Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wijze techneuten,

Graag zou ik mijn Acer tablet weer gaan gebruiken.
Het betreft volgens de instellingen een A500, kernel 2.6.36.3+ met Build-nummer Acer_A500_7.014.14_COM_GEN1.

Helaas geeft Google Play op de tablet aan dat een aantal voor mij gewenste apps niet geïnstalleerd kunnen worden, omdat "Uw apparaat is niet compatibel met deze versie". Bijvoorbeeld de NPO app.

Op basis van wat Googlen vermoed ik dat deze melding voort komt uit de Android versie die draait op de tablet, namelijk 3.2.1 (Honeycomb?).

Helaas werkt de update functie van de tablet niet meer. Dankzij Google las ik dat Acer de support mogelijk heeft beëindigd / de update servers offline heeft gehaald.
http://community.acer.com...tried-ALL-the/td-p/284834

Meer Googlen leerde mij over het handmatig downloaden en installeren van de updatebestanden.
http://community.acer.com...updating-A500/td-p/343111

Alle verschillende bestanden van de aanbevolgen Acer website
https://www.acer.com/ac/e.../support-product/3851?b=1
heb ik gedownload, uitgepakt tot een update.zip bestand, deze op een sd-kaart (FAT-32 geformatteerd) gezet, in de tablet geplaatst en daarna via boot startup de tablet opgestart.
Helaas krijg ik alleen een groen Android poppetje te zien, die zegt dat boot startup niet mogelijk is. Dezelfde melding bij alle gedownloade bestanden die ik heb geprobeerd (5 verschillende).

Dankzij Google leerde ik ook over custom ROMs/rooten, waarover ik ook op deze website las in verschillende topics.

Ik heb me er bij neer gelegd dat ik niet handig/slim genoeg ben voor het updaten/rooten van mijn tablet.

Daarom ben ik op zoek naar websites/winkels/mensen die het voor mij kunnen doen.

Via Google vond ik al
oneclickroot.com
Maar die reageren die op mijn mail :(

Wie heeft een een goede tip? Ik woon in Amersfoort. De Mediamarkt en een aantal smartphoneshops hebben al laten weten niet te kunnen helpen.

Ik hoor ook graag als jullie nog meer informatie nodig hebben.

Alvast dank!

[aangepast naar aanleiding van reactie van Grannd - dankuwel]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 16:00 ]

Alle reacties

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Als het goed is zit er ín het zip bestandje wat je van de site download een update.zip bestandje, deze moet je op je SD-kaart plaatsen.

Dus niet je download direct op de SD, maar deze uitpakken en het update.zip bestandje kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[bump]
Kan ik mijn post aanpassen om (nog) meer reacties te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het betreft in ieder geval een tablet, dus schopje van AND naar TGA.

@Verwijderd @Grannd heeft je één tip gegeven, maar vervolgens reageer jij er twee weken lang niet op. Voor andere users is dit meestal een teken om het topic links te laten liggen.

Wat heb je dus met de tip gedaan?