Bitdefender goede virusscanner?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Dag Tweakers,

Ik heb een vraagje m.b.t tot de virusscanner Bitdefender 2018. Volgens menigeen website waarop je op komt als je googled op beste virusscanner, krijg je als resultaat Bitdefender 2018 volgens de reviewers. Maar als ik naar de gebruikersreviews, beweert men dat Bitdefender hun computer/internetsnelheid zeer sloom maakt en dat het uiteindelijk een slecht programma is.

Iemand die ervaring heeft met Bitdefender 2018 en mij kan helpen?

(Zit overigens af te vragen of ik überhaupt een virusscanner nodig heb, aangezien ik genoeg verstand van computers/het internet e.d. heb om te weten waar je wel en niet moet klikken en wat je wel en niet moet downloaden :) )
...

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bitdefender is een prima product, maar persoonlijk gebruik ik het niet. Je kan je inlezen in [Virusscanners] Discussietopic deel 4 voor andere varianten. In de topicstart kan je een paar virusscanners met elkaar vergelijken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Ik heb de 2017 versie en geen problemen met de snelheid, de computer wordt er niet merkbaar trager van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Bitdefender was vroeger (zo'n 15 jaar terug) ook erg goed, en vooral erg langzaam inderdaad. Hedendaags is het veel beter, en merk niks van vertraging van het systeem en internet.

Heb het zelf en bij 3 vrienden draaien zonder problemen of klachten :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Traagheid van Bitdefender is vooral iets van een verscheidene jaren terug, tegenwoordig is het een prima keuze :)

Smiling as the shit comes down...

• Klaasy99
Oké, bedankt alle 3 voor jullie ervaringen. Dan installeer ik 'm binnenkort!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het beste het volgende topic doornemen als je op zoek bent naar informatie over o.a. Bitdefender:

[Virusscanners] Discussietopic deel 4

Bitdefender scoort doorgaans als een van de hoogste in de bekendere antivirus tests en hoeft helemaal niet zwaar te zijn. Net als bij andere scanners hangt het eea af van de gehanteerde instellingen en het systeem waarop je het gebruikt. De impact met de standaard instellingen op een redelijk recent systeem is niet zo groot.

Wat ik je kan aanraden is om een testversie te installeren. Deze kun je gewoon bij Bitdefender downloaden en hiermee heb je de mogelijkheid om zelf ervaring op te doen voor een beperkte tijd. Vergeet niet een eventueel andere geïnstalleerde virusscanner eerst te verwijderen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik merk alleen bij de allerlangzaamste baggerpc's dat deze té traag worden tijdens actieve scans. Dat zijn machines waar je toch al niet meer veel productief werk op kan uitvoeren. Verder nooit problemen mee gehad, en volgens mijn monitoring dashboard heeft Bitdefender dit jaar inmiddels 9300+ virussen tegengehouden bij onze klanten.

• Klaasy99
Oké, bedankt voor de tips. Ik zal eerst even de proefversie uitproberen voordat ik de 'echte' installeer! :)

• Bor
  • Nu online

Bor

Klaasy99 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:07:
Oké, bedankt voor de tips. Ik zal eerst even de proefversie uitproberen voordat ik de 'echte' installeer! :)
Je kunt gewoon een code invoeren in de proefversie om deze naar "retail" om te zetten. Je hoeft dus niet opnieuw te installeren. Er zijn verschillende versies waar je hier een aantal ziet in een vergelijking: https://www.bitdefender.c...antivirus-comparison.html

Je kunt mogelijk met deze discount code nog 40% korting krijgen: ACTIEPAGINA-40

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 17-08-2017 18:11 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is de reden dat je een ander product wil gebruiken buitenom MS-Defender eo SE ?
Wat gebruik je nog meer en heb je recent al gebruikt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bor
  • Nu online

Bor

Hackus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:17:
Wat is de reden dat je een ander product wil gebruiken buitenom MS-Defender eo SE ?
Wat gebruik je nog meer en heb je recent al gebruikt ?
Ik kan natuurlijk niet voor de topicstarter spreken maar doorgaans kies je voor een scanner als Bitdefender omdat de bescherming die deze kan bieden behoorlijk beter is dan bij MS Defender. Bitdefender biedt meer features zoals een beveiligde banking omgeving, resucue mode en meer mogelijkheden om zaken in te stellen. Lees de bekende reviews (zie o.a. het grote antivirustopic) om het verschil te zien tussen Defender en Bitdefender.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bor Ik ben daar bekend mee, dank je. Veel mensen installeren vaak zomaar allerlei en maken ook niet gebruik van (geavanceerde) instellingen. Kom wel systemen tegen waar wel 3-4 free AV programma's op draaien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Klaasy99
Vond het o.a wel een veilig idee om Bitdefender te kopen, omdat deze een beveiligde bank omgeving biedt voor internetbankieren zoals @Bor al zei. Dit heeft de standaard virusscanner van Windows niet, als ik me niet vergis ;)

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Klaasy99 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:50:Vond het o.a wel een veilig idee om Bitdefender te kopen, omdat deze een beveiligde bank omgeving biedt voor internetbankieren zoals @Bor al zei.
Als je verder alles ook op dat systeem doet moet je je afvragen of dat wel veilig genoeg is.
Tot nu toe werk ik zelf ook nog zo, maar ik log voor het bankieren alleen in op een lokaal account die ik nergens anders voor gebruik. Is nog steeds niet 100% veilig maar wel beter dan op een account waar je ook alle downlaods op doet..

Mss ga ik toch wel een keer over op:
https://www.consumentenbo.../veilig-internetbankieren
Overweeg dan om je bankzaken te regelen op een speciale computer die je nergens anders voor gebruikt. Je kunt zo'n computer eventueel uitrusten met een extra veilig besturingsysteem, zoals Ubuntu of een andere versie van Linux. Gebruik hiervoor een 'live' dvd of usb-stick die ervoor zorgt dat het besturingssysteem elke keer schoon opstart.
Een aparte PC heeft niet iedereen, maar als je van goede (!) DVD opstart dan is het wel heel veel veiliger dan je normale systeem met Bitdefender. Je weet immers 100% zeker dat je opstart helemaal schoon is.
Met een USB stick booten: moet ik nog uitzoeken of je die wel voldoende kunt beveiligen tegen invloeden van buitenaf.

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat Ubuntu of een andere Linux distributie per definitie veiliger zou zijn is natuurlijk wel onzin. Hiernaast vind ik een boot-dvd of usb stick erg gebruiks onvriendelijk wanneer je dit gaat gebruiken voor Internetbankieren. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen of overwegen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik gebruik zelf de actieve beveiliging van Kaspersky en Malwarebytes voor periodieke scans.
Heb geen ervaringen met andere applicaties maar Kaspersky blokkeert ook actief inkomende verbindingen, of vraagt je wat te doen bij eentje als het niet vertrouwd is. Zo werden er bij mij malware advertenties geblokkeerd die een tijd geleden via bijvoorbeeld nu.nl en telegraaf werden verspreid.

Maar het ligt grotendeels aan persoonlijke voorkeur. De ene zal soms sneller updates hebben dan de ander maar ze zullen elkaar niet veel ontwijken gok ik.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 15:03
Hoeveel gebruikers doen eerst updaten, en dan pas internet bankieren op een windows systeem,
niemand doet dit omdat dit tijd kost,
dus onveilig!
En dan op een windows pc waar alles geïnstalleerd wordt, etc, ja dit is zeer veilig.

-Installeer linux op een aparte pc,
-of linux op een usb stick installeren,
-of een 2e harde schijf in een pc, waar je de stroom onderbreekt van de 2e HD, met bijv een sata switch(http://www.ebay.com/bhp/sata-switch), op youtube is een film van backup een maken( YouTube: How to Make a One-Click Backup Button ), waar je een knop kan maken(zelf solderen) om de stroom te onderbreken, dan zou je de 2 schijven de stroom kunnen onderbreken, dus je hebt 2 pc's windows en bijv linux. Zelf heb ik 2 sata switch gekocht voor 2 aparte pc's, en kan dus 4 hd's de stroom onderbreken, dus 4 pc's in een pc, zeer gemakkelijk met testen. Zelf heb ik 1 voor internet bankieren, en 1 voor online kopen, je zou bijv ook 1 voor aandelen handel kunnen doen, 1 voor gewoon gebruik.

Wel altijd eerst updaten, en dan pas internet bankieren.
En een usb stick kan langzaam zijn, maar dit kun je wel gemakkelijk testen.
En een oude pc/laptop heeft bijna iedereen of koop een oude.

• Bor
  • Nu online

Bor

jan99999 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:46:
Hoeveel gebruikers doen eerst updaten, en dan pas internet bankieren op een windows systeem,
niemand doet dit omdat dit tijd kost,
dus onveilig!
En dan op een windows pc waar alles geïnstalleerd wordt, etc, ja dit is zeer veilig.

-Installeer linux op een aparte pc,
Dit gaat nogal offtopic maar "installeer Linux" is imho geen goed advies daar een niet gepatchte Linux versie mogelijk minder veilig is dan Windows. Linux wil niet zeggen dat iets defacto secure is, verre van dat.

Laten we terug ontopic gaan: Bitdefender dus.

• route99

route99

Bor schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:27:
[...]
Dat Ubuntu of een andere Linux distributie per definitie veiliger zou zijn is natuurlijk wel onzin.
Uiteraard kun je daar over in mening van verschillen. de meeste virussen zijn echt specifiek voor Windows geschreven... een .exe werkt in principe gewoon niet onder Linux, dus kan dat nooit een bron van besmetting zijn.
https://www.av-test.org/f...rity_Report_2015-2016.pdf
Helaas stonden er in het 2016/2017 rapport geen aparte Linux gegevens meer.
Maar in 2015-2016 was Linux maar voor 0.01-0.02% betrokken bij de Malwars. Kijk naar Windows...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VmtfoYp.jpg

Grafische verdeling van OS eind jan-2017
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B33o6EW.jpg
Hiernaast vind ik een boot-dvd of usb stick erg gebruiks onvriendelijk wanneer je dit gaat gebruiken voor Internetbankieren. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen of overwegen.
Veiligheid is altijd iets meer last in het gebruik. als je het eenmaal goed voor elkaar hebt.. s het een korte gewenning. zorg wel dat je een kale distributie gebruikt, je hebt niet veel nodig vn een browser.
Een ieder moet het zelf afwegen tegen het risico...

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Bitdefender komt altijd als (een van de) beste uit de bus bij de tests (zoals AV-TEST en AV-Comparatives). Zelf gebruik ik op Windows altijd Emsisoft omdat deze iets privacyvriendelijker is en ook gebruik maakt van Bitdefender als tweede engine.

Bitdefender heeft, afhankelijk van de versie, wel een hoop extra functies (wallet, file safe, parental controls, kwetsbaarhedenscan, anti-theft etc.) die je mogelijk wilt gebruiken.

Het loont overigens wel om even te zoeken naar een actiecode/coupon als je Bitdefender wilt aanschaffen. Er is voor Bitdefender altijd wel een kortingscode te vinden, zoals ACTIEPAGINA-40 (voor 40% korting).

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Als je je systeem een beetje goed bijhoud kwa updates en je installeert niet allemaal van die vage software van discutabele sites en je let gewoon op als je bankzaken doet dan is een aparte pc/live usbstick en al dat soort dingen gewoon niet nodig.

Het kan natuurlijk geen kwaad dus als je je daar veiliger bij voelt dan go for it.

• Klaasy99
Bedankt voor al het advies. Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Met internetbankieren bedoel ik dat af en toe wat op een webshop koop indien nodig en in een zeldzaam geval een keer geld naar iemand overmaak :)
Het is niet zodat ik deze zaken elke dag doe. Niet eens elke week. En er zijn ook maanden genoeg dat ik niks koop op internet, maar de keren dat ik het doe is het wel zo handig dat het veilig gaat
Nou download ik zelf niks van illegale/ onbetrouwbare sites en ben ik niet zo stom om op spam/fake ads te klikken etc.
Virusscanner geeft me iets veiliger gevoel (ook al zit het misschien tussen de oren en is het in de praktijk geen groot verschil t.o.v. Windows defender)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:23:
Als je je systeem een beetje goed bijhoud kwa updates en je installeert niet allemaal van die vage software van discutabele sites en je let gewoon op als je bankzaken doet dan is een aparte pc/live usbstick en al dat soort dingen gewoon niet nodig.

Het kan natuurlijk geen kwaad dus als je je daar veiliger bij voelt dan go for it.
Totdat je 1x een website opent die direct een flash exploit laadt. Kan echt op elke website gebeuren.

Imo als je niet een sterke security achtergrond hebt en écht heel goed weet hoe een PC/OS werkt, is een virusscanner gewoon noodzakelijk.

Dat je het zelf onzin vindt is prima, maar ga niet TS dit soort advies geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

Totdat je 1x een website opent die direct een flash exploit laadt. Kan echt op elke website gebeuren.

Imo als je niet een sterke security achtergrond hebt en écht heel goed weet hoe een PC/OS werkt, is een virusscanner gewoon noodzakelijk.

Dat je het zelf onzin vindt is prima, maar ga niet TS dit soort advies geven.
Lees die post nog eens een keer, ik zeg nergens dat een virus scanner niet nodig was.
Ik had het over aparte pc's en live USB-sticks and al dat soort spul.
Mijn eerste reactie in dit topic geef ik zelfs aan dat Bitdefender een prima keus is.
Beter lezen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Bor schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:27:
[...]

Dat Ubuntu of een andere Linux distributie per definitie veiliger zou zijn is natuurlijk wel onzin. Hiernaast vind ik een boot-dvd of usb stick erg gebruiks onvriendelijk wanneer je dit gaat gebruiken voor Internetbankieren. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen of overwegen.
Hoezo onzin? Waarop baseer je dit?

-Een CD/DVD-R kan niet worden beschreven
-De distributie CD/DVD is schoon (en als je het niet vertrouw dan scan je deze nog eerst op virussen)
-Als je alleen naar de bank site gaan (of webshop) is de kans extreem klein dat er wat gebeurd.
-Er is veel malware voor windows en erg weinig malware voor linux.

Maar het kan ook anders. Je kan ook een rescue CD van avira (of een andere antivirus leverancier) downloaden en op een cd branden. Daarna boot je hiervan en check je je eigen pc op virussen.
Dit verkleint de kans dat je malware op je pc hebt (sommige malware/virussen weten antivirusprogramma's te omzeilen als ze al op je pc zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Yep.
Die combi van deze feiten maken het een goed middel.
De Rabobank heeft het serieus overwogen heb ik ooit gelezen. Ze zijn afgehaakt vanwege de mogelijk te verwachten support rompslomp... booten van een CD is nu eenmaal niet voor iedereen "weggelegd"...
Pagina: 1