Synology Router: MAC-filtering & Guest Network

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59
Heeft er iemand eveneens de ervaring dat MAC-filtering op een Synology Router (1900ac/2600ac - RSM 1.1) ook een impact heeft op het Guest Network?

In mijn Synology Router heb ik mijn eigen Wifi LAN waarvan ik de toegang beperk tot enkel de devices waarvan ik het MAC adres ken.

Wanneer vrienden op bezoek komen, dacht ik naast mijn persoonlijk Wifi LAN tijdelijk een Guest Network te openen zodat zij ook op Internet kunnen, maar zonder mijn paswoord te kennen of zonder dat ik hun MAC-adres hoef te kennen.

Helaas kunnen vrienden geen verbinding maken met het Guest Network tot ik de MAC-filtering uitzet, wat me doet vermoeden dat de MAC-filtering geldt voor *alle* Wifi LANs. Technische klinkt dat laatste misschien logisch, maar van een gebruiksstandpunt is het weinig logisch.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Bedankt!

Beste antwoord (via plmagis op 18-08-2017 10:01)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Mac filtering uitzetten?
Meerwaarde van mac-filtering is minimaal. Een WPA2 code 1 teken langer maken werkt al 1000x efficientier.

Mac-filtering is net als WEP: Zinloos en achterhaald.

Wat je omschrijft klinkt idd als mac-filtering global aan of uit, en niet per ssid. Ik gok dat de helpdesk dit wel kan bevestigen of ontkrachten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Mac filtering uitzetten?
Meerwaarde van mac-filtering is minimaal. Een WPA2 code 1 teken langer maken werkt al 1000x efficientier.

Mac-filtering is net als WEP: Zinloos en achterhaald.

Wat je omschrijft klinkt idd als mac-filtering global aan of uit, en niet per ssid. Ik gok dat de helpdesk dit wel kan bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59
Hmmm, okay....

https://www.howtogeek.com...ing-on-your-wi-fi-router/

Bedankt!!! MAC-filtering gaat uit, dus! :-)