Backup google Authenticator voor iphone

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:26
Er is me iets niet helemaal duidelijk en hopelijk kan ik een zetje in de goede richting krijgen.

Heb een nieuwe telefoon (iphone7) voorzien van de nieuwste ios en backup van mijn oude iphone. So far so good. Alleen ik zag dat mijn google authenticator gegevens niet zijn overgezet. Hoe kan ik dit overzetten? En zo nee hoe kan ik dan toegang krijgen tot de websites etc.

Het gaat gelukkig maar om 4 sites/apps maar is toch wel fijn :) heb nog toegang tot de oude telefoon waar thank god the autenticor nog werkt.

Mocht je ene app weten die nog beter werkt ik sta altijd open voor suggesties en mag best paar euro kosten :)

How are you doing?

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Heel simpel. Niet.
Als dit makkelijk zou kunnen is het hele nut van 2FA weg.

Je zal op elke site waar je 2FA gebruikt, handmatig je 2FA sleutel in de authenticator app aan moeten passen op je nieuwe phone.

EDIT; Goh blijkbaar kan het toch. Je moet het maar willen.

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 17-08-2017 19:37 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Authy kan een cloud backup maken en syncen naar verachillende devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak altijd een veilige backup van de QR codes die in Google authenticator heb gebruikt. Zo kan ik makkelijk Google authenticator op meerdere apparaten of nieuwe apparaten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afstellen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08-2018
Ik heb vandaag gewoon een iCloud backup van mijn telefoon teruggezet. De restore was (blijkbaar) inclusief de door mij aangemaakte Google authenticator accounts (zoals Dropbox, Gmail, enz). Bij mij ging de backup dus goed (inclusief de door mij aangemaakte second factors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Ik heb indertijd geen backup van die qr-codes genomen.
Weet er iemand of het mogelijk is om terug die qr-codes te tonen?

(Alles werkt momenteel nog, kan overal inloggen via mijn google authenticator app, dus ik had graag nu nog een extra backup van die qr-codes genomen in het geval ik ze ooit nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:21
@Redondo77 Ehm, gewoon inloggen bij de dienst en nogmaals de Google Authenticator koppelen.
Sommige diensten maken echter wel een nieuwe code aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
jeroen3 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:26:
@Redondo77 Ehm, gewoon inloggen bij de dienst en nogmaals de Google Authenticator koppelen.
Sommige diensten maken echter wel een nieuwe code aan.
Ok, ik probeer het op deze manier. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Vaak kun je de QR code uitprinten naar PDF en deze gewoon ergens op een veilige plek bewaren (bijvoorbeeld in een versteuteld Keepass bestand).

Dan kun je bij een nieuwe telefoon de codes gewoon opnieuw inscannen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1