Advies graag welke Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 09:00
Beste,

Mijn Samsung 46'' LED Tv uit 2011 is jammer genoeg kapot en nu ben ik op zoek naar een nieuw televisie. Ik heb al eea uitgezocht maar heb toch nog jullie hulp nodig.

De breedte van mijn woning is 520 cm breed, We kijken dan ook in do woonkamer van zo'n ruim 5 meter en 4 meter.
Mijn oude tv was een 46'' zoals ik aangaf maar deze vond ik iets te klein en ben daarom geneigd om een 55'' te nemen.
Mijn TV uit 2011 heb ik maar 6 jaar gebruikt en wil daarom ook niet net als toen 1200 euro uitgeven voor een nieuw TV.

Ik heb al verschillende TVs op het oog en ook nog deals kunnen sluiten met de winkel eigenaren.

Mijn hart zegt weer een Samsung, en dan tegen de muurt net als ons oude TV. Mijn gevoel zegt probeer eens LG of Sony :)

Nu heb ik mij verdiept in TV's tussen de 800 en 1000 euro.

De Samsung KU6470 55'' uit 2016 voor 825 euro (50hz)
De Samsung MU6400 55'' uit 2017 voor 919 euro (50hz)
De Samsung MU6470 55'' uit 2017 voor 999 euro (50hz)
De Samsung MU6100 55'' uit 2017 voor 819 euro (50hz)

Deze vallen in principe allemaal in mijn budget alleen jammer dat ze allemaal 50 hz zijn.

Vandaag ben ik een stapje hoger gegaan en ben in de 7000 series terechtgekomen :) hoger ga ik echt niet ;)

De Samsung KS7000 55'' uit 2016 voor 1149 euro 120hz (denk ik)
De Samsung MU7000 55'' uit 2017 voor 1199 euro 60hz

Dit zijn allemaal 4K televisies. Alleen de prijzen van de 2016 en 2017 liggen zo dicht bij elkaar dat ik niet weet of ik nou een 2016 of een 2017 model moet nemen. Refresh rate vind ik wel belangrijk bij voetbal wedstrijden.
Maar aan de andere kant denk ik een 2017 televisie moet toch kwa software en hardware toch wel beter zijn dan een oud model?

Ik kijk veel naar IP tv, dus gestreamde kanalen (via een android box).Daarbij is het natuurlijk de vraag in wat voor formaat je het signaal binnenkrijgt. Ze geven soms aan HD en HD+ maar het signaal is jammer genoeg geeneens in veel gevallen HD. Kijk daarnaast ook naar youtube en netflix. Als ik dit (IP TV) in mijn achterhoofd onthou wat voor TV zouden jullie mij adviseren? Ik zit nu zonder tv en zal binnen een paar dagen een keuze moeten maken.

Wil wel iets boven mijn budget zitten maar is het wel waard?

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:09

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Niet je eigen topic kicken binnen 24 uur.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 18-08-2017 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hoihoi66 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:27:
Mijn Samsung 46'' LED Tv uit 2011 is jammer genoeg kapot en nu ben ik op zoek naar een nieuw televisie.
Mijn hart zegt weer een Samsung
Vreemde conclusie als de vorige al na 6 jaar kapot ging. Over het algemeen maakt Samsung overigens prima tv's hoor. Daar niet van.
Mijn TV uit 2011 heb ik maar 6 jaar gebruikt en wil daarom ook niet net als toen 1200 euro uitgeven voor een nieuw TV.
De Samsung MU7000 55'' uit 2017 voor 1199 euro 60hz
Die ene euro doet het hem? :p
De Samsung KU6470 55'' uit 2016 voor 825 euro (50hz)
De Samsung MU6400 55'' uit 2017 voor 919 euro (50hz)
De Samsung MU6470 55'' uit 2017 voor 999 euro (50hz)
De Samsung MU6100 55'' uit 2017 voor 819 euro (50hz)

Deze vallen in principe allemaal in mijn budget alleen jammer dat ze allemaal 50 hz zijn.
In hoeverre is die 50hz een dooddoener voor je?
Er zijn voor <1000 euro ook 100hz panelen te vinden.
Dit zijn allemaal 4K televisies. Alleen de prijzen van de 2016 en 2017 liggen zo dicht bij elkaar dat ik niet weet of ik nou een 2016 of een 2017 model moet nemen.
Bouwjaar is niet relevant. Het gaat om de specificaties. Als je een auto met stoelverwarming wilt kun je in praktijk beter af zijn met een vooroorlogse Rolls Royce dan met de nieuwste Fiat Panda.
Refresh rate vind ik wel belangrijk bij voetbal wedstrijden.
Blijkt niet bepaald uit je eigen voorstellen.
Zie b.v. niet eens deze voorbij komen;
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Maar aan de andere kant denk ik een 2017 televisie moet toch kwa software en hardware toch wel beter zijn dan een oud model?
Voor jouw wensen? Niet echt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Switchie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:36:
[...]

[...]

Vreemde conclusie als de vorige al na 6 jaar kapot ging. Over het algemeen maakt Samsung overigens prima tv's hoor. Daar niet van.

[...]

[...]

Die ene euro doet het hem? :p

[...]

In hoeverre is die 50hz een dooddoener voor je?
Er zijn voor <1000 euro ook 100hz panelen te vinden.

[...]

Bouwjaar is niet relevant. Het gaat om de specificaties. Als je een auto met stoelverwarming wilt kun je in praktijk beter af zijn met een vooroorlogse Rolls Royce dan met de nieuwste Fiat Panda.

[...]

Blijkt niet bepaald uit je eigen voorstellen.
Zie b.v. niet eens deze voorbij komen;
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart

[...]

Voor jouw wensen? Niet echt.
Thnx voor je reactie. Ik kreeg op mijn oude tv spontaan strepen in beeld en na 5 min. comleet rood- groen. Was ook niet meer te repareren.

Terugkomend op mijn wensen :).
Ik ging er altijd van uit dat 100hz echt belangrijk is, voor mij is dit wel bekangrijk. Maar omdat ik niet weet hoe het met je blote ogen eruit ziet weet ik niet of het wel waard is om die paar 100 euro extra uit te geven.

Je voorbeeld die je doorstuur is een hd televisie zonder 4K.
Als ik mocht kiezen, 50 hz en 4k
Of 100hz geen 4k

Dan denk ik dat mijn voorkeur bij de 4K zou liggen.

Gisteren ben ik gaan vergelijken.
De ue55mu7000 en ue55ks7000

Op geen enkele website heb ik echt een goede vergelijking gezien.

De MU heeft iets meer PQI vergeleken met de KS
De KS heeft weer 100hz en de MU 50hz.
Ze zijn even duur dus denk ik dat de M serie iets tegenvalt ook al is deze nieuwer? Waarom is anders een tv van 2016 nog steeds populair zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
Als je voetbal belangrijk vindt zou ik geen 50hz nemen.

Dan kom je uit op deze selectie: categorie: Televisies

Niet zo gek dat @Switchie de J6240 als advies noemt.
Heb dit model zelf ook maar vindt de huidige prijs wat aan de hoge kant gezien het prijsverloop, heeft enkele maanden terug te koop gestaan voor 650-699 euro met een uitschieter tijdens de btw dagen naar 530 euro.
Hier verkrijgbaar voor 600 euro (wel alleen afhalen):
https://www.dgmoutlet.nl/...e55j6240-full-hd-smart-tv

anders zou de keuze inderdaad vallen op de KS7000 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:22:
Als je voetbal belangrijk vindt zou ik geen 50hz nemen.

Dan kom je uit op deze selectie: categorie: Televisies

Niet zo gek dat @Switchie de J6240 als advies noemt.
Heb dit model zelf ook maar vindt de huidige prijs wat aan de hoge kant gezien het prijsverloop, heeft enkele maanden terug te koop gestaan voor 650-699 euro met een uitschieter tijdens de btw dagen naar 530 euro.
Hier verkrijgbaar voor 600 euro (wel alleen afhalen):
https://www.dgmoutlet.nl/...e55j6240-full-hd-smart-tv

anders zou de keuze inderdaad vallen op de KS7000 2016
Wat een prijverschil :) 600 euro maar voor zo'n TV en ik maar rondkijken naar tvs van 1200 euro.
Ik denk dat ik toch maar de UE55J6240 ga nemen. Alleen ben ik net te laat met die actie van Coolbleu, was 540 euro voor de 55 inch las ik ook ergens anders.

Ik denk dat ik deze ook bijna nergens kan bezichtigen. Dus mijn vraag aan jullie
Wat vind je van de kwaliteit? Zeker als je het vergelijkt met een 7000 serie.
Past zelfs op mijn Thin 305 muurbeugel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
hoihoi66 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Wat een prijverschil :) 600 euro maar voor zo'n TV en ik maar rondkijken naar tvs van 1200 euro.
Ik denk dat ik toch maar de UE55J6240 ga nemen. Alleen ben ik net te laat met die actie van Coolbleu, was 540 euro voor de 55 inch las ik ook ergens anders.

Ik denk dat ik deze ook bijna nergens kan bezichtigen. Dus mijn vraag aan jullie
Wat vind je van de kwaliteit? Zeker als je het vergelijkt met een 7000 serie.
Past zelfs op mijn Thin 305 muurbeugel :9
Heb hem in 26-1 voor 525.59 euro kunnen aanschaffen 8)
Was tijdens de btw dagen en waarschijnlijk toen iets verkeerd gegaan, daardoor extra korting gehad.
Was ook binnen een aantal uur weer aangepast maar toch voor die prijs gekregen.

Even over het toestel zelf:
Wordt voornamelijk gebruikt door de vrouw icm de Shield TV voor netflix en youtube.
Uiteraard bevind Netflix etc. zich ook in t smart gedeelte van de TV zelf.
Ikzelf gebruik de TV voornamelijk voor voetbal en af en toe een serie.

Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit, wel heb ik de TV afgesteld volgens de configuratie van Rtings.com.
In het begin een beetje (jaloerse :P ) kritiek gehad dat het allemaal zo groot was in de kamer..

Mocht je nog specifiek vragen hebben over de tv hoor ik het wel.
Voor het verschil van FHD en 4K.. heb zelf geen 4K tv dus kan dat niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Was tijdens de btw dagen en waarschijnlijk toen iets verkeerd gegaan, daardoor extra korting gehad.

Wordt voornamelijk gebruikt door de vrouw icm de Shield TV voor netflix en youtube.

Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit, wel heb ik de TV afgesteld volgens de configuratie van Rtings.com.
In het begin een beetje (jaloerse :P ) kritiek gehad dat het allemaal zo groot was in de kamer..

Voor het verschil van FHD en 4K.. heb zelf geen 4K tv dus kan dat niet vergelijken.
Ik zal denk ik ook aangesproken worden waarom we ineens een HELE grote tv hebben in de woonkamer :)
Ik neem aan dat je geen blokkerig beeld ziet bij HD of geen HD kanalen?

We kijken ook veel films in het donker :P , hoe ziet er dan uit en vooral de zwartwaardes? is zwart dan ook echt zwart of niet? op mijn oude samsung was het wel wat minder ( uit 2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

op rtings.com kan ik het niet meer inzien, heb je hier nog ergens een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200
Als ik het goed heb wordt de j6200 gebruikt als amerikaans type-nr voor wat wij kennen als de 6240.
Verder is het toestel aan te passen naar type 6400 zodat het ook mogelijk is tot afspelen van 3d.
Als je veel films kijkt is het natuurlijk handig als je veel probeert aan te passen zodat je voor jezelf optimaal beeld hebt. Zoals ik zei, met de rtings settings heb ik prima beeld.

Zwart waardes worden goed beoordeeld, weet niet precies hoe zwart het is als er wordt gekeken zonder omgevingslicht. Schijnt dat bij dit soort panelen de zwartwaardes goed zijn en de kijkhoek daardoor minder is.
Zelf geen last van de kijkhoek, vanaf de bank er recht voor, aan eettafel acceptabel/geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tussenmaat 50" pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
Wat je ook nog €uros bespaart voor je muurt te versieren :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Hackus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:49:
Tussenmaat 50" pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
Wat je ook nog €uros bespaart voor je muurt te versieren :D
is iets te klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:40:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200
Als ik het goed heb wordt de j6200 gebruikt als amerikaans type-nr voor wat wij kennen als de 6240.
Verder is het toestel aan te passen naar type 6400 zodat het ook mogelijk is tot afspelen van 3d.
Als je veel films kijkt is het natuurlijk handig als je veel probeert aan te passen zodat je voor jezelf optimaal beeld hebt. Zoals ik zei, met de rtings settings heb ik prima beeld.

Zwart waardes worden goed beoordeeld, weet niet precies hoe zwart het is als er wordt gekeken zonder omgevingslicht. Schijnt dat bij dit soort panelen de zwartwaardes goed zijn en de kijkhoek daardoor minder is.
Zelf geen last van de kijkhoek, vanaf de bank er recht voor, aan eettafel acceptabel/geen probleem.
thnx onthou ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Is het jullie deze topic ook opgevallen?

hulp gevraagd voor aankoop led tv (4)

Aantal Hz wat niet klopt. Hebben jullie daarnaast ook een afwijkende firmware geïnstalleerd om zo de verborgen opties voor 100 hz te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Beste settings voor de UE55J6240 volgens de tester.
De naamgeving in de USA is anders.
je moet de settings van de j6300 gebruiken.
kijk maar naar de foto's en de specs, beide modellen zijn getest door rtings

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings

Weet niet in hoeverre het klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
hoihoi66 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:20:
Beste settings voor de UE55J6240 volgens de tester.
De naamgeving in de USA is anders.
je moet de settings van de j6300 gebruiken.
kijk maar naar de foto's en de specs, beide modellen zijn getest door rtings

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings

Weet niet in hoeverre het klopt
Zal van t weekend eens even controleren of ik de juiste instellingen heb!
Is al weer even geleden dat ik dat heb veranderd.
hoihoi66 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:55:
Is het jullie deze topic ook opgevallen?

hulp gevraagd voor aankoop led tv (4)

Aantal Hz wat niet klopt. Hebben jullie daarnaast ook een afwijkende firmware geïnstalleerd om zo de verborgen opties voor 100 hz te activeren?
Heb firmware nog niet veranderd, 2 weken terug wel het een en ander of gelezen/research gedaan. Ga ik binnenkort nog wel doen.
Verder meen ik dat de 40'' inch een 50 hz paneel had en de grotere maten van de j6240 100 hz. Andere types/ buitenlandse modellen kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Kom, je bent er al op gewezen dat het omhoog schoppen van een topic niet de bedoeling is. Nu heb je een keer dubbel-gepost en zojuist zelfs vier keer achter elkaar gepost. Dit is ongewenst op het forum. Als je iets wil wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Die zit er niet voor niets. Ook meerdere quotes opnemen is prima mogelijk in 1 post.

Met je registratie ben je akkoord gegaan met de spelregels van het forum. Je kan ze hier: Het algemeen beleid nog eens nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Zal van t weekend eens even controleren of ik de juiste instellingen heb!
Is al weer even geleden dat ik dat heb veranderd.

[...]

Heb firmware nog niet veranderd, 2 weken terug wel het een en ander of gelezen/research gedaan. Ga ik binnenkort nog wel doen.
Verder meen ik dat de 40'' inch een 50 hz paneel had en de grotere maten van de j6240 100 hz. Andere types/ buitenlandse modellen kan ik niet met zekerheid zeggen.
Zojuist gekocht de 55 inch :)

1 ding wat mij opviel waren de hoeken op de tv. Vooral te zien op witte kleuren, daar is het dus wat donkerder. Is dit ook te zien hij jou?

Een foto die je vanuit de instellingen op je beeld test. Kan je dit ook uitvoeren?

http://imgur.com/onR0pGC

http://imgur.com/FM7YFRV

[ Voor 8% gewijzigd door hoihoi66 op 19-08-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
hoihoi66 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Zojuist gekocht de 55 inch :)

1 ding wat mij opviel waren de hoeken op de tv. Vooral te zien op witte kleuren, daar is het dus wat donkerder. Is dit ook te zien hij jou?

Een foto die je vanuit de instellingen op je beeld test. Kan je dit ook uitvoeren?

http://imgur.com/onR0pGC

http://imgur.com/FM7YFRV
Onder welke instelling kun je die afbeelding zo bekijken?
Nu ik er op let zie ik wel dat het in de hoeken iets donkerder is maar niet storend, valt me nu ook pas op dus dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Purehz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Onder welke instelling kun je die afbeelding zo bekijken?
Nu ik er op let zie ik wel dat het in de hoeken iets donkerder is maar niet storend, valt me nu ook pas op dus dat zegt genoeg.
In de instellingen kan je aangeven wanneer je problemen hebt met je tv. Een soort van diagnose kan je maken.

Ondertussen teruggebracht. Ik ga voor een 7000 of 8000 reeks en een 49 inch
55 was toch te groot en best wel dik, viel op vanaf de zijkant. Ons tv is tegen de muur aan gemonteerd met een beugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
hoihoi66 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

In de instellingen kan je aangeven wanneer je problemen hebt met je tv. Een soort van diagnose kan je maken.

Ondertussen teruggebracht. Ik ga voor een 7000 of 8000 reeks en een 49 inch
55 was toch te groot en best wel dik, viel op vanaf de zijkant. Ons tv is tegen de muur aan gemonteerd met een beugel.
heb er zelf geen last van, 7000 serie is ook een goede keus.
Veel plezier van je aankoop!
Pagina: 1