Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP Pavilion x360 14-ba025nd of HP pavilion x360 ba026nd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
IK ben op zoek naar een goede laptop (heb zelf veel HP's in huis en daar goede ervaringen mee) voor mijn dochter voor haar opleiding van Mediavormgeving.

De minimale vereisten van school uit zijn:

Minimaal Intel Core I3
8 GB geheugen
128 GB harde schijf
videokaart: minimaal 1 GB geheugen
beeldscherm: minimaal 13 inch

De voorkeur van school gaat uit naar een Macbook Pro, maar die zijn veel te duur. Je moet dan ook minimaal 2,7 GHz Intel Core I5 (64 bit hebben). Minimaal 8 GB, harde schijf minimaal 128 GB, Intel Iris Graphics of beter, minimaal 13 inch, minimaal OS 10.10 (Yosemite).

Een Windows met minimaal deze bovenstaande vereisten is goed. Zelf ga ik voor minimaal een I5 en het liefst meer harde schijf/SSD.

Het verschil tussen deze twee laptops van HP is de harde schijf

Bij de ene zit er een SSD in van 128 GB en een 1000 GB SATA. Bij de andere een SSD van 256 GB. Waar zouden we beter mee af zijn? Met studentenkorting zijn ze beiden ongeveer 899 euro bij HP.

Wat zijn de echte verschillen van deze verschillende opslagen. Ik weet dat SSD sneller is, maar merk je er veel van als je er 128 GB SSD en 1 TB SATA hebt, of 256 GB SSD

Wie kan mij helpen. Ik moet hem snel gaan bestellen, want school begint zo weer.

Groetjes,
Miranda :)

...

Alle reacties

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
sowiso moet je weten hoeveel je op je laptop wilt zetten. als je veel op je laptop wilt zetten is het best belangrijk dat je meer dan 128 gb op je schijf hebt (128gb staat snel vol)
het verschil tussen alles in SSD geheugen en maar een deel in SSD geheugen is in snelheid niet zo groot. je gaat het vooral merken in het opstarten en snelheid van de schijf.

ook voor de processor moet je opletten. je moet niet alleen naar het cijfer achter de i kijken. voor die prijs moet je zeker een quad-core processor kiezen. je kunt dat herkennen door dat er in de processor een Q zit "i..-.......Q" snap je? voor de rest staat er nog een letter in de naam van de processor maar daar moet je voor gewoon thuisgebruik niet naar kijken.

geheugen is idd ook belangrijk, ik zou ook voor minimum 8gb gaan

ik heb een paar vergelijkingen in opgestelt
met alleen hphttps://tweakers.net/pric...are/734877;571681;723505/
met alle merkenhttps://tweakers.net/pric...are/734877;766961;661697/

ik kan uit je tekst afleiden dat je zelf al onderzoek hebt gedaan maar persoonlijk zou ik echt gaan voor een quad-core processor maar als je dat niet gaat doen zou ik voor de HP pavilion x360 ba026nd gaan

ik hoop dat ik je goed geholpen heb.

[ Voor 10% gewijzigd door jonas-ventje op 18-08-2017 08:29 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als je graag een HP x360 wil zou ik deze ook eens bekijken.

pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba022nd

Voro 899 is die ook heel interessant met 256GB SSD en incl. pen voor windows ink.

Verder vind ik deze asus ook heel interesant. Superfijne behuizing en mooie dunne randen:

pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T

Of deze lenovo yoga:
https://www.laptopshop.nl...520-14ikb-80x800nqmh.html

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
al deze laptops hebben duel-core processoren