Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuw netwerk in huis.

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Niet alleen mijn vrouw haar pc is slachtoffer geworden het konijn, ook ons netwerk is doorgeknaagt.

Meteen de kans om het nu maar eens goed en netjes aan te leggen.

Maar wat is nu slimmer.

Aansluiting in muur -> 6 meter telefoonkabel -> router --> pc's (ongeveer 1 en 3 meter)

of

Aansluiting in muur -> 1 meter telefoonkabel -> router --> 2 losse kabels naar pc's (ongeveer 6 en 8 meter)

of

Aansluiting in muur -> 1 meter telefoonkabel -> router --> 1 losse kabel naar splitter --> pc's (ongeveer 6 en 8 meter)

Ik kan nu nog alle kanten op.

Omdat ik denk dat Cat5 een betere kabel is dan een telefoonkabel, lijkt me dat de 2de en 3de de beste zijn.
Ik hoop dat dan de 3de nog steeds de beste snelheid gaat geven.
De splitter die ik hier heb liggen is een passieve splitter van ptt telecom

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo kort mogelijke telefoonkabel en de rest vanaf de modem/router met utp (cat5|6) bekabeling aanleggen. Liefst goede koperen kabels (in tegenstelling tot de goedkopere aluminium kabels).

Overigens, wat heb je zelf al gevonden?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Alleen wat ik al gezegd had, dat een telefoonkabel waarschijnlijk beter is dan een cat5 kabel.
Maar het gaat er mij vooral om dat ik hoop dat de snelheid hoog genoeg blijft als ik de cat5 kabel koud splits.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 14:32
Splitter? In een PC netwerkkabel?

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-11 09:00
Een internet kabel kun je niet zomaar splitsen, dan krijg je botsingen. je kan wel eventueel een switch kopen om kabel lengte te besparen.
Een switch stuurt de juiste data de juiste kabel door.
Meer informatie: Wikipedia: Switch (hardware)

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrones op 17-08-2017 20:18 ]

Hoi

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ok dan krijg ik dus nog een kast erbij. Dan ga ik toch maar voor de eerste oplossing. Liever zo min mogelijk kabels door de huiskamer

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:18
Zomaar iemand schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:03:
Ok dan krijg ik dus nog een kast erbij. Dan ga ik toch maar voor de eerste oplossing. Liever zo min mogelijk kabels door de huiskamer
Als je je "telefoonkabel" gaat verlengen heb je grote kans op mindere snelheid en hogere latency op je verbinding, laat staan of het nog stabiel is.

Beste oplossing is imho telefoonkabel van max. 1 meter tussen aop/irsa punt dan je modem/router van je provider plaatsen.
Vanaf daar leg je 1 kabel naar een switch vanwaar je verdeeld naar je 2 pc's.

Als je de kabels zo hebt is de grootste investering ~€15 a 20 voor een simpele switch.

Zo blijft je verbinding beter gegarandeerd een je hebt met zo min mogelijk lange kabels (maar 1) een goede verbinding.

Wil je geen switch aanschaffen zal je het beste voor je eigen oplossing 2 gaan.
Aansluiting in muur -> 1 meter telefoonkabel -> router --> 2 losse kabels naar pc's (ongeveer 6 en 8 meter)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel voor je uitleg.
Het gaat mij niet zo zeer om die paar tientjes, maar wel dat er weer een kast met een stroomkabel en 3 netwerkkabels tussen moet. Het wordt zo een sooitje ;-)
Ik heb het nu als oplossing 1 gedaan, maar mis nog 1 stekkertje, dus weet nog niet of het goed werkt.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom vraag je om advies om die vervolgens in de wind te slaan? Niemand hier adviseert je om de lange telefoonkabel te gebruiken, en toch doe je het.

Maar goed. Optie 1 is de slechtste, opties 2 en 3 zijn vergelijkbaar (als splitter == switch in optie 3).
Pagina: 1