Toon posts:

Schakelen via printerpoort onder linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een faxserver (linux + hylafax). Werkt perfect, ideaal en helemaal gratis.

Nu wil ik het ding helemaal gaan integreren en misschien wel een mooi kleurtje geven ensow - o.a. het modem moet dus worden ingebouwd. Nu is het zo dat het modem soms even een harde reset nodig heeft (spanning eraf) om goed te initialiseren en dat kan normaal met de hand en hoeft maar één keer. Maar ik wil het ding zo onderhoudsvrij mogelijk maken en dus een schakeling aan de printerpoort hangen om met een relais het modem te schakelen.

Dit heb ik al eerder gedaan onder Windows, no problemo. Maar hoe doe ik dit onder Linux vanuit bv. Perl? Of moet ik echt een compileerbare taal als C(++) gaan leren?

Verwijderd

Topicstarter
Las daarnet wel iets dat je met '/dev/ports' iets zou kunnen doen. Hoe precies?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand dan?

Verwijderd

Topicstarter
Je maakt mij niet wijs dat er niemand is die dit weet hier... :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Misschien, misschien niet, maar je hoeft je topic niet elk uur omhoog te schoppen hoor ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Of het ook via perl kan weet ik niet, maar ik heb op www.linuxdoc.org binnen een paar seconden een mini howto gevonden. http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/IO-Port-Programming.html

Denk wel dat dit over C gaat, maar het is iets om mee te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik dus ook al gevonden ja (ik gebruik eerst wel een search voor ik hier post). Met C(++) kan het makkelijk, dat weet ik, maar ik wil weten of het ook via Perl kan. Anders zit er niets anders op dan maar C te gaan leren ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die iets met Perl weet?

Verwijderd

Ik heb in google misschien iets voor je gevonden: http://www.rocketaware.com/perl/perlfaq8/How_do_I_read_and_write_the_seri.htm

Je zou aan Jotti kunnen vragen of hij dit topic naar programming & webscripting kan verhuizen, misschien heb je daar meer succes.
Pagina: 1