Interne schijf Seagate Expansion 4TB Portable HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo beste medetweakers,

Ik heb een korte vraag over de Seagate Expansion Portable 4TB HDD,
Wat ik graag zou willen weten is of er in de behuizing van deze portable HDD een of 2 fysieke 2.5 inch HDD,s zitten,of is de opslagtechnologie tegenwoordig al dusdanig ver gevorderd dat je 4 TB aan opslagruimte op 1 of 2 platters in een 2.5 inch hdd kwijt kunt?

Hopend op een reactie,

Mvg, Cookiemonsterr.

Alle reacties

Verwijderd

categorie: Interne harde schijven

Ik heb de filters ook alvast even voor je ingevuld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 20:57 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:53

g0tanks

Moderator CSA
Naast het feit dat je niet zeker weet of die hardeschijven ook gebruikt worden in de Expansion Portable, staat er ook niet bij om hoeveel platters het gaat.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik naar de afmetingen kijk zou het 1 enkele HDD moeten zijn.

Zie hier: pricewatch: Seagate Expansion Portable 4TB Zwart

Er staat trouwens ook nog gewoon bij dat het om 1 bay gaat, dus 1 plek voor 1 HDD.
g0tanks schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:59:
[...]

Naast het feit dat je niet zeker weet of die hardeschijven ook gebruikt worden in de Expansion Portable, staat er ook niet bij om hoeveel platters het gaat.
Je mag er wel vanuit gaan dat er zoiets in zit hoor. Verder geeft het aan dat er dus gewoon 4TB 2.5 inch schijven bestaan, dus Seagate gaat er geen 2 in proppen als dat niet nodig is. Het gaat de TS ook niet om de hoeveelheid platters, maar of het om 1 of 2 schijven in 1 behuizing gaat. In dit geval zit er dus gewoon 1 enkele HDD van 4TB in de externe behuizing. Of die dan 1 of 4 platters heeft boeit niet.

[ Voor 118% gewijzigd door PilatuS op 17-08-2017 21:05 ]

• Cookiemonsterr
Oke,mijn vraag was dan ook min of meer of er uberhaupt 2,5 inch HDD,s van 4TB bestaan,maar zoals blijkt is dit dus het geval.
Ik heb mij echter dusdanig lang niet meer in de opslagtechnologie verdiept dat ik het verstandig vond om mijn vraag even hier te plaatsen,verder kon ik op het internet ook niet echt wijs worden of er in betreffende portable HDD een of 2 fysieke schijven zitten,maar wat ik dus inderdaad denk zal het er wel een zijn,misschien iets dikker dan normaal,dat weet ik voor de rest ook niet,maar vond het wel de moeite waard om mijn vraag hier te plaatsen.

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
pricewatch: Seagate Laptop HDD, 4TB
pricewatch: Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB

Als ze als 'interne' 2,5" HDs bestaan, dan kunnen ze ook in een behuizing. ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cookiemonsterr schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:08:
vond het wel de moeite waard om mijn vraag hier te plaatsen.
Snap dat je dit wil weten :) Met een beetje zoekwerk is het dus wel uit te vinden. Bijvoorbeeld door te kijken naar de afmetingen of anders door op te zoeken of er 2.5 inch 4TB HDD's bestaan. Je kan ook altijd een review opzoeken waarbij zulke dingen ook vaak wel verteld worden.

• Cookiemonsterr
Oke, dankje voor de informatie.
Ik denk dat ik nu wel de informatie heb waar ik wat mee kan.
Ik heb ook al heel lang geen gebruik meer gemaakt van mn tweakers account,ben de boel dus een beetje verleerd.maar dat komt wel goed, aldoende leert men.
Pagina: 1