Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 22:54

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben een tijdje geleden benaderd door het bedrijf The NextGen of ik bij hun in dienst wilde komen als .NET ontwikkelaar. NextGen is een consulancy partij (onderdeel van recruitment partij SearchLite), die software ontwikkelaars detacheerd bij klanten. Zo zijn er wel meer in Nederland en toevallig ben ik ook werkzaam bij één.

Er is wel één groot verschil met de gemiddelde detacheringspartij. Je krijgt een basissalaris van NextGen. Zodra je bij een klant zit wordt dit aangevuld tot 70% van je uurloon. Het basissalaris is echt een schijntje (dit was mijn startsalaris na mijn studie ongeveer). Maar zodra je op een opdracht zit schiet dit salaris dus omhoog. De voorbeeld berekening die ze mij lieten zien is netto verdienen wat ik nu bruto verdien (met ongeveer hetzelfde uurloon als mijn huidige werkgever voor mij vraagt). Voor iedere secundaire arbeidsvoorwaarde/studie wordt afgetrokken van de 70%. Denk hierbij aan leaseauto, studiebudget en etc.

Nu heb ik er een aantal twijfels bij:
  • Als ik geen opdracht heb, ziek ben of op vakantie ga, dan verdien ik dus alleen het basissalaris
  • Voor mij meer dan een uur enkele reis is not done, nu praten ze het mooi dat dit geen probleem is, maar hoe is dit als je er echt werkt?
  • Gaat de leaseauto ook van het basissalaris af als je geen opdracht hebt?
  • Hebben ze genoeg opdrachten in regio brabant (een uur rijden vanaf Den Bosch)
Meeste vragen heb ik al gesteld aan de recruiter, maar die maken het natuurlijk een mooi verhaal van. Wat zijn jullie ervaringen met The NextGen en eventueel SearchLite?

Bij voorbaat dank!

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Ik heb een paar keer contact gehad met SearchLite recruiters. Zeer net :) .

Met The NextGen geen ervaring. Wel gewerkt bij een vergelijkbare partij.
[b]Gertjuhjan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:09:
  • Als ik geen opdracht heb, ziek ben of op vakantie ga, dan verdien ik dus alleen het basissalaris
  • Voor mij meer dan een uur enkele reis is not done, nu praten ze het mooi dat dit geen probleem is, maar hoe is dit als je er echt werkt?
  • Gaat de leaseauto ook van het basissalaris af als je geen opdracht hebt?
  • Hebben ze genoeg opdrachten in regio brabant (een uur rijden vanaf Den Bosch)
1, geen opdracht == basisslaris. Dit salaris werd bij mij weer verrekend van de 70% van de volgende keer. dus het is NIET 70& én basis salaris.
2: tja, je wilt toch inkomen. je hebt vaste lasten zoals een lease auto en huis... Ik voelde me niet heel erg gepushed verder vanuit de opdrachtgever zelf
3: Ja natuurlijk.
4: dunno:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 22:54

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
MijnAccount schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:21:

1, geen opdracht == basisslaris. Dit salaris werd bij mij weer verrekend van de 70% van de volgende keer. dus het is NIET 70& én basis salaris.
Dus als ik het goed begrijp komt de volgende situatie:
Maand september heb ik geen opdracht en ik heb een basissalaris van 2000 netto.

Maand oktober heb ik een volle maand gewerkt met een 70% salaris van 4000 netto. Word daar eerst nog het basissalaris van september afgetrokken waardoor ik alsnog maar 2000 euro ontvang voor de maand oktober?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Gertjuhjan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Dus als ik het goed begrijp komt de volgende situatie:
Maand september heb ik geen opdracht en ik heb een basissalaris van 2000 netto.

Maand oktober heb ik een volle maand gewerkt met een 70% salaris van 4000 netto. Word daar eerst nog het basissalaris van september afgetrokken waardoor ik alsnog maar 2000 euro ontvang voor de maand oktober?
Zo werkte het wel bij mijn opdrachtgever.
Er gingen ook nog wat "verplichte werkgever lasten" vanaf die niet opgevangen werden in de 30% die er al af ging. Check dat even na bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwiersem
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
Iemand al meer ervaringen mee? Wat is de kwaliteit en aard van de gemiddelde klus? Wat doen ze wel en niet voor je? Hoeveel ben je beschikbaar gemiddeld wanneer je niet jezelf verkoopt de hele tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:50
Inmiddels zijn we alweer een tijd verder... ben zelf benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn met The N extGen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Ik ben vandeweek benaderd na sollicitatie op een reeds vervulde functie.
Het verhaal:

Basis salaris 3500 tot 4500 per maand voor op de bank/vakantie/ziek.

En als je werk hebt 70% van je uurloon (zij vragen tussen de 70 en 100 euro voor mij)
En 19ct per km

Auto, laptop, telefoon, pensioen, trainingen. Allemaal eigen kosten.

Dus vraag me af, is het het waard. Want in loondienst dus kosten niet aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Dus geen werk is 4000 bruto per maand, wel werk is 8000 bruto per maand.

Maar wel alles zelf bekostigen. Dus geen werk min kosten is 3000 bruto en wel werk is 7000 bruto klinkt aannemelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Ze heten ook cloudgeneration.nl
Zelfde bedrijf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Geen ervaring bij Next Gen (ik ken de eigenaren wel), wel bij vergelijkbare partij. Ben vrij snel weggegaan en gaan Zzp'en. Ik verdien netto nu het dubbele en kan nu zelf met klanten praten. Ik zie zelf weinig voordelen in midlancen. Ja je verdient meer in loondienst, maar alle kosten zijn ook voor jou (leaseauto of reiskosten, vakantiedagen, cursussen). Ik kreeg basisloon van 3k (nooit gebruik van gemaakt).

Mijn jaarsalaris zat ongeveer op 95k bruto bij een uurtarief van 82.50.

Als je assertief genoeg bent en prima met een beetje meer risico kan leven, dan zou ik gaan freelance, ben je dat niet is midlance prima. Acquisitie kun je ook prima uitbesteden (dat doen partijen zoals next gen vaak zelf ook).

• devo23
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09-2020
Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd hoe het proces voor elke klus verloopt? Krijg je een sollicitatiegesprek voor elke nieuwe baan of aleen voordat je bij NextGen komt? Huren klanten een team of individuen in? Wat als er lange tijd geen projecten voor je zijn? (Ik verwacht dat vanwege corona).

Bij voorbaat dank!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
De antwoorden op die vragen lijken me bij midlance niet anders dan bij willekeurige andere detacheerders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saphora
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Laat je niet lekker maken door de mooie verhalen. Ga in dienst bij een detacheerder met een normaal salaris.Spreekt uit eigen ervaring..

[ Voor 196% gewijzigd door Saphora op 09-02-2021 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:30
Saphora schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:54:
Laat je niet lekker maken door de mooie verhalen. Ga in dienst bij een detacheerder met een normaal salaris.Spreekt uit eigen ervaring..
Goed beargumenteerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saphora
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
True, ik had dit misschien niet zo lomp moeten posten.

Nu met argument:

Ik heb een prima tijd gehad! De organisatie is groeiend en veel veranderingen in zeer korte tijd. De mensen waarmee je direct contact hebt zijn allemaal toppers!

Het werkt als volgt:

Je krijgt 70% van iedere euro per gewerkt uur.
Je komt als senior developer of whatever daar in dienst. Je krijgt 4K (Bruto) als basis salaris.
Dus maak je 160uur x 75euro = (12000 / 100) * 70 = 8400.
Dan is de som als volgt:

8400 (Dus jou 70%)
- 4000 (Je basissalaris bruto/netto + auto = +/- 2700).
- 1200 (werkgeverslasten, dit is ongeveer)
- 500 (auto van de zaak) =
---------------------------------------
+ 2700 (gaat naar de *bonus* die je iedere 3 maanden uitgekeerd krijgt, dit is natuurlijk wel bruto).
De bonus die je iedere 3 maanden om en nabij netto krijgt is pak en beet een extra basissalaris (afhankelijk van je uurtarief).

Nu komt het, wanneer je ziek bent, wordt je basissalaris uit je bonuspotje betaald, dit is een zure appel wanneer je dus denkt lekker te werken voor de bonussen. Wanneer je door onmacht een langere tijd ziek bent... dan moet je de "bonus" terug gaan betalen... en dat kan flink oplopen.

Het is echt een dikke prima hoor als je een stabiel leven hebt en de volle poeier per jaar kunt werken.

PS: De berekening is ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-04 19:03
Saphora schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:28:
[...]

True, ik had dit misschien niet zo lomp moeten posten.

Nu met argument:

Ik heb een prima tijd gehad! De organisatie is groeiend en veel veranderingen in zeer korte tijd. De mensen waarmee je direct contact hebt zijn allemaal toppers!

Het werkt als volgt:

Je krijgt 70% van iedere euro per gewerkt uur.
Je komt als senior developer of whatever daar in dienst. Je krijgt 4K (Bruto) als basis salaris.
Dus maak je 160uur x 75euro = (12000 / 100) * 70 = 8400.
Dan is de som als volgt:

8400 (Dus jou 70%)
- 4000 (Je basissalaris bruto/netto + auto = +/- 2700).
- 1200 (werkgeverslasten, dit is ongeveer)
- 500 (auto van de zaak) =
---------------------------------------
+ 2700 (gaat naar de *bonus* die je iedere 3 maanden uitgekeerd krijgt, dit is natuurlijk wel bruto).
De bonus die je iedere 3 maanden om en nabij netto krijgt is pak en beet een extra basissalaris (afhankelijk van je uurtarief).

Nu komt het, wanneer je ziek bent, wordt je basissalaris uit je bonuspotje betaald, dit is een zure appel wanneer je dus denkt lekker te werken voor de bonussen. Wanneer je door onmacht een langere tijd ziek bent... dan moet je de "bonus" terug gaan betalen... en dat kan flink oplopen.

Het is echt een dikke prima hoor als je een stabiel leven hebt en de volle poeier per jaar kunt werken.

PS: De berekening is ongeveer...
En waarom zou ik dan in dienst moeten bij een "normale" detacheerder? Want als je niet weg bent van wat risico verdien je bij de dit bedrijf nog altijd meer dan in loondienst.

Wat ik me verder afvroeg: komt het vaak voor dat mensen zonder klant zitten? Zo ja, hoe lang duurt dit ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
sandr schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:13:
[...]

En waarom zou ik dan in dienst moeten bij een "normale" detacheerder? Want als je niet weg bent van wat risico verdien je bij de dit bedrijf nog altijd meer dan in loondienst.

Wat ik me verder afvroeg: komt het vaak voor dat mensen zonder klant zitten? Zo ja, hoe lang duurt dit ongeveer?
Ik werk er en het salesteam is super sterk. Bank is extreem laag en ik heb nooit zonder opdracht gezeten. Aanrader! Vb toen een klant aangaf te willen stoppen had ik binnen 3 dagen een intake en een week later aansluitend nieuwe inzet MET hoog tarief (en ja in corona tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:52

3DDude

I void warranty's

Dat is niet spannend elke fatsoenlijke detachering/consultancy club heeft dat.
Als ze goeie connecties hebben is dat zeker een plus uiteraard. (fijn dat ze dat voor elkaar hebben) maar grote kans is ook dat je een goed CV hebt met de juiste papiertjes enz ;)

Bedenk ook goed er komt op IT gebied weer schaarste aan want dit jaar en het jaar ervoor aan instroom vanuit het MBO /HBO aan studenten blijft natuurlijk kut. (i.v.m. corona + thuis studeren ... op MBO ja.. nee of een thuiswerk - afstudeerstage.. lijkt me lastig).

[ Voor 27% gewijzigd door 3DDude op 09-05-2021 16:32 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
3DDude schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:30:
Dat is niet spannend elke fatsoenlijke detachering/consultancy club heeft dat.
Als ze goeie connecties hebben is dat zeker een plus uiteraard. (fijn dat ze dat voor elkaar hebben) maar grote kans is ook dat je een goed CV hebt met de juiste papiertjes enz ;)

Bedenk ook goed er komt op IT gebied weer schaarste aan want dit jaar en het jaar ervoor aan instroom vanuit het MBO /HBO aan studenten blijft natuurlijk kut. (i.v.m. corona + thuis studeren ... op MBO ja.. nee of een thuiswerk - afstudeerstage.. lijkt me lastig).
Bank 0 of 1% is echt wel bijzonder. Ben andere consultancyfirms gewend.

En die aanwas van junioren is echt niet relevant voor senioren.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 10-05-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Bank 0 of 1% is echt wel bijzonder. Ben andere consultancyfirms gewend.
Afhankelijk van het soort bemiddelingsbureau/consultancyorganisatie is het hebben van geen bank en derhalve geen enkele beschikbare capaciteit overigens ook niet bijzonder gezond.
Pagina: 1