Intel i5 6500 + 2x GTX MSI OC 970 SLI 4?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Iegatus
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
Mijn vraag
Kan ik 2x de OC GTX 970 MSI met SLI 4k@60 runnen? Met de huidige CPU die ik heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
intel i5 6500
MSI Nvidia GeForce GTX 970 OC 2x Armor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, opzoek naar 2e kaart.

Beste antwoord (via Iegatus op 18-08-2017 11:01)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
@Verwijderd Als je je eigen GTX 970 verkoopt heb je dus 360 euro voor een nieuwe videokaart. Ik heb niet gezegd dat dat een GTX 1080 Ti moet zijn, alleen dat je daarmee zonder compromis 4K 60fps zou halen, met een goedkopere kaart moet je wat instellingen omlaag schroeven maar is het dus wel ook mogelijk. Met nog wat doorsparen zou je een GTX 1070 kunnen betalen. 4K 60Hz is nu eenmaal niet goedkoop, ik denk dat je in mijn link ook ziet dat voor 4K met very high settings je met GTX 970 SLI 4 jaar geleden al maar 30-40 fps haalde, op recentere games zal dat nog minder zijn.

Een recent voorbeeld uit de review van Tweakers: reviews: AMD RX Vega: de Vega 64 en Vega 56 getest. In The Witcher 3 in 4K haalt een enkele GTX 970 22 fps, een GTX 1080 Ti haalt net geen 60. Zelfs als je de score van de GTX 970 zou verdubbelen zit je nog een eind van 60fps, en SLI schaalt nooit zo perfect. Als er nu kaarten verkrijgbaar zijn die 60% sneller zijn, neem je beter die want die performance heb je altijd, met SLI heb je 0 tot pakweg 80% extra snelheid.

En zoals ACB2401 terecht opmerkt, je moet ook een moederbord geschikt voor SLI hebben en dat heb ik je nog niet zien vermelden. Als je geen Z170 of Z270 chipset hebt, kun je het al zeker vergeten en dan nog moet de fabrikant het ondersteunen, niet alle Z moederborden ondersteunen SLI. Daarnaast moet je dan ook nog een voeding hebben die voldoende vermogen levert voor een extra videokaart.

Alle reacties

Verwijderd

Wat voor hardware gebruik je nog meer?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:21
Ondersteund je spel wel SLI ? ;)
En de overige hardware ?

• MacPoedel
Allereerst hangt dit helemaal af van welk spel je bedoelt, Minecraft in 4K heb je bv al aan één GTX 970 genoeg/teveel. Voor recentere spellen is het antwoord neen, toen de GTX 970 uit kwam was die daar al te traag voor, laat staan voor de games die sindsdien uitgekomen zijn. Zie deze review: http://www.guru3d.com/art...tx-970-sli-review,22.html (die je eerlijk gezegd heel makkelijk had kunnen vinden met Google).

Probleem met de GTX 970 is dat die +-3.5GB VRAM heeft, met SLI blijft dat 3.5GB, en hogere resoluties willen meer videogeheugen.

Je verkoopt beter je GTX 970 en koop dan een enkele videokaart, maar voor 4K 60fps zonder veel compromissen heb je een GTX 1080 Ti nodig.

• Iegatus
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
MacPoedel bedankt maar een SLI vs 1080 Ti is aanzienlijk lager. 180,- en ik heb er 1 bij.

En dan nog niet te beginnen over de prijs van de 1080... maar bedankt voor de link!

Verwijderd

Of SLI mogelijk is is afhankelijk van het moederbord. Welk merk en type moederbord heb je?

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
@Verwijderd Als je je eigen GTX 970 verkoopt heb je dus 360 euro voor een nieuwe videokaart. Ik heb niet gezegd dat dat een GTX 1080 Ti moet zijn, alleen dat je daarmee zonder compromis 4K 60fps zou halen, met een goedkopere kaart moet je wat instellingen omlaag schroeven maar is het dus wel ook mogelijk. Met nog wat doorsparen zou je een GTX 1070 kunnen betalen. 4K 60Hz is nu eenmaal niet goedkoop, ik denk dat je in mijn link ook ziet dat voor 4K met very high settings je met GTX 970 SLI 4 jaar geleden al maar 30-40 fps haalde, op recentere games zal dat nog minder zijn.

Een recent voorbeeld uit de review van Tweakers: reviews: AMD RX Vega: de Vega 64 en Vega 56 getest. In The Witcher 3 in 4K haalt een enkele GTX 970 22 fps, een GTX 1080 Ti haalt net geen 60. Zelfs als je de score van de GTX 970 zou verdubbelen zit je nog een eind van 60fps, en SLI schaalt nooit zo perfect. Als er nu kaarten verkrijgbaar zijn die 60% sneller zijn, neem je beter die want die performance heb je altijd, met SLI heb je 0 tot pakweg 80% extra snelheid.

En zoals ACB2401 terecht opmerkt, je moet ook een moederbord geschikt voor SLI hebben en dat heb ik je nog niet zien vermelden. Als je geen Z170 of Z270 chipset hebt, kun je het al zeker vergeten en dan nog moet de fabrikant het ondersteunen, niet alle Z moederborden ondersteunen SLI. Daarnaast moet je dan ook nog een voeding hebben die voldoende vermogen levert voor een extra videokaart.
Pagina: 1