Hallo, wij willen een huis kopen en hadden online al geprobeerd wat voor hypotheek we konden krijgen. Het huis is nog niet verkocht dus de overbruggingskrediet die we zouden krijgen zou max 90% van de overwaarde worden. Tijdens het daadwerkelijke gesprek gaf ze aan dat die 90% van de verkoopwaarde ging en ook nog even veel te hoge makelaarskosten werden gerekend. Hierdoor zouden we niet 10.000 minder kunnen financieren maar 25000.... die 15000 wordt wel een dealbreaker zullen we maar zeggen.
We zijn zelf krent dus we zouden op mijn salaris de huidige hyptheek, de (volledige) nieuwe hypotheek, en de financiering kunnen ophoesten en toch nog (minimaal) kunnen sparen. Daarom willen we toch doorzetten.
...
...
Wij willen graag aan andere mensen vragen of ze al zoiets hebben geprobeerd of weten waarom iets niet zou werken. We gaan het morgen wel aan een notaris en de belastingdienst voorleggen, maar moesten nu even ons idee ventileren.
...

We zijn zelf krent dus we zouden op mijn salaris de huidige hyptheek, de (volledige) nieuwe hypotheek, en de financiering kunnen ophoesten en toch nog (minimaal) kunnen sparen. Daarom willen we toch doorzetten.
...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
...
Wij willen graag aan andere mensen vragen of ze al zoiets hebben geprobeerd of weten waarom iets niet zou werken. We gaan het morgen wel aan een notaris en de belastingdienst voorleggen, maar moesten nu even ons idee ventileren.

...
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023