Wil DVD op de TV

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:17
Hallo, ik heb een videokaart zonder tv-out(ja is stom)maar nu zou ik graag dvd op de tv kijken,
hoe kan dat en waar koop je het.
Er zijn nog maar weinig films die in 4:3 en 16 :9 worden uitgebracht(8MM en Thomas Crown affair weet ik) Dus monitor waardig, heb trouwens een 17" Flatron en dat kijkt alleen zeer oke bij die 4:3

Someone???

no comment

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Het is mogelijk om via een vga-kabbel je pc op je tv aan te sluiten alleen niet iedere pc heeft zo'n aansluiting!

Het nadeel is ook dat je windows alleen op 640 X 480 kan draaien. Maar dat maakt verder voor het film kijken niet uit :)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Majestic
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

sorry,,

ik bedoelde niet iedere TV heeft zo een aansluiting.

:)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Martinus; koop een Hardware-DVD-decoder kaartje, zoals de Hollywood+, dan kun je met een SCART-kabel je TV en PC met elkaar verbinden. Nadeel is wel dat de beeldkwaliteit achteruit gaat met een passthrough-cable (vooral merkbaar in hi-res)

• Martinus
weet je iets over welke tv wel/niet en of er niet van die handige (verloop)stekkers zijn, bij een of andere hobby zaak?

no comment

Verwijderd

Haha, wat jij wilt is een verloopstekker van scart naar vga. Of andersom. Helaas werkt het niet zo. Tuurlijk, er zijn wel tv's met een vga-aansluiting, maar die heeft niemand. Ook jij niet. Durf ik zo te zeggen. (Komt trouwens vaker op beamers voor dan op tv's. Of heb je een beamer, you lucky basterd...)

Verloopstekkers van vga naar scart zijn er niet. Dat komt omdat op je scartstekker 1 pootje het video-in signaal krijgt. Echter, vga geeft het videosignaal verdeeld over een paar pootjes. Namelijk: een pootje voor rood, groen, blauw en dan nog wat andere signaaltjes om het beeld goed op je monitor te krijgen. En al die draadjes gewoon op het ene pootje van de scart plakken werkt helaas niet. Er zijn wel schema-tjes voor, maar het is mij nog nooit gelukt om dit voor elkaar te maken. Nou ben ik niet zo'n electro-god, dus of dat wat zegt...

Maar goed, het punt is dit: jammer, maar de makkelijkste/stabielste/mooiste oplossing is doorsparen voor een videokaart met tv-out. Daarna komt de keuze voor een mpegkaart met tv-out. Eigenlijk is dit mooier dan een videokaart met tv-out (mooier voor dvd's op een langzamere pc (<300 MHz. ofzo), maar aangezien ik iemand ben die zo veel mogelijk dit soort dingen geintegreerd ziet is dit voor mij een tweede keus.

Ff voor de zekerheid: het fijne weet ik niet van de pootjes van vga-stekkers. Er zijn hier heus wel betere tweakers wat dat betreft. Maar je kunt op internet vast wel ergens zien wat voor signaal aan welk vga-pootje hangt. Het ging mij er hier alleen om duidelijk te maken dat vga-scart niet in een keer gaat. En als iemand het beter weet: graag, leer ik ook weer wat...

Jammer he, het kost toch weer pecunia...

Verwijderd

Sorry, drie-voudige posting. Maar ff ge-edit. Zal wel gekomen zijn doordat de batterijen van de muis leeg waren....

Verwijderd

....

Verwijderd

nou nou

• Martinus
KUT kan ik een Viper 770 in de prullebak donderen en is nog geen 2 maand oud,
Wil niet een mpeg-kaart als daar de kwaliteit door achteruit loopt, kan ik net zo goed weer vidEo gaan kijken, kutzooi

no comment

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik heb nog een zo'n dualhead kabeltje van mun oude g400 liggen. Zou dat werken op mun annihilator pro?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Majestic>
Je kunt windows op tv toch ook in 800x600 draaien?

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om een computer helemaal zonder monitor te gebruiken? (bv. een computer als standalone DVD/MP3 speler?)
En zo ja, hoe doe ik dat? (installen kan met monitor eraan)

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Als je al een videokaart zonder tv-out hebt kan je gewoon zo'n hollywood+ voor dvds kopen (wie weet waar die het goedkoopst is?). Als je dan je monitor niet aansluit op de slechte pass-through van de h+ gaat je beeldkwaliteit niet achteruit, alleen kan je dan geen dvd op je monitor kijken en tv kwaliteit van de h+ is super hoor ik...

Of als je een monitor met 2 ingangen hebt (normaal en bnc) kan je je videokaart met die bnc aansluiten en de h+ met de normale en dan kan je ook dvds op je monitor bekijken :)

En voor de duidelijkheid: bij SCART kan het beeld door '1' pinnetje komen (composiet) of '3' (rgb, rood groen blauw) of s-video (Y/C, luminance chrominance). Je kan een videokaart niet op een normale tv aansluiten omdat het signaal van een videokaart gewoon heel anders is. Je tv is bijvoorbeeld interlaced en altijd 50hz in 1 resolutie. Een monitor is niet interlaced en kan ontzettend veel resoluties/refreshrates aan. Dus je zal altijd een stukje electronica nodig hebben om je videokaart op een tv aan te sluiten.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
als ik nou zo'n tv tuner kaart koop kan ik daar dan weer een tv aanhangen zodat ik de tuner ook daarvoor kan gebruiken. i.v.m een tvtoestel met maar 12 vaste kanalen en geen afstands bediening (maar wel cordless desktop :))
of moet je er dan nog een mpeg decoderkaart bij zetten en doorlussen...iemand een idee?

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Lynx: volgens mij stond er een tijdje geleden in C't een artikel over hoe je van je oude x86 een mp3 speler kon maken.

• Oezie Woezie
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

klopt en volgen mij heeft op tweakers.net ook nog een verslag gestaan van iemand die z'n ding heeft gemaakt

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• Oezie Woezie
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Een aanrader...

Koop die Hollywood plus kaart...
Je weet niet wat je mist...

Ik heb een TNT2 Ultra met een 19" vision master 450 pro met die hollywood kaart bij 1600 1200 zie pas door die doorlus kabel dat ie iets wazig wordt,
maar op die resolutie valt toch niet te gamen met die TNT2.

Je stuurt het dvd signaal via tulip kabel of s video naar je tv man wat mooi....

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Nou ik weet niet hoe scherp jou ogen zijn, maar de kwaliteit van je monitorbeeld gaat dus wel degelijk achteruit!!!!!

Ik heb nu gewoon die doorluskabel weggehaald en kan lekker op mijn tv dvd kijken....

PS. is SVHS merkbaar betere kwaliteit dan Tulp-plugjes (en dan heb ik dus over beeld!!)

Verwijderd

Als ik nou geen s-vhs aansluiting heb op m'n tv, is er dan een verloopje s-vhs-->coax of anders s-vhs-->scart?? Anders zou je nog niets hebben aan een s-vhs uitgang omdat de meeste TV's niet zo'n aansluiting hebben.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-08 18:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een verloopje van S-VHS naar Scart is bij iedere videozaak wel te vinden voor ongeveer 20,-. De meest voorkomende versie is een bloke, iets groter dan een scart plug, met 4 aansluitingen (tulp voor audio R en L, tulp voor video en een S-VHS), met het schakelaartje kan je kiezen voor inkomend of uitgaand signaal. Kost wel wat signaal (S-VHS naar scart), maar het werkt goed

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1