Vraag

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 01:16
Mijn vraag
Twee dagen terug maar eens mijn Lumia 535 van de plank gehaald. Aangezien de koplampen van de auto komende week naar Zuid-Europa wijzen, dacht ik dat de Lumia prima als navigatiesysteem kon dienen. Opstarten was een feest der herkenning, een factory reset was een snelle manier om even een fris telefoontje te krijgen en daarna ging het mis...
  • - Here Drive / Here Maps werkt niet
  • - Microsoft Kaarten werkt ook niet
  • - Inloggen in de App Store werkt óók al niet
  • - Edge is foetsie
  • - Updaten van het OS gaat ontzettend traag
Ik ben er nu al twee dagen met regelmaat mee bezig geweest. Natuurlijk heb ik de noodzakelijke updates geinstalleerd, maar feit blijft dat ik nog steeds niets kan. Ik kan geen apps installeren en daarmee dus ook geen alternatieve apps uitproberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Mobile. Geen fastring oid, gewoon meest recente versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Updaten, updaten, updaten. Twee factory resets, maar niks helpt.

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je bij factory reset gekozen voor een backup terug te zetten? Dat geval, niet doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dakathefox
SinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:25:
Heb je bij factory reset gekozen voor een backup terug te zetten? Dat geval, niet doen.
Bewust niet gekozen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En de recovery tool al geprobeerd? Die haalt zelfs een nieuwe image op, mogelijk is je image beschadigd.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dakathefox
SinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:33:
En de recovery tool al geprobeerd? Die haalt zelfs een nieuwe image op, mogelijk is je image beschadigd.
De recovery tool valt voor mij af. Ik heb geen Windows laptop meer in huis, zodat het niet mogelijk is om de Recovery Tool te downloaden en te gebruiken. Met het vervangen van mijn WM10 als daily runner door een Android toestel, is ook de noodzaak vervallen om een Windows PC te hebben.

Zowel bij Android als iOS kun je immers je toestel prima een fabriekreset geven en OTA je updates opvragen, zonder daarvoor je telefoon vast te hoeven knopen aan een PC. Tenminste, ik heb het in de afgelopen 2-3 jaar niet meer hoeven te doen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mind123 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:45:

De recovery tool valt voor mij af. Ik heb geen Windows laptop meer in huis, zodat het niet mogelijk is om de Recovery Tool te downloaden en te gebruiken. Met het vervangen van mijn WM10 als daily runner door een Android toestel, is ook de noodzaak vervallen om een Windows PC te hebben.

Zowel bij Android als iOS kun je immers je toestel prima een fabriekreset geven en OTA je updates opvragen, zonder daarvoor je telefoon vast te hoeven knopen aan een PC. Tenminste, ik heb het in de afgelopen 2-3 jaar niet meer hoeven te doen.
Mits je inderdaad geen brick of corrupted rom krijgt, mijn p8 lite nu 1x zo moeten updaten (ok, accu eruit trekken tijdens updaten is geen slim idee).

Recovery tool is wel je 'best bet', mocht je nog iemand kennen met een Windows PC. Goed, zelfs daar moet je geluk hebben, Recovery Tool werkt bv totaal niet op m'n PC, maar wel op mijn laptop.

Zeker als je dat ding een lange tijd niet gebruikt heb, de 535 is een pre-10 toestel waar met de update van 8 naar 10 nog genoeg mis is gegaan en factory reset eenmaal in Win10 niet altijd goed verliep.

• dakathefox
De telefoon begint nu weer aan een volgende update van W10M. Beetje vaag allemaal, update dan in één keer zou je zeggen. Maar goed, laten we deze update dan nog maar even afwachten, wellicht dat het nog wat helpt.

Wat me wel opvalt is dat W10M nog steeds soepel draait, maar daarmee houdt het dan ook wel een beetje op ben ik bang. Nog een rare mix van NL/EN door elkaar heen evenals een intussen behoorlijk verouderd aanbod aan apps. :-( Het is er niet echt beter op geworden.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik meen dat ook een keer gehad te heb. De oplossing was de tijd handmatig juist instellen.

[ Voor 26% gewijzigd door DjVe op 17-08-2017 17:46 ]

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:00

Punkrocker

Mostly harmless

mind123 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:21:
Mijn vraag
Twee dagen terug maar eens mijn Lumia 535 van de plank gehaald. Aangezien de koplampen van de auto komende week naar Zuid-Europa wijzen, dacht ik dat de Lumia prima als navigatiesysteem kon dienen. Opstarten was een feest der herkenning, een factory reset was een snelle manier om even een fris telefoontje te krijgen en daarna ging het mis...
  • - Here Drive / Here Maps werkt niet
  • - Microsoft Kaarten werkt ook niet
  • - Inloggen in de App Store werkt óók al niet
  • - Edge is foetsie
  • - Updaten van het OS gaat ontzettend traag
Ik ben er nu al twee dagen met regelmaat mee bezig geweest. Natuurlijk heb ik de noodzakelijke updates geinstalleerd, maar feit blijft dat ik nog steeds niets kan. Ik kan geen apps installeren en daarmee dus ook geen alternatieve apps uitproberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Mobile. Geen fastring oid, gewoon meest recente versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Updaten, updaten, updaten. Twee factory resets, maar niks helpt.
Here-apps werken niet meer onder WM10.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Nee en dat updaten naar de volgende verzie ken ik, snap ook niet dat ze niet gelijk de laatste verzie erop kunnen zetten, moest laatst ook zeker min. 5x update downloaden en instaleren voor ik weer bij liep met de laatste verzie.

Idd. eeuwig zonde dat ze Here niet aan boord hebben kunnen houden, maar de kaarten app zou het gewoon moeten doen, zou wel de kaarten even downloaden en lokaal zetten. wel is het zoeken naar een adres waardeloos geworden, ook al heb je de kaarten lokaal staan, dan toch heeft de app internet nodig om iets te kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Zo, het probleem is opgelost! Het was alles bij elkaar een hele ervaring en best nog wel wat ploeteren, maar de uiteindelijke oplossing was kinderlijk eenvoudig: prullenbak open, telefoon erin, prullenbak dicht.
Pagina: 1