• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik probeerde gisteren een time-lapse te maken met de Canon 5D IV, maar ondanks de grip trekt die de accu best vlot leeg. Daarom zat ik eens te kijken wat een vaste voeding kost. Die levert Canon als de pricewatch: Canon Compacte netvoedingsadapter ACK-E6, maar die kost dus een whopping €125 (we hebben het hier over een eenvoudige voeding met een adapter). Ik ben echt niet te beroerd ergens voor te betalen. Maar dit voelt niet meer als een poot uitgetrokken worden, maar al je ledematen en daarna nog de rest. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.cameranu.nl/pictures/1237973408_120/canon-ack-e6-ac-adapter.png

Nu kwam ik ook het volgende alternatief tegen en die kost slechts €20. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Voor incidenteel gebruik vind ik €125 veel te veel, maar ik heb ook niet zin om een dure camera op te blazen door een gare voeding...

PS: Bij AliExpress kan het nog goedkoper ($10)...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Zelf heb ik een paar jaar geleden een €20 versie van de ACK-E2 gekocht. Deze werkte uitstekend. Kan ook niet echt misgaan aangezien het een simpele AC-DC adapter is plus een paar kabeltjes en wat gespuitgiet plastic. Ziet er verder precies hetzelfde uit als in jouw Subtel link.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op amazon.de vind je ook veel alternatieve "netzteil Canon xxx" onderdelen.
De ene wat goedkoper dan de ander. Kun je ook gelijk wat beoordelingen inzien.

De vraag met AE/BG/eBay producten die rechtstreeks aan de 230V AC hangen en je zelf uit China haalt, is of de elektrische veiligheid op orde is (op korte en lange termijn). :/

Bij een product "Verkauf und Versand durch Amazon" heb je iets meer zekerheid wat betreft Europese voorschriften (niet gegarandeerd, maar je kunt in ieder geval verhaal halen)

Mooie Plaatjes   

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Nadeel is natuurlijk wel dat je ook in de buurt van een stroomvoorziening moet zijn..

Maar met 2 accu's kan jij geen timelapse afmaken of zijn het timelapsen van een week die je doet of iets dergelijks?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:44:
Zelf heb ik een paar jaar geleden een €20 versie van de ACK-E2 gekocht. Deze werkte uitstekend. Kan ook niet echt misgaan aangezien het een simpele AC-DC adapter is plus een paar kabeltjes en wat gespuitgiet plastic. Ziet er verder precies hetzelfde uit als in jouw Subtel link.
Aan een netvoeding kan helaas heel wat mankeren. Die paar dollar iPhone laders zijn soms ronduit gevaarlijk, doordat er amper een scheiding is tussen het primaire (230V) deel en het secundaire (5V) gedeelte. Met een beetje buigen maakt dat contact en staat er 230V op je iPhone. Meer informatie vind je hier.

In het gunstigste geval gaat een voeding kapot en doet die het gewoon niet meer. Als je pech hebt komt er een hele andere output en kun je de camera en eventueel lens afschrijven. Vandaar dat ik graag wat ervaringen lees. Ik vrees dat de leverancier van zo'n €20 een "voor garantie zijn we op vakantie" beleid hanteert.
CasGas schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:44:
Nadeel is natuurlijk wel dat je ook in de buurt van een stroomvoorziening moet zijn.. Maar met 2 accu's kan jij geen timelapse afmaken of zijn het timelapsen van een week die je doet of iets dergelijks?
Dit was een time-lapse van bijna 20 uur, waarbij het toestel dus zo'n 3500 foto's moet maken en die ook aan elkaar moet stitchen tot een 4K video. Blijkbaar is dat iets teveel van het goede...

[ Voor 18% gewijzigd door BugBoy op 17-08-2017 12:50 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Ik zou alleen de foto's nemen en stitchen later doen buiten de camera om, als je het preview shot ook uit zet zodat je niks op je scherm krijgt zou je toch ook wel ver moeten komen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:22
Ik heb iets soortgelijks ooit op ebay voor €35 gekocht (een no-name ack-e6) en dat werkt al jaren goed. Je krijgt een foutmelding op je camera, omdat hij herkent dat het geen originele Canon accu is. Op de 5D4 moet je aangeven dat het geen Canon product is en dat je toch door wil gaan met gebruiken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

@BugBoy Natuurlijk kan het misgaan, maar ik bedoel vooral dat er geen reden is dat een goede AC-DC adapter zoveel moet kosten als wat Canon vraagt.
Er zijn talloze AC-DC adapters te koop voor €5-10. Het enige wat hierbij komt is wat plastic in de vorm van een accu. Een €20 versie kan dus prima werken.
Pagina: 1