Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc en konijn geen goede combi

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Voor mijn vrouw heb ik onderstaande pc een aantal jaar geleden gemaakt.

Omdat het logeerende konijn het nodig vondt om een usb kabel door te knagen is er kortsluiting ontstaan.
Geen van de USB poorten op de achterzijde doet het nog en aan de voorzijde zitten 2 poorten, maar daar heeft er altijd maar 1 gewerkt.

Wat is nu wijsheid, want het moederbord is niet meer te koop en met werkende 1 usb poort is het lastig werken.
Is het een idee om een aparte kaart met usb poorten in de kast te bouwen of kan ik beter kijken naar een nieuw moederbord, zodat ikverder alle componenten kan overzetten.
Er zijn nog 3 moederborden verkrijgbaar voor de fm1 prossesor:
categorie: Moederborden

De pc wordt alleen gebruikt om te internetten en verslagen te schrijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Fusion A8-3850 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock AMD A75 A75M-HVS€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 51,85€ 51,85
1AOpen H425C€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 0,-€ 0,-
1Kingston KHX1333C9D3B1K2/4G€ 0,-€ 0,-
1LG GH24NS70 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 51,85

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 17-08-2017 13:35 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Je hebt een pci-express full en een x1 slot beschikbaar. Beide zijn snel genoeg om prima een zooi usb poorten te handlen. Ik ga er vanuit dat je 1 van die sloten nog niet gevuld hebt. Ik zou lekker een expansion usb 3.0 ding kopen zodat je weer ff vooruit kan.

Enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat er mogelijk meerdere component beschadigd zijn bij de kortsluiting. Maar aangezien zo'n kaartje niet veel kost en er mogelijk weer ff mee vooruit kan zou ik dat doen.

En als je nog niet hebt: backups, backups en backups

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, heel lullig, maar een nieuw moederbord is eigenlijk de moeite niet voor dat beestje. Mogelijk kan een USB Hub je helpen, afhankelijk van wat je doet is een actieve hub (>= 0,5amp/aansluiting) aan te raden; zoals bij externe schijven, high-end muizen, of USB headsets: die werken niet altijd op de 0,1a van een passieve hub.

Een kaartje kan je ook helpen, zei het dat een hub vinden veel eenvoudiger is.

offtopic:
Je mag blij zijn dat die meuk uitviel... stel je voor; USB-C met de 20V/5A variant, konijntje er in... hoe ging dat kerstliedje ook alweer? Met dat gebraden flappie?

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 17-08-2017 13:37 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Gewoon een USB hubje geen optie?

categorie: USB, audio en video-hubs

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Met een USB-hub kun je op die ene poort, veel meer apparaten aansluiten. Voor een 4-poorts hub, ga je naar de Action.

Voor meer poorten is dit een optie:
pricewatch: Ewent EW1130

Hubs:
categorie: USB, audio en video-hubs

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Een nieuw moederbord kan ook nog:
pricewatch: ASRock AMD A75 A75M
Maar voor zo'n oude PC is het naar mijn mening een beetje geldverspilling.

Anders een USB hubje. Dat is de goedkoopste oplossing.

Of meteen het moederbord, processor en geheugen vervangen door wat er in de laatste BBG staat:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

TheS4ndm4n#1919

• Zomaar iemand
  • Niet online
DAnk jullie wel.
Zo'n hubje is wel erg lelijk, weer meer kabels erbij, maar ik heb inderdaad nog een pci over en ook andere usb aansluitingen op het moederbord.
En aangezien jullie aangeven dat een moederbord niet echt de moeite is, ga ik dan wel kijken voor een usb kaart. Ik betwijfel alleen of het moederbord USB3 aankan.

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Mocht je toch je moederbord willen vervangen, misschien staat in Vraag&Aanbod nog een betaalbaar bordje? De rest is ook niet nieuw dus een tweedehandsje kan een uitkomst bieden..

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
zon usb3 pci kaart kun je ook weer hergebruiken als het beestje toch afgeschreven wordt, dat is de netste oplossing zonder te veel geklier.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Zomaar iemand
  • Niet online
En kosten zo te zien ook niet veel:
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

• Zomaar iemand
  • Niet online
Helaas, hij herkent de kaart wel, maar niet de apparaten die er op worden aangesloten, ook niet na het installeren de software op de cd.
Ik denk dat het moederbord meer schade heeft opgelopen.

Nu maar eens kijken of ik met deze kast icm voeding, hdd, sdd en ram iets anders kan vinden.

Ik zat te denken aan deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Tray€ 167,-€ 167,-
1Asus H170M-E D3€ 89,55€ 89,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,55

Er is nog een goedkoper moederbord, maar die is slecht leverbaar. En volgens mij komt de processor het meest in de buurt van wat mijn vrouw had.

Als alternatief kan ik er ook voor kiezen om de ddr3 eruit te laten en deze te vervangen voor ddr4. Het moederbord is dat iets goedkoper, alleen moet ik dan wel weer ddr4 geheugen bij kopen.
Ik ben dan iets duurder uit, maar wel met veel meer ram geheugen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Tray€ 167,-€ 167,-
1MSI B250M PRO-VD€ 63,95€ 63,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,90

[ Voor 105% gewijzigd door Zomaar iemand op 20-08-2017 15:03 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Voor jouw taken heb je die kracht niet nodig. Een celeron voldoet.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Jep, kijk ook even naar de huidige pentiums. Die hebben 2 hyper threading cores, zijn iets duurder maar doen nauwelijks onder voor een core i3. G4560 tip als die nog gemakkelijk verkrijgbaar is.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een AMD Fusion A8 CPU zou ik weinig moeite voor doen nog. Elke hedendaagse basis CPU maakt gehakt van dat ding.

Ik zou iets bouwen op basis van een Intel Pentium G4560 of een Celeron G3930. De Pentium heeft dan wat meer rekenkracht als je dat een fijne gedacht vindt.

De Pentium optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 66,55€ 66,55
1Cooler Master N200 Closed€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 62,95€ 62,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,35

De Celeron optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 37,04€ 37,04
1Cooler Master N200 Closed€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 62,95€ 62,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,84

De opslag van je oude PC bestaat uit een 128GB SSD en een 500GB harde schijf. Daardoor twijfelde ik wat over de keuze voor opslag in deze PC. Ik heb gekozen voor een enkele SSD van 525GB van Crucial. Uitgaande dat je opslag niet propvol zit kan je hiermee alles op een vlotte disk hebben staan.
Zomaar iemand schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:27:
Nu maar eens kijken of ik met deze kast icm voeding, hdd, sdd en ram iets anders kan vinden.
Je hebt een AOpen kast met ingebouwde voeding. Dat is naar mijn mening echt een no-go. Die ingebouwde voedingen zijn doorgaans van een waardeloze kwaliteit. Een slechte voeding kan meer kapot maken dan je lief is. ;) Ik zou die kast wegdoen inclusief voeding.

Een geheel nieuwe PC hoeft in dit geval niet al te duur te zijn.

Let ook dat je voor alles na Skylake een Windows 10 licentie nodig hebt. Windows 7 werkt niet meer op Kaby Lake of later. Idem voor Ryzen. Je hebt een OEM licentie dus die kan je officieel niet meenemen naar nieuwe hardware.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Ik vind echter 400 euro een hoop geld voor deze pc. Vooral als je op deze pagina uit veel goedkopere versies kan kiezen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

Ik wil voor mij pc's verlopig nog uit de buurt blijven van windows 10. Eigenlijk om de simpele reden dat windows 7 alles doet wat ik wil dat het doet.
Om dan de pc van mijn te upgraden naar windows 10, zorgt alleen maar voor een hoop onduidelijkheden.

Volgens mij is er totaal geen probleem om windows 7 te installeren op een repareerde pc.

Tot slot, de voeding van de AOpen kast is in mijn geval prima, ik heb weinig ervaring met andere kasten van dit merk, maar deze voeding levert een stabiele spanning en is bovendien erg stil.

Ook het geheugen en het werkgeheugen zijn nog prima, geen nut om deze te vervangen.
Denk er wel aan dat dit een pc is waarop men websites bezoekt. Geen worden geen spelletjes op gespeeld oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 21-08-2017 21:56 ]

• CMD-Snake
Zomaar iemand schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:
Ik wil voor mij pc's verlopig nog uit de buurt blijven van windows 10. Eigenlijk om de simpele reden dat windows 7 alles doet wat ik wil dat het doet.
Om dan de pc van mijn te upgraden naar windows 10, zorgt alleen maar voor een hoop onduidelijkheden.

Volgens mij is er totaal geen probleem om windows 7 te installeren op een repareerde pc.
Er is ook niets mis met Windows 10. Je zal toch binnen drie jaar iets moeten doen. Windows 10 ligt qua gebruikerservaring dicht op Windows 7 en is toch sneller op mindere hardware dan 7 ooit kan zijn.
Tot slot, de voeding van de AOpen kast is in mijn geval prima, ik heb weinig ervaring met andere kasten van dit merk, maar deze voeding levert een stabiele spanning en is bovendien erg stil.
Vertrouw er nu maar op, die voeding is ruk. Die werkt nu, maar kan ook onverwachts ploffen. Dikke kans dat zo'n el cheapo voeding ook de hardware beschadigd dan. Een goede voeding hoeft geen vermogen te kosten, maar kan je wel een hoop ellende besparen.

• Zomaar iemand
  • Niet online
3 jaar? Volgens mij bedoel je 8 jaar. En over 8 jaar is deze pc om andere redenen allang aan vervanging toe ;-)

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:35
waarom niet gewoon goedkoop moederbordje op marktplaats halen..

zat fm1 borden op marktplaats

http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASRock/A75M-HVS.html deze schijnt te passen met je oude cpu.

https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=7

4 tientjes+ nog verzendkosten en je bent klaar totdat flappie weer voor de deur staat.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Flappie staat nooit meer voor de deur ;-)

Het oppassen was een vriendendienst, maar mijn kindje kon slecht tegen het konijntje. Dus er komt geen konijn meer in ons huis.

Met dit moederbord hoef ik de andere partij gelukkig niet op kosten te jagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zomaar iemand op 21-08-2017 23:19 ]

Verwijderd

Zonde van het geld om zo'n oude trage PC nog te gaan oplappen. Liever Windows 7 dan 10 snap ik ook niet zo, Windows 10 is nieuwer en sneller. En is er al vanaf 11 euro op psngames.org. Maar goed, ieder zijn ding. :)

Dat dit pricewatch: MSI B250M PRO-VD bord altijd wordt aangeraden snap ik ook niet zo. Die heeft alleen DVI-D en VGA (D-Sub), niet eens een HDMI aansluiting.

Die kast+voeding zou ik ook wegdoen. Om de door @CMD-Snake genoemde reden, en omdat hij nogal lelijk is, en dan druk ik me nog zacht uit, maar dat is persoonlijk. :) De SSD, HDD en DVD-brander kan je meenemen naar je nieuwe PC.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 06:19 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 03:11:
Zonde van het geld om zo'n oude trage PC nog te gaan oplappen. Liever Windows 7 dan 10 snap ik ook niet zo, Windows 10 is nieuwer en sneller. En is er al vanaf 11 euro op psngames.org. Maar goed, ieder zijn ding. :)

Dat dit pricewatch: MSI B250M PRO-VD bord altijd wordt aangeraden snap ik ook niet zo. Die heeft alleen DVI-D en VGA (D-Sub), niet eens een HDMI aansluiting.
W10 11 euro, dan kan je net zo goed een of andere warez site zoeken, is net zo legitiem... ;)
Kost wel wat meer dan 11 euro als je het wel gewoon netjes legitiem koopt zoals het hoort.

[ Voor 28% gewijzigd door RGAT op 22-08-2017 06:13 ]

Fixing things to the breaking point...

• CMD-Snake
Zomaar iemand schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:40:
3 jaar? Volgens mij bedoel je 8 jaar. En over 8 jaar is deze pc om andere redenen allang aan vervanging toe ;-)
De extended support van Windows 7 eindigt begin 2020. Dat is grofweg drie jaar vanaf nu. Op dat moment krijgt Windows 7 geen beveiligingspatches meer. Maar voor die tijd zal je al merken dat softwaremakers het OS gaan negeren bij nieuwe releases.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:49

WhiteDog

met zwarte hond

Laat flappie maar betalen, schone vrienden... Zou zeggen verzekering maar de dagwaarde is waarschijnlijk nul.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:30
RGAT schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:12:
[...]

W10 11 euro, dan kan je net zo goed een of andere warez site zoeken, is net zo legitiem... ;)
Kost wel wat meer dan 11 euro als je het wel gewoon netjes legitiem koopt zoals het hoort.
Wellicht niet heel zuiver op die manier.. maar nog altijd verdient MS hier meer aan dan op een Warez site... buiten dat kan je Windows er dan wel mee vanaf een veilige server van MS downloaden i.p.v. een of andere wazige site. ;)

MS moet het daarnaast toch hebben van het zakelijke leven. Mocht iedereen privé overstappen op b.v. Linux brengt dat hun marktaandeel mijn inziens in gevaar... Ofwel, MS heeft baat bij dit soort "minder legitieme" zaken.

Ontopic;
Ik zou óf gewoon wat doorsparen en een geheel nieuwe PC samenstellen ófwel een 2e hands MOBO op vraag en aanbod/marktplaats zoeken.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Zomaar iemand
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:28:
[...]

De extended support van Windows 7 eindigt begin 2020. Dat is grofweg drie jaar vanaf nu. Op dat moment krijgt Windows 7 geen beveiligingspatches meer. Maar voor die tijd zal je al merken dat softwaremakers het OS gaan negeren bij nieuwe releases.
Toch klopt je verhaal niet helemaal. De support stopt misschien wel over 3 jaar, maar microsoft blijft daarna nog 5 jaar beveiligingsupdates leveren.
Maar of het nu 3 of 8 jaar is, nog steeds zonde om het allemaal weg te gooien terwijl het prima kan werken. over 3 of 8 jaar zien we wel weer verder.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 03:11:
De monitor heeft ook alleen maar VGA, dus HDMI is niet nodig. Zat eerder ook niet op het moederbord.
Die kast+voeding zou ik ook wegdoen. Om de door @CMD-Snake genoemde reden, en omdat hij nogal lelijk is, en dan druk ik me nog zacht uit, maar dat is persoonlijk. :) De SSD, HDD en DVD-brander kan je meenemen naar je nieuwe PC.
Over het uiterlijk van een kast heb ik me gelukkig nog nooit druk gemaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-08-2017 11:02 ]

• CMD-Snake
Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:55:
Toch klopt je verhaal niet helemaal. De support stopt misschien wel over 3 jaar, maar microsoft blijft daarna nog 5 jaar beveiligingsupdates leveren.
Maar of het nu 3 of 8 jaar is, nog steeds zonde om het allemaal weg te gooien terwijl het prima kan werken. over 3 of 8 jaar zien we wel weer verder.
We zitten nu in die laatste vijf jaar (extended support). Daar zijn er nu al twee van verstreken. Zie ook Microsoft: https://support.microsoft...dows-lifecycle-fact-sheet

14 januari 2020 eindigt de extended support en is Windows 7 end of life.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Je hebt gelijk, dus we hebben nog 3 jaar de tijd.
Nouja laten we dan over 3 jaar nog eens kijken. Het is niet zo dat een versie meteen ophoud met werken en over 3 jaar wordt de pc die je nu aanbeveelt ook weer gezien als een oud ding dat hoog nodig aan vervanging toe is ;-)

Op de zaak hebben we 1 pc gehad die op windows 10 draaide, maar nadat niemand dat ding op een normale manier uitkreeg hebben we toen maar weer windows 7 erop gezet.
Ik heb toen even geprobeerd te werken op de windows 10, maar had niet de tijd/geduld om het onder de knie te krijgen. Toch andere prioriteiten. Over 3 jaar zal er ook weer een andere versie zijn. Dus misschien dan maar in 1 keer over stappen met alle pc's, de support op windows 10 houdt dan volgens microsoft ook alweer op.

[ Voor 47% gewijzigd door Zomaar iemand op 09-01-2018 01:31 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:12

skoozie

SCSI

Je kan toch nog steeds gratis upgraden van een legale Win7 naar een legale Win10? Ik snap niet waarom je dat niet zou willen... en als je de oude versie niet weg gooit kan je hem een maand proberen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 14:43
Wanneer je er geen punt in ziet om nog een paar honderd euro voor een moederbord en processor uit te geven, zou ik toch serieus kijken naar een simpele nieuwe PC of laptop.
Dan kun je weer een stuk vooruit.

• Zomaar iemand
  • Niet online
skoozie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:38:
Je kan toch nog steeds gratis upgraden van een legale Win7 naar een legale Win10? Ik snap niet waarom je dat niet zou willen... en als je de oude versie niet weg gooit kan je hem een maand proberen.
Dat hebben we toen gedaan, maar na 2 weken weer terug gegaan. Zie bovenstaande post

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Wat een gezever over dat TS W7 wilt draaien en de W10 boot afhoud.
Laat lekker als ie dat zelf nu wilt.

Maar als dan een Kabylake CPU voorgestelt wordt dan hoort W10 daar gewoon bij;Hoe dan ook dat is een afweging die je zelf maken moet.

Zoals ik het (formeel) zie heeft TS de optie om bij W7 blijven;
-met updates dan is een vervangend (identiek) moederbord wellicht de makkelijkste optie.
-zonder updates indien een current gen CPU gebruikt wordt.

Verwijderd

Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:55:
De monitor heeft ook alleen maar VGA, dus HDMI is niet nodig. Zat eerder ook niet op het moederbord.
OMG, dat is duidelijk zichtbaar mindere beeldkwaliteit en onrustiger voor de ogen. Vervang die ook maar dan meteen! :)

• Zomaar iemand
  • Niet online
Heb je de openingspost gelezen? het is een pc voor internet pagina's, wat een totale onzin om dan te praten over beeldkwaliteit en onrustiger voor de ogen. Ding staat misschien een half uur per dag aan.

Bovendien, alleen thuis heb ik HDMI op mijn gewone pc. Alle andere pc's werken gewoon met VGA. Alleen met een filmkijken oid zie je verschil.

Wel bijzonder om te lzen dat een hoop mensen graag je geld willen uitgeven...
De vraag was voor een oplossing voor het kapotte moederbord. Deze oplossing is inmiddels voor 45 euro voorgesteld. Laten we het daar dan bij houden.

[ Voor 50% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-08-2017 13:24 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:21:
Heb je de openingspost gelezen? het is een pc voor internet pagina's, wat een totale onzin om dan te praten over beeldkwaliteit en onrustiger voor de ogen. Ding staat misschien een half uur per dag aan.

Bovendien, alleen thuis heb ik HDMI op mijn gewone pc. Alle andere pc's werken gewoon met VGA. Alleen met een filmkijken oid zie je verschil.

Wel bijzonder om te lzen dat een hoop mensen graag je geld willen uitgeven...
De vraag was voor een oplossing voor het kapotte moederbord. Deze oplossing is inmiddels voor 45 euro voorgesteld. Laten we het daar dan bij houden.
Fijn te lezen, snapte zelf al niet waarom doorgezaagd werd over W10, behalve dan het argument wat ik aandroeg, word er ook een display bijgehaald.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 19:54
Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:09:

Op de zaak hebben we 1 pc gehad die op windows 10 draaide, maar nadat niemand dat ding op een normale manier uitkreeg...
Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit mogelijk is. Ik hoop dat het niet komt door het niet kunnen vinden van het knopje omdat deze er tegenwoordig iets anders uit ziet?

• Gerbinator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Heb je de pc al helemaal stroomloos gemaakt om de usb e-fuse te resetten?

Haal de stroomstekker eruit en druk net zolang op de aan knop tot er geen lampje meer gaat branden. Wacht daarna nog een paar minuten voor de zekerheid.

Als de kortsluiting niet al te heftig was dan heb je een grote kans ze weer werken.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 13:02
Je kunt ook op van die tweedehands PC sites kijken (vlug google resultaat). Dit dingen kosten ~200 a ~250. Kunnen niet bijster veel, maar dat hoeft blijkbaar ook niet. Je moet een beetje kijken wat er toevallig beschikbaar is, maar t zal allemaal redelijk lijken op wat er nu is (bijvoorbeeld deze).

Je komt trouwens met het argument dat je 400eu wat veel vind om aan uit te geven, maar als je nu bv 200eu uitgeeft aan een pc en dan over 3 jaar wel 400, heb je dus 600 uitgegeven. Dan kun je ook nu de 400 uitgeven en dan over 3 jaar de opfrisbeurt. Financieel maakt het niet zoveel uit, maar je hebt dus 3 jaar eerder een PC die net ff lekkerder werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn.C.V op 22-08-2017 14:37 ]

Complimentje?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In veel gevallen is het alleen een zekering op het moederbord dat dan doorgeblazen is, vaak is dit door iemand met wat elektronica kennis te fixen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:21:
Ehhh ja, die heb ik gelezen. Al gebruik je hem 1 minuut per dag. Ik ken iemand wiens linkeroog blijvend is beschadigd, door een onrustige VGA-verbinding. T'is net als met een 1 seconde voor een te harde luidspreker staan, dan kan je ook opeens blijvende gehoorschade hebben. *knip* reageren is niet verplicht.
*knip* reageren is niet verplicht.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 22-08-2017 15:16 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Gerbinator schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:25:
Heb je de pc al helemaal stroomloos gemaakt om de usb e-fuse te resetten?

Haal de stroomstekker eruit en druk net zolang op de aan knop tot er geen lampje meer gaat branden. Wacht daarna nog een paar minuten voor de zekerheid.

Als de kortsluiting niet al te heftig was dan heb je een grote kans ze weer werken.
Ja ik heb de pc zelfs 24 uur helemaal zonder stroom laten staan. Maar helaas geen verbeterde resultaten.
Maar omdat de nieuwe usb kaart ook niet goed herkent wordt door windows 7 denk ik dat er veel meer kapot is op het moederbord.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:48:

Ehhh ja, die heb ik gelezen. Al gebruik je hem 1 minuut per dag. Ik ken iemand wiens linkeroog blijvend is beschadigd, door een onrustige VGA-verbinding.
Heel bijzonder verhaal, ik en jij zelf kennen heel veel mensen die jaren met VGA hebben gewerkt of nog erger jarenlang naar een 50hz tv hebben gekeken, ik ken niemand die een blijvend oogletsel heeft opgenomen.
Maar aangezien jouw ervaring medisch onderbouwd is, zal hier wel een schrijven over zijn geweest.
Want het is best wel een belangrijk argument om vga verbindingen te ontkrachten.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Wellicht niet heel zuiver op die manier.. maar nog altijd verdient MS hier meer aan dan op een Warez site... buiten dat kan je Windows er dan wel mee vanaf een veilige server van MS downloaden i.p.v. een of andere wazige site. ;)

MS moet het daarnaast toch hebben van het zakelijke leven. Mocht iedereen privé overstappen op b.v. Linux brengt dat hun marktaandeel mijn inziens in gevaar... Ofwel, MS heeft baat bij dit soort "minder legitieme" zaken.

Ontopic;
Ik zou óf gewoon wat doorsparen en een geheel nieuwe PC samenstellen ófwel een 2e hands MOBO op vraag en aanbod/marktplaats zoeken.
Rationalisatie om illegale software goed te praten...
Betalen staat niet gelijk aan dat MS geld krijgt, dit soort goedkope keys zijn niet aan MS betaalt, dat is ook de reden dat ze vaak een tijdje later gedeactiveerd worden.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Zomaar iemand schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:36:
Maar aangezien jouw ervaring medisch onderbouwd is, zal hier wel een schrijven over zijn geweest.
Want het is best wel een belangrijk argument om vga verbindingen te ontkrachten.
Er zal best een medisch schrijven over zijn geweest. Maar in het ziekenhuis aangekomen te horen krijgen dat er door teveel stress (onrustig monitorbeeld) vocht in de pupil is opgehoopt en dat dit littekenweefsel heeft veroorzaakt met dus blijvende schade is sowieso niet leuk. De ene persoon zal er blijkbaar gevoeliger zijn dan de andere. Net zoals met PCM en blauwlicht.

Nu zal het met een half uurtje per dag wel meevallen inderdaad, maar HDMI bestaat al sinds 2002 en DVI sinds 1999. Naast dat het feit dat je niet meer hoeft te klooien met het beeld qua afmetingen en positie goed zetten zoals met VGA, staat het beeld met digitaal aansluiten in 1 keer goed en is het dus duidelijk zichtbaar beter en rustiger beeld. Dat zie je niet alleen bij films maar vooral ook gewoon op je bureaublad als je aan het werk bent. Maar blijf vooral VGA gebruiken als je daar blij mee bent. Cassettebandjes zijn ook weer hip inmiddels en niemand hoort het verschil met een elpee of cd.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Misschien hoor ik wel bij de groep mensen die het niet heel moeilijk vindt om de de resolutie, positie en afmeting aan te passen. Maar ik begrijp dat, dat misschien inderdaad te moeilijk is of teveel moeite is voor je en dat je liever 400 euro uitgeeft dan dit uit te zoeken. ;-) Ik heb er tot nu toe niet zoveel moeite mee gehad, maar zoals je al aangaf, zal dit van persoon tot persoon verschillen.

Als je verhaal over het oogletsel werkelijk zou kloppen was dit wel meer bekend geweest.
Zonder goede onderbouwing of bewijs, gaan we er voor het gemak maar even van uit dat het onzin is.
Gelukkig kan stress kan door zoveel dingen worden veroorzaakt.
En vaak is voldoende rust voldoende om het stressniveau te laten zakken.
Soms zoeken de mensen een zondebok, terwijl de oplossing bij hunzelf ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 23-08-2017 01:07 ]

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als 400 teveel is (en dat is ook wel veel voor iets wat alleen moet surfen), dan zou ik (zoals al gesuggereerd is) eens kijken naar een tweedehands laptopje. Met wat creativiteit kun je die als een soort desktop plaatsen en op de monitor aansluiten, etc (ingeval daar behoefte aan is).

Als ik van de benchmark van je CPU uitga, zie ik in de V&A hier er 1tje die 2x zo snel is voor een mooi bedrag en hier eentje die iets goedkoper is en ongeveer even snel is.

disclaimer: ik heb geen affiliatie met bovenstaande verkopers :-). Ik heb zelf een vergelijkbare laptop en weet gewoon dat die, zeker voor surfen, nog makkelijk jaren mee kan komen. Vandaar deze selectie.

Als je de pc dan verpatst (wat er nog functioneel aan is), dan ben je per saldo niet zo heel veel meer kwijt (weet niet wat je pc waard is overigens). En als ie vaak aanstaat, bespaar je ook nog eens wat op de electriciteitsrekening. En tot slot is de laptop makkelijker te verpatsen, ook over een paar jaar.
Pagina: 1