Windows 10: NAS wakker maken voor programma start?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 16:38
Ik gebruik Keepass voor wachtwoorden en de database staart op de NAS zodat iedereen dezelfde wachtwoorden ziet (lokale backup in geval NAS faalt).

Vaak als ik keepass open krijg ik een foutmelding dat de database niet geopend kan worden, volgens mij omdat de NAS dan net even te traag reageert.
-Open ik daarna handmatig de database via file, open, browse dan werkt dat 100%
-Open ik eerst windows verkenner naar de NAS en open ik daarna Keepass dan werkt het ook 100%

Ik vermoed dus dat de NAS net te traag is (disk spindown, wat ik wel een fijne feature vind dus dat wil ik aanlaten).

Omdat Keepass - voor zover ik kan vinden - geen delay/timout functie functie heeft: Kan ik dmv een script oid windows verkenner laten openen, seconde wachten ,dan Keepass laten openen?

Kom zelf uit het DOS/Bat tijdperk dus weet even niet hoe dit aan te vliegen, graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Een batch file met een ip ping van 8 vooraf naar de nas zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door oxyde op 18-08-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 16:38
Thanks!

Moest even googlen hoe batch files ook al weer werkten. Lijkt goed te gaan. Thanks voor het op weg helpen!
Resultaat ziet er nu zo uit mocht iemand hetzelfde een keer zoeken

ping 192.168.1.123 -n 3
start "" "C:\Program Files (x86)\KeePass Password Safe 2\KeePass.exe"
pause

-Gemaakt in Notepad, opslaan met extensie .bat
-Pause aan het eind kan weg, maar is handig als je de file maakt, dan zie je foutmeldingen (anders sluit het venster
-ip adres aanpassen naar je NAS uiteraard
-achter "-n" staat het aantal pings, nu drie dus. Zal kijken of 1 of 2 al genoeg is
-In windows een shortcut gemaakt naar de executable die ik wilde draaien, via properties op de shortcut kopieer je dan snel de hele link op regel 2
-start "" zorgt ervoor dat het CMD venster sluit als het externe programma wordt gestart

[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 18-08-2017 10:21 ]