Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een GoPro camera aan te schaffen.
Door het grote aanbod weet ik niet goed welke ik moet kiezen.

Ik wil hem vooral gaan gebruiken op vakantie om leuke filmpjes te maken dus niet als echte actioncamera.

Graag hoor ik jullie aanbevelingen.

Groetjes,

Tom

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 08:50
Dat is heel erg afhankelijk van wat je ermee wilt en hoeveel waarde je hecht aan functionaliteit en resolutie:
- Wil je 4K kunnen filmen?
- Wil je video stabilisatie?
- Wil je een touch screen of is bedienen via je telefoon ook prima?

Voor de nieuwere modellen heb je 3 keuzes.
De HERO Session is voor de meeste mensen prima lijkt me. Als je wat betere beelden wilt zul je al voor een een HERO5 Session moeten gaan. Wil je echt alles en speelt budget geen rol dan koop je de GoPro HERO5 Black.

Je kan ook gaan voor een ouder model of zelfs een ander merk. Maar dan lever je al snel in op kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door LegeBoekenkast op 17-08-2017 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mike,

Dank voor je bericht.

4K filmen is voor mij wel erg belangrijk., stabilisatie is toch meer voor als je hem echt als actioncamera gaat gebruiken of zit ik dan helemaal fout.

Zelf was ik aan het twijfelen tussen de Hero4, Hero 5 en Hero 5 sessions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:56:
Beste Mike,

Dank voor je bericht.

4K filmen is voor mij wel erg belangrijk., stabilisatie is toch meer voor als je hem echt als actioncamera gaat gebruiken of zit ik dan helemaal fout.

Als je voor 4K gaat zal de GoPro dit niet stabiliseren, dan heb je een gymbal nodig. De GoPro stabiliseert tot 2.7K 60fps, dit kan voor actiebeelden goed zijn.

Leuke filmpjes maken is in 4K schitterend, maar neem dan wel een gymbal. Zelf heb ik een GoPro Karma Grip deze werkte tot een update die ook weer was ingetrokken heel goed, daarna niet meer. Inmiddels is deze vervangen en heb ik hem in mijn vakantie aan het Gardameer deze zorgvuldig gebruikt met weer veel plezier.

Voor leuke beelden en simpele beelden zonder dat je je bezig houdt met kleur correctie e.d. is een GoPro Session 5 goed genoeg, wil je kleurcorrectie e.d. ga dan voor de GoPro Hero 5 Black die heeft meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekoe
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 21:58
Kijk ook eens bij de andere merken. Ikzelf ben naar Yi 4k+ overgestapt en zeer tevreden van. Ook Sony heeft goede actioncamera's.

Maar als je niet per se een action cam wil is een compact camera ook het overwegen waard. De fish eye is voor "normale" opnames geen meerwaarde, in tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:56:
Beste Mike,

Dank voor je bericht.

Het is hier helaas geen helpdesk of winkel waar je naar binnen kan lopen en kan vragen om aankoopadvies.

Open je een topic als deze, dan verwachten we eigen inzet. Wat is je budget, wat is je gebruik, welke producten passen in je budget/gebruik en waarom twijfel je nog.
Ik zie graag deze toevoegingen aan je startpost (via edit), anders gaat deze helaas op slot :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1