Toon posts:

Geluidsisolatie voor HD's tip

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naast m'n gewone PC een minitower staan zonder mobo of wat dan ook. Hierin zitten 4 U2W 10.000 RPM schijven. Het geheel is met een dikke SCSI kabel verbonden met m'n gewone PC. Het voordeel is natuurlijk meer ruimte in m'n gewone kast, minder warmte en de voeding is minder belast.

Nu heb ik van de week voor 50 piek bij karwei een geluidsisolatie pakket gekocht (ISO-FIX). De kast met m'n HD's heb ik langs de zijkanten volledig ingepakt met deze dikke panelen. Waar nodig vastgeplakt met tapijttape. Verder m'n casefans losgeschroeft en hierin geklemt. De gaten voor de fans in het metaal van de kast (achter het plastic front) heb ik opengebroken zodat de lucht er beter doorgaat, groter gat = minder herrie.
Je hoort er bijna niets meer van, maar wel een toppie airflow.

Nu komt het mooiste, in dit pakket zitten eindrachels, dikke stroken schuim met een strip metaal erin. Ik heb 4 stroken op maat gemaakt, gaten erdoor en daar hangen m'n HD's nu in. Ik heb ze met 16mm M3 bouten vastgemaakt. De schroefdraad klopt niet helemaal, maar zit goed vast. Die 10.000 RPM schijven zijn nu volledig stil. Ze hangen dus in dit isolatie schuim.

Ik heb een betere airflow, lagere temp en het geheel is heerlijk stil :) Helaas geen pics..

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
piccies, piccies, piccies ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Piccies lukken niet, heb geen camera of webcam of zo ;(
Op zondag 08 juli 2001 16:06 schreef Genotix het volgende:
piccies, piccies, piccies ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 14:40
Op zondag 08 juli 2001 16:09 schreef Smooth2K het volgende:
Piccies lukken niet, heb geen camera of webcam of zo ;(
[..]
Scanner? >:)

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om mijn kast te isoleren. Zelfs zonder extra casefans heeft dat ding toch enige herrie.

Bedoel je die plaaten met van alle kleuren stippen erop en in het midden een plaat metaal?

eindrachels >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe ik het zonder pics goed omschrijven moet. In het pakket zitten 4 lichtgroene gevlekte panelen en wat stroken van 10 cm breed. In deze stroken zitten over de volle lengte strippen metaal van iets van 5 cm breed. Hier hangen m'n HD's dus aan. Dit zijn zware HD's, van die dikke serverschijven. Drie van 36Gb en een van 73Gb. Zonder isolatie maakt dit een waanzinnige gekmakende herrie...
Nu dus volledig stil :7
Op zondag 08 juli 2001 16:17 schreef AMADEUZ het volgende:
Ik zit er ook over te denken om mijn kast te isoleren. Zelfs zonder extra casefans heeft dat ding toch enige herrie.

Bedoel je die plaaten met van alle kleuren stippen erop en in het midden een plaat metaal?

eindrachels >:)
Pagina: 1