Hi Tweakers,
Het is tijd voor iets nieuws.
Mijn huidige pc komt uit 2009 en is gebaseerd op een Phenom II x4 955 BE. Mede door de overklok heeft dit ding me jaren lang plezier gebracht en was daarmee een prachtige aankoop.
Het zou mooi zijn als ik in 2017 een vergelijkbaar systeem weet te bouwen.
Gaming/allround PC op mATX formaat. Liefst moet het er een beetje aardig uitzien.
Stil is een pre. Mijn huidige PC is een midtower en blaast te veel. Een gezonde OC op de CPU vind ik leuk, maar ik ben geen die-hard OC'er.
Ik heb geen haast.
Alvast bedankt voor het lezen! Ga je reageren?? Dan dubbel bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, hier en daar wat programmeren en ontwerpen (photoshop/indesign). Ook schrijven, maar dat zal niet de bottleneck zijn ;-)
HD of één stapje hoger is voldoende. Games die ik speel varieren, maar games a la Witcher 3 gaan 'm wel worden. (Dat draait nu ook, maar denk ook de "witchers van de toekomst")
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro vind ik een mooie prijs. Onder de 1000 euro ligt vaak de sweet spot voor price to performance. Er is ruimte voor meer, maar het liefst blijf ik lager hangen en stop ik over een jaar nog wat een in dikkere GPU.
Wil daarbovenop ook nog een monitor + mechanical keyboard kopen.
Assembleren ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik beschik al over een GPU & SSD die ik zal harvesten uit oude systeem:
Ik wil wel met OC aan de slag. De quick-wins wil ik pakken.
Wat verwacht je van ons?
Is dit het beste wat ik kan kopen binnen mijn budget en kijkende naar price to performance?
Dan nog wat losse vragen:
Het is tijd voor iets nieuws.
Mijn huidige pc komt uit 2009 en is gebaseerd op een Phenom II x4 955 BE. Mede door de overklok heeft dit ding me jaren lang plezier gebracht en was daarmee een prachtige aankoop.
Het zou mooi zijn als ik in 2017 een vergelijkbaar systeem weet te bouwen.
Gaming/allround PC op mATX formaat. Liefst moet het er een beetje aardig uitzien.
Stil is een pre. Mijn huidige PC is een midtower en blaast te veel. Een gezonde OC op de CPU vind ik leuk, maar ik ben geen die-hard OC'er.
Ik heb geen haast.
Alvast bedankt voor het lezen! Ga je reageren?? Dan dubbel bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, hier en daar wat programmeren en ontwerpen (photoshop/indesign). Ook schrijven, maar dat zal niet de bottleneck zijn ;-)
HD of één stapje hoger is voldoende. Games die ik speel varieren, maar games a la Witcher 3 gaan 'm wel worden. (Dat draait nu ook, maar denk ook de "witchers van de toekomst")
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro vind ik een mooie prijs. Onder de 1000 euro ligt vaak de sweet spot voor price to performance. Er is ruimte voor meer, maar het liefst blijf ik lager hangen en stop ik over een jaar nog wat een in dikkere GPU.
Wil daarbovenop ook nog een monitor + mechanical keyboard kopen.
Assembleren ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik beschik al over een GPU & SSD die ik zal harvesten uit oude systeem:
- AMD R9 280x, ik ga over een jaar wel weer upgraden, maar hiermee kan ik de GPU craze nog wel uitzitten. Ik schuw tweedehands hardware niet, dus waarschijnlijk haal ik tzt een oudere gen kaart.
- Samsung SSD Basic 850 EVO - 250 GB, optioneel laat ik deze in oude PC zitten en ga ik voor een nieuwe 500GB SSD
Ik wil wel met OC aan de slag. De quick-wins wil ik pakken.
Wat verwacht je van ons?
Is dit het beste wat ik kan kopen binnen mijn budget en kijkende naar price to performance?
Dan nog wat losse vragen:
- Fans, welke case en CPUfans raden jullie aan om een stille setup te waarborgen?
- Ryzen 5 1600x lijkt me de betere keuze tov de non-x, mee eens? De Ryzen 5 1600x loopt sneller en ik kan er een stillere koeler op monteren.
- Is het de moeite waard om voor een Ryzen 7 (x-variant) te gaan of is dat overkill? (over mijn budget zou kunnen)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 236,95 | € 236,95 |
| 1 | MSI B350M MORTAR | € 88,- | € 88,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Cryorig H7 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ | € 185,85 | € 185,85 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Samsung SSD Basic 850 EVO - 250 GB (uit oude systeem) | ||
| 1 | AMD R9 280x (uit oude systeem) | ||
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 789,35 | |
[ Voor 5% gewijzigd door Lumni op 17-08-2017 12:22 . Reden: opmaak ]