Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben voor mijn werk opzoek naar geschikte tablets voor het uitvoeren van Offshore Inspecties (van windmolens, bootplatformen, etc.) op zee. Dit betekent dus dat de tablets onder relatief zware omstandigheden moeten werken, en tegen een stootje moeten kunnen.
Vanwege de bijzonere omstandigheden zijn er een aantal zaken waaraan de tablet moet voldoen:
- Batterijduur is zeer belangrijk, gedurende een werkdag (van 12 uur) is er (bijna) geen tijd om op te laden. Batterijduur dus zo lang mogelijk
- De tablet moet tegen een stootje kunnen. Een rugged version (IP65 of hoger?) lijkt me vereist.
- De inspecteurs die de tablet gebruiken hebben werk-handschoentjes aan. Bruikbaarheid/gevoeligheid van het touchscreen is dus van belang.
- De app waarmee de inspecties worden uitgevoerd moet 3D-modellen makkelijk kunnen draaien (+- 50MB), zware processor heeft dus voorkeur. De app is alleen beschikbaar voor Android.
- Er zullen gedurende een inspectiedag 100-200 high res foto's worden gemaakt. Een goede camera i.c.m. groot intern/extern geheugen is dus vereist.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De tablets zullen uitsluitend gebruikt worden voor de inspecties. Zoals eerder vermeld zal er 1 app op draaien waarin 3D-modellen van +- 50MB makkelijk moeten kunnen draaien.

Budget
Het budget is minder belangrijk dan de specs waaraan het moet voldoen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een aantal mogelijk tablets gevonden, maar ik ben er niet zeker van of deze prijs/kwaliteit verhouding goed is, en of dit de beste keus is voor mij. Graag ontvang ik jullie expert advies:
- IP65 10 inch 4G rugged android tablet
- Dell Latitude 12 Rugged 7202-256LC
- HP ElitePad 1000 G2 Rugged
- GETAC F110 G3 - full rugged tablet
- TOUGHPAD 4K FZ-Y1

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:11
Ik zie dat je alleen tablets met Windows hebt geselecteerd - is dit ook een eis? Is de applicatie alleen voor Windows beschikbaar, of (ook) voor iOS/Android?

Verwijderd

Topicstarter
Pindasmeer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:32:
Ik zie dat je alleen tablets met Windows hebt geselecteerd - is dit ook een eis? Is de applicatie alleen voor Windows beschikbaar, of (ook) voor iOS/Android?
Bedankt voor je antwoord. Hier had ik helaas nog niet aan gedacht, de app is namelijk alleen beschikbaar voor Android!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

https://teguar.com/trt-a720-10-ruggedized-tablet.html

Android.
IP65
Hotswap Accu (dus je kan er 1 of 2 extra meenemen).
Micro SD kaart voor extra opslag.

Dit lijkt me lomp genoeg voor je :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:50:
https://teguar.com/trt-a720-10-ruggedized-tablet.html

Android.
IP65
Hotswap Accu (dus je kan er 1 of 2 extra meenemen).
Micro SD kaart voor extra opslag.

Dit lijkt me lomp genoeg voor je :)
De Android versie is wel erg laag voor vandaag de dag.

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 09:33
Je zal vast met de helikopter gaan, in dat geval mag de tablet geen optie hebben tot simkaart.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

-ET-

Phone Home

http://business.panasonic...s-rugged-toughpad-a2.html

zou ook een optie kunnen zijn. Android 6.0

Verwijderd

Topicstarter
1990Maikel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:57:
Je zal vast met de helikopter gaan, in dat geval mag de tablet geen optie hebben tot simkaart.
Omdat we zovaak van locatie moeten wisselen gedurende de inspectie gaan we altijd per boot. Een helicopter die 2 weken standby moet staan is niet te betalen. Simkaart optie is dus geen issue.
Pagina: 1