Ik vroeg me af of het mogelijk is om een 280mm radiator aan de voorkant te mounten op een Phanteks Evolv ATX, zonder dat je de mogelijkheid verliest om 2 HDD's in het ondercompartement te stoppen. Sommigen zeggen dat het past zonder de bracket eruit te halen, anderen zeggen van niet; dus ik ben op zoek naar iemand met ervaring met de case.
Vraag
Alle reacties
Nee, dit is met een 280MM radiator niet mogelijk. Een 240MM is geen enkel probleem.
Volgens Phanteks zou een 280 mm voor wel moeten kunnen, althans volgens de specs:
http://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-ATX.html
[ Voor 43% gewijzigd door regmaster op 20-08-2017 20:43 ]
Voorin past hij ook wel, er passen zelfs 360mm radiators voorin. Echter, daar moet je dan een plaatje in de PSU shroud voor uitschroeven, waardoor je de mogelijkheid om onder de shroud HDDs te plaatsen. Nu is het blijkbaar zo dat de 240mm radiators wel voorin passen zonder het plaatje voorin te moeten lozen, maar 280mm niet helaas.regmaster schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:42:
Volgens Phanteks zou een 280 mm voor wel moeten kunnen, althans volgens de specs:
Ik heb mensen gevonden die dit aanpassen door 6 gaten te boren, waardoor je de 280mm radiator iets hoger kan plaatsen en je ruimte krijgt om het plaatje weer terug te monteren. Ik ga dit waarschijnlijk zelf ook proberen. Ik vind de case namelijk te gaaf om te laten liggen
[ Voor 8% gewijzigd door ItsTheSebbe op 20-08-2017 20:54 ]
Ik heb heel veel verschillende cases door de loop van jaren gehad maar dit is wel één van de betere. Van dat plaatje wist ik niet maar ik gebruik dan ook geen hdd's meer. Ik heb een M2 ssd op het bord en twee ssd's in de brackets achter het bord. Mijn 240mm Corsair 100i zit nu nog bovenin maar bij de eerst volgende upgrade (wat dat wordt weet ik nog niet) zal deze,of een nieuwe CM 280mm, naar de voorkant verhuizen.ItsTheSebbe schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:46:
[...]
Voorin past hij ook wel, er passen zelfs 360mm radiators voorin. Echter, daar moet je dan een plaatje in de PSU shroud voor uitschroeven, waardoor je de mogelijkheid om onder de shroud HDDs te plaatsen. Nu is het blijkbaar zo dat de 240mm radiators wel voorin passen zonder het plaatje voorin te moeten lozen, maar 280mm niet helaas.
Ik heb mensen gevonden die dit aanpassen door 6 gaten te boren, waardoor je de 280mm radiator iets hoger kan plaatsen en je ruimte krijgt om het plaatje weer terug te monteren. Ik ga dit waarschijnlijk zelf ook proberen. Ik vind de case namelijk te gaaf om te laten liggen
Heb de case net binnen gekregen en heb er al een aantal dingen ingemonteerd. Wat een solide ding!! Ik zal vanavond eens de radiator erin schroeven.regmaster schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Ik heb heel veel verschillende cases door de loop van jaren gehad maar dit is wel één van de betere. Van dat plaatje wist ik niet maar ik gebruik dan ook geen hdd's meer. Ik heb een M2 ssd op het bord en twee ssd's in de brackets achter het bord. Mijn 240mm Corsair 100i zit nu nog bovenin maar bij de eerst volgende upgrade (wat dat wordt weet ik nog niet) zal deze,of een nieuwe CM 280mm, naar de voorkant verhuizen.
Ik heb net even geprobeerd om de radiator passend te krijgen, en er blijkt gewoon plek te zijn voor 6 schroeven, geen boren nodig. Ik neem aan dat het verschil tussen 6 en 8 schroeven nihil is. Ik heb ze aangegeven op de volgende foto:

Gelukt! Hij zit stevig vast met 6 schroeven.ItsTheSebbe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Heb de case net binnen gekregen en heb er al een aantal dingen ingemonteerd. Wat een solide ding!! Ik zal vanavond eens de radiator erin schroeven.
Ik heb net even geprobeerd om de radiator passend te krijgen, en er blijkt gewoon plek te zijn voor 6 schroeven, geen boren nodig. Ik neem aan dat het verschil tussen 6 en 8 schroeven nihil is. Ik heb ze aangegeven op de volgende foto:
[afbeelding]

Ziet er toch strak uit? Volgens mij is het verschil tussen 6 of 8 schroeven inderdaad verwaarloosbaar, vast is vast lijkt me.
Pagina: 1