Toon posts:

triple 2560x1440 (7680x1440) 1x1080TI?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben opzoek naar de juiste GPU voor mijn 3 schermen 2560x1440 setup. Mijn vraag aan jullie is of ik met een single 1080TI genoeg fps (+60) krijg met de meeste AAA games? Een 1080TI SLI wordt met toch een beetje te veel en andere opties zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt voor jullie reactie(s)! _/-\o_ _/-\o_

Kingyassin

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-08-2017 11:24)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
Tja, het is niet echt een setup waarop veel getest wordt, enige indicatie zal toch een beetje natte vinger werk zijn. Ook zal het te behalen fps afhankelijk zijn van diverse instellingen... zet je alles op het medium/low dan zal het misschien haalbaar zijn maar doe je ook gelijk het nut van de setup teniet.

Ik zou zeggen zoek eens wat benchmarks op van games op 4K en wat die ongeveer doen, dat is uiteraard een lager aantal pixels dan wat jij wil/hebt, maar dan heb je iig een goede indicatie van het te behalen fps op die resolutie en of daar nog schaalbaarheid naar een 30% hogere resolutie in zit.

Zo doet bijvoorbeeld Battlefield 1 op 4K echt net iets meer dan 60fps met de hoogste instellingen en 100fps op medium instellingen... Rise Of The Tombraider doet ook circa 60fps op 4k met de hoogste instellingen en circa 90fps met medium instellingen.

Die twee benchmarks in ogenschouw nemende ben ik vrij zeker dat je geen 60fps gaat halen met die setup zonder de instellingen flink terug te moeten draaien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:15

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wat heb je zelf al gevonden met betrekking tot dit onderwerp?
Welke games hebben we het over want ik zie dat een 1080TI her en der al moeite heeft met 4k op 60fps te houden.
Zie ook de review hieronder.
https://nl.hardware.info/...rksnghost-recon-wildlands

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
Tja, het is niet echt een setup waarop veel getest wordt, enige indicatie zal toch een beetje natte vinger werk zijn. Ook zal het te behalen fps afhankelijk zijn van diverse instellingen... zet je alles op het medium/low dan zal het misschien haalbaar zijn maar doe je ook gelijk het nut van de setup teniet.

Ik zou zeggen zoek eens wat benchmarks op van games op 4K en wat die ongeveer doen, dat is uiteraard een lager aantal pixels dan wat jij wil/hebt, maar dan heb je iig een goede indicatie van het te behalen fps op die resolutie en of daar nog schaalbaarheid naar een 30% hogere resolutie in zit.

Zo doet bijvoorbeeld Battlefield 1 op 4K echt net iets meer dan 60fps met de hoogste instellingen en 100fps op medium instellingen... Rise Of The Tombraider doet ook circa 60fps op 4k met de hoogste instellingen en circa 90fps met medium instellingen.

Die twee benchmarks in ogenschouw nemende ben ik vrij zeker dat je geen 60fps gaat halen met die setup zonder de instellingen flink terug te moeten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:20:
Wat heb je zelf al gevonden met betrekking tot dit onderwerp?
Welke games hebben we het over want ik zie dat een 1080TI her en der al moeite heeft met 4k op 60fps te houden.
Zie ook de review hieronder.
https://nl.hardware.info/...rksnghost-recon-wildlands
Wildlands is ook gewoon echt een kakgame qua performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:21:

Idd dat is waar ik ook op kwam 11*10^6 pixels vs 8,3*10^6 pixels. Ik speel vooral race games en die zijn toch wel wat lichter... maar ik merk dat een enkel 1080TI dan voor deze setup niet echt futur proof is.

Bedankt voor jullie snelle reacties guys! Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_