Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 20:27
Hallo,

Ik ben op het moment op vakantie in Duitsland en het valt mij op dat de verbinding onstabiel is (wel ontvangt maar geen internet, op dezelfde locatie).
Niet alleen bij mij maar ook bij mijn vrouw.
Ik vroeg mezelf af of dit iets te maken heeft met het gewijzigde beleid en/of meer mensen dit ook ervaren.

Ik heb zelf T-mobile en mijn vrouw simpel.

Mijn zwager heeft Hollandse nieuwe en die heeft in het totaal 5 minuten internet gehad en de rest geen data verbinding mogelijk (op meerdere locaties en in meerdere landen).

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 18:20
Staan je instellingen goed voor buitenland? Raadpleeg de website van de provider. In veel gevallen moet je het APN even aanpassen.

Je zwager toevallig zonder 'beltegoed' komen te zitten (Hollandsnieuwe...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Enigszins vergelijkbare ervaring met Telfort in Duitsland en Oostenrijk. Sommige buitenlandse service providers lijken niet goed te werken (geheel of specifiek data). Dan moet je handmatig een netwerk selecteren en hopen dat er een werkt. In transit trad dit regelmatig op terwijl vast op een locatie meestal wel werkte.

Buiten dit zijn er nog een boel potentiële andere factoren. APN instellingen bijvoorbeeld. Of Telfort die geen 4G in het buitenland ondersteunt. Of slechte dekking. Etc.

Rijdend op de autobahn een hotel uitzoeken, boeken en betalen was in elk geval een uiterst frustrerende ervaring :X

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Vanuit Vodafone meerdere sms'en gestuurd met de instellingen. Ook langs Vodafone gegaan (winkel) en alles handmatig ingesteld. Nu lijkt het aan de simkaart te liggen.
Mijn eigen abonnement heeft het altijd goed gedaan in het buitenland alleen sinds deze vakantie dus niet. Vaak helpt het ook door even door roaming uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 18:20
genesisfm schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:01:
Ik heb zelf T-mobile en mijn vrouw simpel.
genesisfm schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:16:
Vanuit Vodafone meerdere sms'en gestuurd met de instellingen. Ook langs Vodafone gegaan (winkel) en alles handmatig ingesteld. Nu lijkt het aan de simkaart te liggen.
Mijn eigen abonnement heeft het altijd goed gedaan in het buitenland alleen sinds deze vakantie dus niet. Vaak helpt het ook door even door roaming uit en aan te zetten.
Dit strookt niet helemaal lekker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
bluefish007 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:05:

Je zwager toevallig zonder 'beltegoed' komen te zitten (Hollandsnieuwe...)?
Is een reactie op deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreffen mobiele providers en dat hoort thuis in TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sinds de wijziging van de roaming regels, heb ik het idee dat de particuliere klant niet op de eerste rij staat. Ik heb een duo-sim toestel en met mijn privé-sim is het internet over de grens langzaam en traag. Wissel ik naar de zakelijke sim, dan gaat het ineens allemaal soepel.
Zelfde netwerk, zelfde provider.

En ik ben geen grootverbruiker met filmpjes ed.

[ Voor 7% gewijzigd door HerZon op 03-09-2017 17:45 ]

Pagina: 1