Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FPS drop te wijten aan CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Gisteren zijn de onderdelen van m'n broer zijn nieuwe pc geleverd.
Na vanochtend Windows en drivers te installeren leek alles vlot te verlopen maar eenmaal in CS:GO klaagde hij over drops van 60 naar 15fps, zelfs op de laagste settings en resolutie.
Nadien hebben we Rocket League geprobeerd om te vergelijken maar ook hierin hadden we hetzelfde probleem.
Overwatch draait zeer goed en hier hebben we niets ondervonden van fps drop (capped op 60)

Ik heb me laten vertellen dat Counter-strike vooral gebruik maakt van je cpu in plaats van gpu en vroeg me dus af of dit ook het geval is met Rocket League en het probleem dus eventueel bij de cpu zou kunnen liggen.

De processor in kwestie is een Ryzen 5 1600 (58c met stockcooler na Time Spy benchmark, dus denk niet dat deze overheat?), de gpu is een MSI GTX 1060 Gaming 6G, een bottleneck lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.

Ik weet totaal niet waar ik moet kijken dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Verwijderd

Laat tijdens het gamen MSI Afterburner draaien. Achteraf kan je dan zien welk onderdeel van de pc de beperkende factor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 23:23 ]

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:15
Lijkt me een driver probleem, probeer eens met guru3d ddu je drivers te verwijderen en download eens opnieuw de nvidia drivers en installeer ze.

De specs zijn prima van de pc daar kan het bijna niet aan liggen.

EDIT: Welke voeding zit er eigenlijk in de pc ?

[ Voor 19% gewijzigd door Dracoz op 18-08-2017 01:09 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een Corsair rm550x, zal straks de drivers eens opnieuw installeren want het zou kunnen dat hier iets is fout gelopen aangezien het nog redelijk vroeg in de ochtend was :+ , maar zou Overwatch dan ook geen fps drop moeten vertonen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:21:
Voeding is een Corsair rm550x, zal straks de drivers eens opnieuw installeren want het zou kunnen dat hier iets is fout gelopen aangezien het nog redelijk vroeg in de ochtend was :+ , maar zou Overwatch dan ook geen fps drop moeten vertonen?
Kan een bug in een driver zitten, of in de game zelf icm een bepaalde driver, die voor enorme problemen kan zorgen.

Soms loopt een game voor geen meter op een bepaalde kaart/driver, en word dan gefixed in een update. Maar andersom (gebeurt gelukkig niet vaak) kan ook, dat er een bug in sluipt die dan problemen zorgt bij game X, maar geen enkel negatief effect heeft op game Y.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers opnieuw geïnstalleerd, werkt zonder problemen nu, bedankt :) !

Verwijderd

Topicstarter
Iets te vroeg gejuigd, was maar tijdelijke oplossing.
Drivers opnieuw installeren lijkt ongeveer 4 tot 5 uur te werken, nadien droppen de frames weer.
Blijkbaar is dit enkel in CS:GO, in Rocket League is er geen probleem
Pagina: 1