Ik ben op zoek naar een goede HiFi of geluidsopstelling in mijn woonkamer van rond 4,5 op 4,5m. Aan elke hoekpunt van mijn woonkamer komt er een geluidskabel vanuit het plafond die aankomt op een centraal punt achter mijn televisie. Deze kabels moeten niet per se gebruikt worden maar ik had wel graag een surround geluidservaring met een sterk kwalitatief geluid. Het toekomstig systeem zal zowel gewoon muziek als films afspelen. Deze films/muziek zal waarschijnlijk al streamend gebeuren via het internet (spotify, netflix etc) en/of via een NAS server. Het luisterpunt ligt in de zetel tussen de achterste muur aan waarboven de achterste speakers zou kunnen komen. Hierbij zocht ik graag advies, meningen etc of welk beste systeem of alternatief ik kan gebruiken?
Mijn zoektocht is begonnen on-line en hierna heb ik enkele HiFi/Surround winkels afgegaan met elkaar keer een ander merk of oplossing. De shortlist is uitgekomen op de volgende 4 mogelijkheden die rond dezelfde prijs hangen:
1) 2 box opstelling met sterk hoogstaande boxen:
Yamaha A-S701/501 + Streamer WXC-50 + 2x Cantara Castor boxen
2a) Yamaha RX-A870 + B&W subwoofer ASW608 + 4 x Dali Fazon Mikro
2c) Yamaha RX-A870 + Subwoofer NS-SW300 + centre speaker 3090 + 4x Q Acoustics 3010 boxen
Bedankt voor je reactie en feedback!
Jeffrey
Mijn zoektocht is begonnen on-line en hierna heb ik enkele HiFi/Surround winkels afgegaan met elkaar keer een ander merk of oplossing. De shortlist is uitgekomen op de volgende 4 mogelijkheden die rond dezelfde prijs hangen:
1) 2 box opstelling met sterk hoogstaande boxen:
Yamaha A-S701/501 + Streamer WXC-50 + 2x Cantara Castor boxen
- Deze boxen zijn in >50% afslag (oud model), want anders komen ze tegen de 4000 euro aan dus dit is in een opzicht een buitenkans.
- Kwa geluid zijn deze echt fenomenaal vanwege hun magnetostaten in biradiale opstelling. Alleen twijfel ik of deze niet te veel druk gaan produceren in deze relatief kleine oppervlakte van mijn woonkamer (volume uiteraard laag) en of ik een iets surround gevoel ga krijgen. Ik heb deze in de winkel gehoord waarbij de ruimte veel meer open en groter is. Misschien kan de kwaliteit van deze boxen dit kunnen opvangen maar uiteraard ben ik niet zeker.
2a) Yamaha RX-A870 + B&W subwoofer ASW608 + 4 x Dali Fazon Mikro
- Online lijken de reviews ivm deze Dali speakers niet echt lovend te zijn...
2c) Yamaha RX-A870 + Subwoofer NS-SW300 + centre speaker 3090 + 4x Q Acoustics 3010 boxen
- Ondanks Q Acoustics een erg jong bedrijf is, lijkt deze wel goede recenties te hebben. Het spijtige hier natuurlijk is dat de boxen met een serieuze opvang aan het plafond komen & een grote centre speaker. Uiteraard kunnen er op elke hoek geen mini boxen komen, anders zou het geluid niet goed zijn, maar twijfel toch vanwege de omvang (in het zicht van iedereen).
Bedankt voor je reactie en feedback!
Jeffrey