NAS en daar ook transcoding laten plaats vinden of niet?
  • Welke additionele apparaten zijn noodzakelijk? (mediaspeler/HTPC/chromecast)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
  • 2x Philips 32inch Full HD TV (een staat in de woonkamer, een staat boven op de slaapkamer) - zijn geen smart TVs
  • Chromecast
  • Mede8er med400x2s mediaplayer - werd gebruikt door middel van een externe harde schijf.
Softwarematig wil ik gebruik maken van Plex en Kodi; heb ik nu nog geen ervaring mee.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De beslissing die ik al gemaakt heb is dat ik 2 harde schijven wil gebruiken RAID01. Dus een 2-bay NAS is voldoende. Ben nog even aan het nadenken hoeveel TB ik nodig acht, maar na een korte vergelijking met mogelijke 4-bay NASsen en de daarbij behorende 4 schijven valt mijn keuze (financieel) toch eerder op een 2-bay NAS. Dat moet voor de komende jaren voldoende zijn.

Voor wat ik verder gevonden heb zijn er de volgende opties:
  • Een Synology/QNAP/etc. NAS kopen. Zoals een 216play of iets soortgelijks. Daar mijn bestanden opzetten en door middel van een mediaplayer via mijn TV de bestanden afspelen. Voordeel: goedkoop; Nadeel: niet op elk device kan ik mijn films/series bekijken want de NAS kan niet transcoden.
  • Een Synology/QNAP/etc. NAS kopen. Maar nu een duurdere variant die ook kan transcoden; zoals een QNAP ts-253A. Voordeel: elk device heeft mogelijkheid tot de bestanden. Nadeel: duurder.
  • Een zelfbouw NAS. Volgens mij kan ik hier zoveel kracht instoppen als dat ik zelf wil en dus veel bereiken; het grote voordeel. Daarnaast misschien ook wel goedkoper. Nadeel: ik heb geen ervaring met NASsen (wel beetje met zelfbouw PCs, dus in elkaar zetten is geen probleem) en niet dezelfde software als Synology/QNAP.
Mijn meest algemene vraag is: kloppen mijn bovenstaande opties en beweringen (voor- en nadelen)? Of zie ik iets compleet over het hoofd?

Verdere informatie:
Kosten: niet per se een max; functionaliteit is belangrijker. Nu een keer goed fixen zorgt voor minder gedoe in de toekomst. Wil echter niet geld weggooien, dus als functionaliteit met goedkopere opstelling behaald kan worden gaat daar waarschijnlijk mijn voorkeur naar uit.

Plaats: NAS komt te staan in de meterkast. Door de bouw van het huis zit deze echter vlakbij de TV; door de muur heen een meter of 2, dus er zou tussen de NAS en TV een kabel gelegd kunnen worden mits noodzakelijk.

Merk: geen voorkeur.

Ik hoop dat iemand mij een beetje in de goede richting kan sturen. Mijn excuses als het misschien een hele hoop vragen in een topic zijn, maar zoals gezegd: ik zie door de bomen het bos niet meer. Als er vragen zijn die ik eerst nog moet beantwoorden hoor ik dat graag en probeer ik deze zo goed als mogelijk te beantwoorden!

Heel erg bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar het gescheiden houden van opslag en afspelen van media. Een NAS in combinatie met een HTPC of dedicated Kodi player lijkt mij de beste combinatie. Dat hangt echter wel af van je budget. Een HTPC kan vanaf een euro of 200, Kodi player al onder de 100 euro (bijvoorbeeld de Eminent EM7680).

Zelf heb ik de combinatie van een FreeNAS systeem met twee Kodi HTPC's en dat werkt voor mij het beste. Veel flexibiliteit, vermogen en het voordeel van ZFS. Het is ook echter wel een van de duurdere oplossingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 18-08-2017 12:03 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Tsurany schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:02:
Een HTPC kan vanaf een euro of 200, Kodi player al onder de 100 euro (bijvoorbeeld de Eminent EM7680).
Een Raspberry Pi 3 van €30 Kan ook als kodi player worden gebruikt

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Zelf heb ik een jaar of wat terug de DS716+II gekocht met 2x4 TB schijven. Ben toen voor deze dure gegaan met het oog op Plex inderdaad. Dat viel mij helaas tegen. Hij kon wel transcoden, maar het hield helaas op zodra je ook maar iets in de richting van HD ging. Ik had nog een oude ongebruikte Asus laptop liggen met een 3e gen i5 waar nu dedicated Plex op draait.

Persoonlijk vind ik de Synology echt nog steeds geweldig kwa software alleen de CPU moet je niet al te veel van gaan verwachten.

Je kan bijvoorbeeld ook gaan kijken naar zelfbouw en dan daar de Synology software op draaien (XPEnology). Ik zou alleen niet weten welke hardware "voldoende" is in jouw geval.

Uiteindelijk is het hier de bedoeling iets van een zelfbouw neer te zetten met wat meer harde schijven want mijn Synology is bijna vol. Dan wil ik even wat geld investeren en het in een keer goed doen.

--edit:
Wij hebben thuis een Sony Android TV waar plex native op draait. Maar als je met bijvoorbeeld Chromecasts gaat werken moet je wel altijd je telefoon bij de hand hebben. Er zijn trouwens ook wel Android media player boxjes die zeer goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door pascal-drewes op 18-08-2017 12:43 ]

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:56
zelf pas de ds216 play gekocht met 2x 3TB WD reds...kost wat maar werkt prima.
Heb deel ingericht voor belangrijke bestanden en andere deel netjes voor media films.
Stream het dan naar een Himedia Q5 en mobiele apparaten(s6 tel en samsung tabs)allemaal perfect.

Hij kan trouwens prima 1080P aan 4K zou ook moeten maar heb geen 4K scherm dus tjah overbodig.
Voor de rest perfect apparaat , gebruik ook de survailance van de nas voor bewaking met foscam camera perfect en makkelijk in te richten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Derekboy2000 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Een Raspberry Pi 3 van €30 Kan ook als kodi player worden gebruikt
Klopt, heeft alleen aardig wat beperkingen waardoor ik hem niet zou aanraden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Zelf zou ik altijd voor een NAS gaan en losse mediaplayer(s). Kwa prijs zal het niet veel schelen met een krachtige nas, en je bent makkelijker in het upgraden. Daarnaast werkt het ook gewoonweg prima.

De juiste media-player is altijd persoonlijk. Heb je een losse versterker bij de tv's? dat maakt het wat ingewikkelder met DTS+ en andere moeilijke audioformaten. Maar als je gewoon via de tv-speakers kijkt zijn er genoeg goedkope media players die het heel aardig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:20
Tsurany schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Klopt, heeft alleen aardig wat beperkingen waardoor ik hem niet zou aanraden.
Ik heb thuis 2 stuks Phi 3 staan. Beide met Kodi en een centrale database op mijn Synology. Beneden beginnen met kijken, en dan lekker boven in bed verder kijken. Geen probleem. Geluid is ook in orde, maar ik heb dan ook geen surround of wat dan ook. Ondertiteling werkt naar behoren en de Phi reageert lekker snel. Vraag me dan ook af wat de beperkingen hiervan zijn ?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipeV
Thanks allemaal al voor de antwoorden! Even een paar posts eruit gelicht waar ik nog wat vragen/opmerkingen bij heb.
Tsurany schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:02:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar het gescheiden houden van opslag en afspelen van media. Een NAS in combinatie met een HTPC of dedicated Kodi player lijkt mij de beste combinatie. Dat hangt echter wel af van je budget. Een HTPC kan vanaf een euro of 200, Kodi player al onder de 100 euro (bijvoorbeeld de Eminent EM7680).

Zelf heb ik de combinatie van een FreeNAS systeem met twee Kodi HTPC's en dat werkt voor mij het beste. Veel flexibiliteit, vermogen en het voordeel van ZFS. Het is ook echter wel een van de duurdere oplossingen.
Oke, check!
Twee vragen hierbij:
- begrijp ik goed dat je hiermee/hierdoor dus niet naar elk apparaat vrijelijk kunt streamen? Maar dat is dan denk ik inherent aan het scheiden van opslag en afspelen van media?
- Plex gebruik je dus niet? Alleen Kodi?
Waah schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:40:
Zelf zou ik altijd voor een NAS gaan en losse mediaplayer(s). Kwa prijs zal het niet veel schelen met een krachtige nas, en je bent makkelijker in het upgraden. Daarnaast werkt het ook gewoonweg prima.

De juiste media-player is altijd persoonlijk. Heb je een losse versterker bij de tv's? dat maakt het wat ingewikkelder met DTS+ en andere moeilijke audioformaten. Maar als je gewoon via de tv-speakers kijkt zijn er genoeg goedkope media players die het heel aardig doen.
Komt overeen met wat dus eerder gezegd is _/-\o_
Heb geen losse versterker bij mijn TV staan; luister dus via TV-speakers. Mogelijk upgrade is een keer een soundbar; maar heb geen behoefte aan speakers voor een 5.1 of 7.1 systeem.
pascal-drewes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:40:
Zelf heb ik een jaar of wat terug de DS716+II gekocht met 2x4 TB schijven. Ben toen voor deze dure gegaan met het oog op Plex inderdaad. Dat viel mij helaas tegen. Hij kon wel transcoden, maar het hield helaas op zodra je ook maar iets in de richting van HD ging. Ik had nog een oude ongebruikte Asus laptop liggen met een 3e gen i5 waar nu dedicated Plex op draait.

Persoonlijk vind ik de Synology echt nog steeds geweldig kwa software alleen de CPU moet je niet al te veel van gaan verwachten.

Je kan bijvoorbeeld ook gaan kijken naar zelfbouw en dan daar de Synology software op draaien (XPEnology). Ik zou alleen niet weten welke hardware "voldoende" is in jouw geval.

Uiteindelijk is het hier de bedoeling iets van een zelfbouw neer te zetten met wat meer harde schijven want mijn Synology is bijna vol. Dan wil ik even wat geld investeren en het in een keer goed doen.

--edit:
Wij hebben thuis een Sony Android TV waar plex native op draait. Maar als je met bijvoorbeeld Chromecasts gaat werken moet je wel altijd je telefoon bij de hand hebben. Er zijn trouwens ook wel Android media player boxjes die zeer goed werken.
Sluit dus ook aan bij het idee dat een dure NAS een beetje zonde van het geld is. Maar je zegt, binnenkort een zelfbouw NAS. Hoe komt dat het ideale plaatje eruit te zien? Die NAS gaat ook als HTPC fungeren? En als ik hier nog even naar wil kijken; is XPEnology op andere apparaten goed te gebruiken? (in de zin van apps op je telefoon om je NAS te benaderen etc)

Algemene vervolgvraag op alle antwoorden:
Stel ik kies voor NAS + mediaspelers, maakt het dan nog uit of ik een 216play, 216, 216+II of iets anders haal? Heb begrepen dat de 216j niet heel fantastisch is, vandaar dat ik 216play als ondergrens zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal-drewes
Dan kom ik het volgende plaatje:

- 1 Zelfbouw NAS
XPEnology alleen puur voor instellen van de raid en andere instellingen als je niet wil werken met Linux. Plex zelf zou ik alsnog niet via XPEnology draaien maar via SSH installeren omdat de Synology pakketjes niet altijd even snel updaten en even stabiel zijn. Zelf ben ik wel bekend met Linux dus ik zal gewoon alles handmatig instellen etc...
Ben hiervoor aan het sparen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 333,90€ 333,90
1ASRock Z270 Taichi€ 199,-€ 199,-
10WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 118,-€ 1.180,-
1Inter-Tech IPC 4U-4129-N€ 124,-€ 124,-
10Sharkoon SATA 3 60cm recht Rood€ 4,95€ 49,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 119,95€ 119,95
3Intel 600p 128GB€ 65,44€ 196,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.338,19

Aan de hand van ZFS wil ik dan wat zekerheid in bouwen mocht er een schijfje uitvallen.
Let op de dikke overkil, wordt niet alleen gebruikt voor Plex maar ook voor verschillende docker boxes, seed box, automated testing van dockerfiles/websites. Op dit moment heb ik mijn Plex library gedeeld met wat Fam en vrienden en CPU zit al gauw op zo'n 80% momenteel dus ook daar is nog wat rekenkracht voor nodig. Meeste films/series heb ik op HD formaat maar zitten ook een aantal 4K films tussen.

- Bij ons thuis een Sony 4K android TV maar dat zou ook zo'n android set-top box of chromecast kunnen zijn.
Ik vind zelf een HTPC volledig overkill. Het enige wat het moet doen is media afspelen en aangezien dit al met een Chromecast kan snap ik ook totaal het nut niet van een HTPC.

Het verschil tussen die drie NAS'en kan je hier trouwens mooi zien. Zo heeft de +II een snellere processor en hebben zowel de play als de +II 1GB werkgeheugen tegenover de gewone.

[ Voor 3% gewijzigd door pascal-drewes op 18-08-2017 14:34 . Reden: Typo ]

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 18:29
pascal-drewes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:28:

Het verschil tussen die drie NAS'en kan je hier trouwens mooi zien. Zo heeft de +II een snellere processor en hebben zowel de play als de +II 1GB werkgeheugen tegenover de gewone.
Nog een verschil met de 216+II ten opzichte van de andere 2 diskstations.

De 216+II heeft een Intel soc, hierdoor kan je andere pakketten draaien (bv Unifi Controller) en het geheugen is uitbreidbaar naar 8GB (niet officieel, maar het kan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal-drewes
Sharky_NL schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Nog een verschil met de 216+II ten opzichte van de andere 2 diskstations.

De 216+II heeft een Intel soc, hierdoor kan je andere pakketten draaien (bv Unifi Controller) en het geheugen is uitbreidbaar naar 8GB (niet officieel, maar het kan) :)
Ohja, Intel is wel aardig belangrijk als je Docker wil gaan gebruiken want volgensmij werkte dat alleen met x86 op Synologies. (disclaimer; weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sparkiee schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Ik heb thuis 2 stuks Phi 3 staan. Beide met Kodi en een centrale database op mijn Synology. Beneden beginnen met kijken, en dan lekker boven in bed verder kijken. Geen probleem. Geluid is ook in orde, maar ik heb dan ook geen surround of wat dan ook. Ondertiteling werkt naar behoren en de Phi reageert lekker snel. Vraag me dan ook af wat de beperkingen hiervan zijn ?
X265/HEVC werkt niet, dat is toch een redelijk toekomstige codec.
VipeV schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:16:
Oke, check!
Twee vragen hierbij:
- begrijp ik goed dat je hiermee/hierdoor dus niet naar elk apparaat vrijelijk kunt streamen? Maar dat is dan denk ik inherent aan het scheiden van opslag en afspelen van media?
- Plex gebruik je dus niet? Alleen Kodi?
Je kan wel Plex installeren op de NAS. Ik gebruik FreeNAS en doormiddel van jails, docker containers of VM's kan je elke software installeren die je wilt. Ik vind Plex zelf alleen niet heel fijn.

Ik gebruik dus inderdaad alleen Kodi. Wel met een gedeelde database die in een FreeNAS jail draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 18:29
pascal-drewes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Ohja, Intel is wel aardig belangrijk als je Docker wil gaan gebruiken want volgensmij werkte dat alleen met x86 op Synologies. (disclaimer; weet ik niet zeker)
Klopt, Docker wordt volledig ondersteund op de DS216+II, echter de ondersteuning vanuit Synology geldt helaas niet voor alle Diskstation uitgevoerd met de Intel soc. De DS416play heeft bijvoorbeeld dezelfde soc maar heeft geen ondersteuning voor Docker vanuit Synology. Handmatig installleren van de spk gaat dan wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipeV
Wederom dank aan iedereen die gereageerd heeft!

Ik ben er nu dan wel bijna uit en kies zeer waarschijnlijk voor een 216+II met mediaplayer. Op die manier heb ik nog wel flexibiliteit. (Of loont het de moeite te kiezen voor een QNAP 253A? Reviews op internet prevaleren die boven de 216+II, maar op fora kom ik alleen maar reacties tegen die Synology > QNAP uitspreken?)

En dan kan ik later, als ik over een paar jaar volledig 'gewend' ben aan een NAS, besluiten om zelf wat te gaan bouwen. Dan weet ik waarschijnlijk ook stukken beter wat ik nog nodig heb/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Synology is populairder en heeft daarom veel meer (community) ondersteuning. Daarnaast is de interface voor mij vrijwel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
https://www.estunt.nl/product/hp-800-g1-usdt-ssd/ (gebruikte hardware).
Dit zou je ook bij je tv kunnen zetten, als media player.
Let op de usdt, deze modellen zijn zeer klein.
Zelf heb ik hier linux en kodi op geïnstalleerd, maar omdat deze veel snelheid hebben kan je alles wat mogelijk is proberen/installeren, en reageert het apparaat snel op je afstandbediening(zelf heb ik een oudere en andere merk).
Kijk wel goed of de aansluitingen goed Zijn voor wat je wilt.
En op deze website staan ook nog minder dure modellen.

En de nas als opslag.

En natuurlijk alles als het gaat via kabel verbinden, en geen wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door jan99999 op 18-08-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@jan99999 waarom zou je dat doen? Duur, onzuinig en veel groter dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipeV
Tsurany schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:58:
Synology is populairder en heeft daarom veel meer (community) ondersteuning. Daarnaast is de interface voor mij vrijwel perfect.
Top, ga ik dat doen! Een vervolgvraag, eigenlijk niet hier op de goede plek, maar toch. Stel ik kies ervoor om plex te draaien op de NAS, dan kan ik dus geen gebruik maken van het transcoden omdat de NAS dat niet trekt. Is er echter een videoformat waar ik zelf (op mijn PC) alle video's in om kan zetten zodat ze op (bijna) alle apparaten speelbaar zijn. Ik heb overigens geen Apple devices, volgens mij scheelt dat een hoop.
jan99999 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:58:
https://www.estunt.nl/product/hp-800-g1-usdt-ssd/ (gebruikte hardware).
Dit zou je ook bij je tv kunnen zetten, als media player.
Let op de usdt, deze modellen zijn zeer klein.
Zelf heb ik hier linux en kodi op geïnstalleerd, maar omdat deze veel snelheid hebben kan je alles wat mogelijk is proberen/installeren, en reageert het apparaat snel op je afstandbediening(zelf heb ik een oudere en andere merk).
Kijk wel goed of de aansluitingen goed Zijn voor wat je wilt.
En op deze website staan ook nog minder dure modellen.

En de nas als opslag.

En natuurlijk alles als het gaat via kabel verbinden, en geen wifi.
Vind dit zelf ook een dure oplossing. Dus ik heb mijn keuze gemaakt: het wordt een Synology 216+II met mediaplayer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je zou een Raspberry Pi 2 of 3 kunnen kopen en daar Rasplex / OpenPHT op kunnen installeren. Speelt alles af (hevc / h265 uitgezonderd) zonder dat er transcoding nodig is en waarschijnlijk kun je alles via de afstandsbediening van je TV bedienen met HDMI-CEC.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1