Welke voeding heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mickvs
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een pc gekocht en nu wil ik een nieuwe voeding kopen aangezien ik een nieuwe videokaart heb.
Alleen de ene website zegt dat het niet uitmaakt welke voeding ik koop en de andere weer wel.

Ik heb een HP Compaq 6200 sff met 8GB ram
Videokaart msi GeForce gtx 1050 lp
Voeding op dit moment.

ik heb al gekeken op verschillende website en heb toen gekeken naar de stekkers van de huidige voeding en van de gene op de website en die kwamen niet overeen

Beste antwoord (via Mickvs op 17-08-2017 21:46)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt helaas gewoon een PC die nooit gemaakt is om mee te gamen. Vooral de 25w limiet op het PCI-e slot maakt wat je wil heel erg lastig. Ik zou geen geld in deze PC steken als je wil gamen en kijken naar iets wat er wel voor gemaakt is.

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je zal waarschijnlijk een compleet nieuwe pc moeten kopen aangezien je een 'SFF' (Small Form Factor) pc hebt welke dus niet normale voedingen past helaas...

Fixing things to the breaking point...

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het is de vraag of je daar nog geld aan uit wilt geven...
Volgens: https://support.hp.com/th-en/document/c02779493
Je hebt nu wrs dus een 240W (90% eff.)
Er zijn weinig meer vermogen SFF types:
https://www.amazon.com/s/...pply+Upgrade+for+SFF+400w
400W en effciency?
En dan moet je ook nog:
* kijken of ze passen in jouw HP
* Alle stekkers OK voor jouw pc?
* Deze website verkoopt ze niet in NL.... dus je zult een ander adres moeten zoeken.
* HP zelf heeft wel 300W types maar daar schiet je weinig mee op...
* of HP nog 400W heeft weet ik niet, te kort naar gezocht, mag je zelf doen...

Verwijderd

240w is zat voor dat systeem met een GTX 1050 maar.....moederbordje in dat systeem heeft een powerlimiet van 25w op het PCI-e slot. ftp://ftp.webcentral.hu/p...%20PC%20Quick%20Specs.pdf pagina 17. Daarmee ga je niet alles uit de GTX 1050 kunnen halen aangezien die 75w vraagt.

• Mickvs
Dank jullie wel allemaal voor de reacties heb nog even gecheckt op internet en kon nog steeds niks vinden.
Dus ik snap nu wat ik nodig heb maar kan het niet vinden.
Iemand die het misschien wel weet?

Verwijderd

Een andere voeding heb je niet nodig omdat je huidige 240w kan leveren wat meer dan genoeg is.
Een GTX 1050 hoef je ook niet te halen omdat je die niet volledig kan benutten vanwege de powerlimiet van het PCI-E slot.

• Mickvs
Dus welke videokaart zou dan goed zijn?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mickvs schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:24:
Dus welke videokaart zou dan goed zijn?
Voor wat? De standaard IGP in die HP machine is zat om te internetten bijvoorbeeld ;)

Fixing things to the breaking point...

• Mickvs
Iets waarmee ik een beetje kan gamen bijvoorbeeld een geforce gtx 750 ti lp. Of is dat weer te veel van het goeie.

Verwijderd

Een 750 Ti vraagt ook 75w. Het snelste zal een GT 730 GDDR5 zijn wat het PCI-E slot aan kan. Lekker gamen is het niet met die kaart want is voor gaming ontzettend traag.

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 22:45
zoals acb2401 aangaf kan je moederbord maximaal 25W leveren via het slot, dan kan je iets van gaming kaart in deze machine gewoon vergeten vrees ik. Zelfs de 750ti heeft 60w nodig en heeft voor zover ik weet geen externe power connector.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 15:30
Beste advies: je geld te besparen en een goedkoop modern systeem aanschaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door talkatoo op 17-08-2017 21:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt helaas gewoon een PC die nooit gemaakt is om mee te gamen. Vooral de 25w limiet op het PCI-e slot maakt wat je wil heel erg lastig. Ik zou geen geld in deze PC steken als je wil gamen en kijken naar iets wat er wel voor gemaakt is.

• Mickvs
Oke bedankt
Pagina: 1