Haha, wat jij wilt is een verloopstekker van scart naar vga. Of andersom. Helaas werkt het niet zo. Tuurlijk, er zijn wel tv's met een vga-aansluiting, maar die heeft niemand. Ook jij niet. Durf ik zo te zeggen. (Komt trouwens vaker op beamers voor dan op tv's. Of heb je een beamer, you lucky basterd...)
Verloopstekkers van vga naar scart zijn er niet. Dat komt omdat op je scartstekker 1 pootje het video-in signaal krijgt. Echter, vga geeft het videosignaal verdeeld over een paar pootjes. Namelijk: een pootje voor rood, groen, blauw en dan nog wat andere signaaltjes om het beeld goed op je monitor te krijgen. En al die draadjes gewoon op het ene pootje van de scart plakken werkt helaas niet. Er zijn wel schema-tjes voor, maar het is mij nog nooit gelukt om dit voor elkaar te maken. Nou ben ik niet zo'n electro-god, dus of dat wat zegt...
Maar goed, het punt is dit: jammer, maar de makkelijkste/stabielste/mooiste oplossing is doorsparen voor een videokaart met tv-out. Daarna komt de keuze voor een mpegkaart met tv-out. Eigenlijk is dit mooier dan een videokaart met tv-out (mooier voor dvd's op een langzamere pc (<300 MHz. ofzo), maar aangezien ik iemand ben die zo veel mogelijk dit soort dingen geintegreerd ziet is dit voor mij een tweede keus.
Ff voor de zekerheid: het fijne weet ik niet van de pootjes van vga-stekkers. Er zijn hier heus wel betere tweakers wat dat betreft. Maar je kunt op internet vast wel ergens zien wat voor signaal aan welk vga-pootje hangt. Het ging mij er hier alleen om duidelijk te maken dat vga-scart niet in een keer gaat. En als iemand het beter weet: graag, leer ik ook weer wat...
Jammer he, het kost toch weer pecunia...