Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beestje bouwen met een ruim budget, gaarne uw advies

Pagina: 1
Acties:

• Kkroepoek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 09:33
Beste Tweakers,

Ik ben een longtime lurker met sinds enkele maanden een baan. Nu heb ik een aardige duit gespaard en wil ik al jaaaaaren mijn eigen monsterbak maken.
Afgelopen dagen heb ik heel wat uren gestoken om mijn kennis van de huidige hardware wat bij te spijkeren. Eigenlijk heb ik nog wat weken nodig om alle afkortingen in mijn systeem (pun intended) te krijgen... maar ik gok dat ik nu de essentie van mijn wensen heb kunnen verwezenlijken in een wenslijst. Maar nu heb ik nog enkele vragen onderaan deze pagina.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is hoofdzakelijk bedoeld om te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-2000e exclusief scherm, Assembleren doe ik samen met een vriend

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik trakteer mezelf op een compleet nieuw systeem na 5 jaar gebaggerd te hebben met een laptop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de ryzen 7 1700 en een gtx 1080. Ik heb het volgende al bij elkaar gezocht wat naar mijn recent ingelezen kennis ongeveer moet kloppen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,95€ 300,95
1Asus Prime B350M-A€ 78,-€ 78,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 559,63€ 559,63
1Fractal Design Define Mini C€ 78,65€ 78,65
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.484,03

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen de fractal design mini c, Ryzen 7 1700 en GTX 1080 zijn een must.
De rest wil ik indien jullie goede voorstellen hebben met plezier wisselen.
Die GTX1080 mag ook van een andere fabrikant indien daar argumenten voor zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Wensen: een stil systeem.Ik hou van stijlvol en niet te klein, daarom een kleine kast, trade off is dan een micro-atx mobo. En misschien niet optimale luchtstroom voor lage temperaturen. Maar daar wil ik wel voor investeren

Beeldscherm resolutie: 2560x1440+. 27” Ik twijfel hier of ik TN of IPS ga nemen. Ik speel games zoals witcher 3, city skylines, maar soms ook league of legends en ja… 3ms input of betere kleuren..

Ga je overklokken?

Ik ga op dit moment de CPU niet overklokken, maar in de toekomst wil ik mogelijk een betere processorkooler kopen en daarna overklokken. Hij moet daar (PSU-wise) wel klaar voor zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]

Zijn er suggesties om dit beestje stiller te maken?
Wordt het beestje met deze configuratie voldoende gekoeld?
Ik vind het lastig om een goed moederbord te kiezen, die ik nu gekozen heb zag er wel ok uit qua specificaties?

Ik heb de volgende beeldschermen op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PG278QR Zwart€ 677,60€ 677,60
1Asus ROG Swift PG278Q Zwart€ 676,69€ 676,69
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 816,-€ 816,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.170,29

Hierbij twijfel ik een beetje tussen IPS of TN. Ik speel 40% van mijn tijd league of legends en ja... ga ik dat nu merken. Op zich speel ik nu ook op een TN scherm. IPS is natuurlijk veel mooier in kleurenpracht.

Ik zou het heel erg waarderen als jullie mij kunnen helpen met de vragen! :) :)

Edit: wat kleine aanvullingen

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kkroepoek schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:52:
Hierbij twijfel ik een beetje tussen IPS of TN. Ik speel 40% van mijn tijd league of legends en ja... ga ik dat nu merken. Op zich speel ik nu ook op een TN scherm. IPS is natuurlijk veel mooier in kleurenpracht.
Qua gaming is mijn motto: liever een headshot maken op een roze grasveld dan gekilled worden op een groene :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11 10:46
Het verschil tussen TN en IPS in responsetime is nagenoeg nihil tegenwoordig, de technologie van IPS is ook flink verbeterd uiteraard. Echter, why take the risk, pak gewoon een TN :)

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 23:45
Kkroepoek schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:52:

Ga je overklokken?

Ik ga op dit moment de CPU niet overklokken, maar in de toekomst wil ik mogelijk een betere processorkooler kopen en daarna overklokken. Hij moet daar (PSU-wise) wel klaar voor zijn.
Met betrekking tot bovenstaande is het wellicht verstandiger om voor het X370 platform te kiezen. Ik weet zo direct even niet wat het prijsverschil is, maar mocht je wat budget over houden dan is dit de moeite waard als je de mogelijkheid wil hebben te klokken.

Daarnaast is er bij de meeste X370 borden ook een ruimere featureset aanwezig, of dit de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen.

Veel plezier alvast in ieder geval!

edit: Ik zie dat er wel maar 1 moederbord is op uATX met X370 op dit moment. Dat veranderd de situatie toch wat...

[ Voor 7% gewijzigd door filthymushroom op 17-08-2017 10:00 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Switchie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 04:42:
[...]

Qua gaming is mijn motto: liever een headshot maken op een roze grasveld dan gekilled worden op een groene :)
Maar profiteert LoL echt van die 1ms verschil in reactietijd?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kkroepoek
filthymushroom schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Met betrekking tot bovenstaande is het wellicht verstandiger om voor het X370 platform te kiezen. Ik weet zo direct even niet wat het prijsverschil is, maar mocht je wat budget over houden dan is dit de moeite waard als je de mogelijkheid wil hebben te klokken.

Daarnaast is er bij de meeste X370 borden ook een ruimere featureset aanwezig, of dit de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen.

Veel plezier alvast in ieder geval!

edit: Ik zie dat er wel maar 1 moederbord is op uATX met X370 op dit moment. Dat veranderd de situatie toch wat...
Ik wilde je net quoten en toen kwam jou edit. Er is maar 1 micro-ATX met een x370... En die is echt SUPER lelijk.
Opzich is aestethics niet een dealbreaker... maar dat ding is op zijn minst gezegd niet moeders mooiste.

Ga ik het echt merken in performance als ik niet upgrade naar een x370?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Nee, slechts als je wilt overclocken. Dat werkt niet (goed) op je huidige setup.

• filthymushroom
spokje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:
Nee, slechts als je wilt overclocken. Dat werkt niet (goed) op je huidige setup.
Precies dit. Daarom zou ik als je mogelijk wil gaan klokken voor X370 gaan. Ik maak dan graag gebruik van de "gratis" extra performance. Voor mij zou dit een reden zijn om atx te pakken, maar ik werk persoonlijk liever met meer ruimte en extra plek voor uitbreiding en koeling. Of dit voor jou de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen lijkt me.

• Kkroepoek
filthymushroom schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Precies dit. Daarom zou ik als je mogelijk wil gaan klokken voor X370 gaan. Ik maak dan graag gebruik van de "gratis" extra performance. Voor mij zou dit een reden zijn om atx te pakken, maar ik werk persoonlijk liever met meer ruimte en extra plek voor uitbreiding en koeling. Of dit voor jou de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen lijkt me.
Wat zijn dan de argumenten van deze videos?
YouTube: X370 or B350 for Ryzen Overclocking? Does it even matter?
YouTube: R7-1700 + Wraith Spire + B350M - How GOOD is the Overclocking W/ 108...
Ik heb ze niet volledig gekeken, wat kleine dingetjes geskipt maar volgens mij gaat het best prima. De 2e video heeft zelfs de spire cooler.

Edit: Ik heb net geleerd dat de VRM's dat niet zo goed trekken. Dus dat die b350 wel de functie heeft overgeklokt kunnen worden maar er eigenlijk niet voor is gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Kkroepoek op 17-08-2017 10:57 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Bij ryzen mobos hangt het overclocken af van de vrms en of je de bclk kan instellen. Vaak is dat bij de 370 beter, maar niet per se volgens mij

• Kkroepoek
Ik heb het aangepast.
Toch maar voor een Fractal design C gekozen met een ATX B370 mobo en een extra koeler.
Investeren in de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,95€ 300,95
1Asus Prime X370-Pro€ 145,95€ 145,95
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 559,63€ 559,63
1Fractal Design Define C€ 76,71€ 76,71
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.611,04

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Prima computertje. Een tip waar de rest het waarschijnlijk niet mee eens is: koop zo weinig mogelijk ram. De prijzen zijn namelijk enorm hoog, van RAM zelfs verdubbeld. Als de prijzen over een jaar een stuk zijn gedaald kan je meer bijkopen.
Dat setje wat jij hebt was eerst de helft van de prijs. Je zou nu 8GB kunnen kopen en later weer 8GB. Maar dat is aan jou, als je geld wilt besparen.

De noctua koeler heb je niet nodig, de Wraith Spire zelf is genoeg om een beetje te overclocken.

[ Voor 35% gewijzigd door wouterg00 op 17-08-2017 11:50 ]

• Kkroepoek
wouterg00 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:
Prima computertje. Een tip waar de rest het waarschijnlijk niet mee eens is: koop zo weinig mogelijk ram. De prijzen zijn namelijk enorm hoog, van RAM zelfs verdubbeld. Als de prijzen over een jaar een stuk zijn gedaald kan je meer bijkopen.
Dat setje wat jij hebt was eerst de helft van de prijs. Je zou nu 8GB kunnen kopen en later weer 8GB. Maar dat is aan jou, als je geld wilt besparen.

De noctua koeler heb je niet nodig, de Wraith Spire zelf is genoeg om een beetje te overclocken.
Ik zie wisselende reviews over de wraith spire bij overclocken. Als je toch richting de 3.8 of hoger wilt proberen dan lees ik dat deze de temperaturen niet lang genoeg stabiel kan houden..

Over jou RAM: Op zich een leuk idee, maar dan heb ik een beest dat een jaar lang draaft op minder longvolume, daar heb ik die paar tientjes wel voor over :9

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 11:50
Heb je naast gaming een reden dat je perse een Ryzen 1700 wil hebben?
momenteel is de i7-7700K voor € 30 meer te krijgen.

In games presteerd die momenteel beter, en ook zijn ze beter over te klokken.
Voor minder dan € 150,- heb je dan ook wel een gelijkwaardig Z270 moederbord.

Kan natuurlijk ook zijn dat je baat heb bij meer cores i.v.m met multi tasking.
Maar zou het intel kamp zeker ook even overwegen.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
8Gb is te weinig en daarnaast zie ik de ddr4 prijzen niet noemenswaardig dalen gedurende zijn resterende lifespan

• filthymushroom
418O2 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:22:
Bij ryzen mobos hangt het overclocken af van de vrms en of je de bclk kan instellen. Vaak is dat bij de 370 beter, maar niet per se volgens mij
We zijn inmiddels wat verder in de discussie en dit antwoord was spot-on :+

Met betrekking tot de 7700K, deze CPU is inderdaad sneller in huidige games. De CPU heeft wel veel minder cores wat mijn inziens betekent dat hij minder lang mee gaat. Ik verwacht dat in games meer ondersteuning voor meer cores gaat komen (ook Intel gaat immers naar meer cores nu AMD Ryzen dat doet).

Ik heb zelf recent een 6700K gekocht, deze is op dit moment beter en ik heb hem voor een goede prijs kunnen krijgen als upgrade-set. Dit is in de wetenschap dat ik hem maximaal 2 jaar houd (dan gaat hij naar mijn vriendin). Zou ik een CPU kopen nu waar ik weer 5 jaar mee wil doen, dan zou ik voor de 1700(X) zijn gegaan.

TL;DR: Mijn inziens kan je beter Ryzen (meer cores) pakken wanneer je een systeem bouwt wat jaren mee moet gaan. Wanneer je regelmatig blijft updaten omdat je toch wat nieuws wil (of een vriendin hebt die je ook van een PC moet voorzien 8) ) dan kun je mijn inziens beter een i7 6700K/7700K pakken.

edit: Gezien je zware games wil spelen op 1440p (en misschien op de achtergrond nog wat aan hebt staan) zou ik uit ervaring zeker voor 16GB geheugen gaan overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door filthymushroom op 17-08-2017 17:10 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
(je moet ook wel 16GB geheugen, maar de vraag is of je het geheugen later goedkoper kan oppikken.)

Overigens, de R1700 is naar mijn mening prima. Zoveel verschil is het niet:

Afbeeldingslocatie: https://www.toptengamer.com/wp-content/uploads/2017/03/R7-1800x-vs-R7-1700-Overclocked-Gaming-Benchmakrs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.toptengamer.com/wp-content/uploads/2017/03/Ryzen-R7-1700-vs-i7-7700k-Average-Gaming-FPS-Benchmark-1.jpg

Het enige is GTA5. Dat werkt niet soepel met Ryzen. Voor de rest maakt het niet veel uit.

[ Voor 29% gewijzigd door wouterg00 op 17-08-2017 18:08 ]

• Kkroepoek
Even nog een nachtje slapen en dan ga ik de onderdelen bestellen.

Thanks voor de input allemaal

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
Wat betreft een beeldscherm , ips is zeker
Een aanrader. ik heb zelf een 1440 6ms ips 27 inch scherm en echt waanzinwekkend vergelijke met een 1440 TN panel. Heb ze ook naast elkaar gezet.
Zelf speel ik league en heb echt 0 problemen. Ik zeg altijd maar, zolang je geen hardcore shooter ben of zelfs een pro , zou ik nooit voor een 1 ms scherm gaan van TN. Wat witcher3 op mijn scherm uitbeeld is echt een plaatje . Wel was voor mij afwijking dat ik ook wel is serie of film kijk op mijn scherm. Wat ook meespeelde in mijn keuze.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dfbt schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:22:
Ik zeg altijd maar, zolang je geen hardcore shooter ben of zelfs een pro , zou ik nooit voor een 1 ms scherm gaan van TN....
En als je geen (professioneel) foto- of videobewerking doet zou ik nooit voor IPS gaan.
(Beetje overdreven natuurlijk :))

IPS kent zeker voordelen, maar geen van allen is echt relevant voor gaming;
- kleurechtheid: game personages zijn sowieso fictief dus dat tintje blauw meer of minder is niet heel spannend
- kijkhoeken: bij gamen zit je logischerwijs recht voor het scherm

Wat betreft series en films. Volgens mij is het bijna volkssport #1 om de helderheid en contrast van tv's op standje 100 te knallen omdat die "uitknallende" kleuren o zo gaaf zijn. Heb in ieder geval nog nooit iemand mee mogen maken die een televisie kocht op basis van het paneel met realistische kleurweergave.

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 18-08-2017 01:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Switchie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:21:
[...]

En als je geen (professioneel) foto- of videobewerking doet zou ik nooit voor IPS gaan.
(Beetje overdreven natuurlijk :))

IPS kent zeker voordelen, maar geen van allen is echt relevant voor gaming;
- kleurechtheid: game personages zijn sowieso fictief dus dat tintje blauw meer of minder is niet heel spannend
- kijkhoeken: bij gamen zit je logischerwijs recht voor het scherm
Say what? Een van mijn vrienden heeft een best duur 144hz TN paneel, maar die heeft mijn 1440p IPS gezien en die wil nu echt geen TN meer hoor. Wat dacht je van het contrast dat veel beter is? Je ziet meer detail in kleuren die overlopen etc het verschil is best groot.

Ik zit overigens niet recht voor mijn scherm omdat ik anders geen 2e scherm kwijt kan. Komt nog dat je bij een 27" scherm krijg je al last van brakke TN kijkhoeken afhankelijk van hoe ver je er van af zit.

Overigens is 1ms vs 6ms een non-issue en zijn dat alleen maar de 'optimale' waardes voor Grey 2 Grey. totale input lag is lager bij de IPS variant ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/eizo_foris_fs2735/lag.jpg

@Kkroepoek
Ik zou gewoon de IPS variant nemen, waarom zou je kiezen voor gare kleurweergave wanneer dat niet hoeft.

[ Voor 16% gewijzigd door DarkBlaze op 18-08-2017 11:20 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DarkBlaze schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Say what? Een van mijn vrienden heeft een best duur 144hz TN paneel, maar die heeft mijn 1440p IPS gezien en die wil nu echt geen TN meer hoor. Wat dacht je van het contrast dat veel beter is? Je ziet meer detail in kleuren die overlopen etc het verschil is best groot.

Ik zit overigens niet recht voor mijn scherm omdat ik anders geen 2e scherm kwijt kan. Komt nog dat je bij een 27" scherm krijg je al last van brakke TN kijkhoeken afhankelijk van hoe ver je er van af zit.

Overigens is 1ms vs 6ms een non-issue en zijn dat alleen maar de 'optimale' waardes voor Grey 2 Grey. totale input lag is lager bij de IPS variant ;)
[afbeelding]

@Kkroepoek
Ik zou gewoon de IPS variant nemen, waarom zou je kiezen voor gare kleurweergave wanneer dat niet hoeft.
Natuurlijk kijkt ips lekkerder weg. Sommige zweren echter ook bij >144hz paneeltjes.
>144ghz ips is natuurlijk helemaal mooi maar je vergeet helaas de prijs component mee te nemen in je verhaal :)

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

@Switchie
Dat was toch ook niet de discussie? Jij beweert dat een TN altijd beter is dan een IPS scherm wat gewoon niet waar is. En dan kom je nu aanzetten met 'prijs'. Ja de IPS kost inderdaad een 100 tot 150 euro meer maar dat is het echt wel waard hoor helemaal op zo'n bedrag.

Feit is dat de IPS sneller is dan de TN, ook nog betere kleuren heeft, geen last heeft van kijkhoeken zoals een TN en als TS het kan betalen en wil betalen, waarom zou hij dan voor het inferieure scherm kiezen.

Normaal gaat een beeldscherm wel ~10 jaar mee, dat is 10 tot 15 euro per jaar en echt een minmaal verschil dus.

tldr:
Reactietijd zegt helemaal niets, aangezien dit alleen maar G2G is.
Je moet kijken naar de verwerkingsnelheid van de beeldprocessor + reactietijd van het paneel.
TN is niet altijd beter dan IPS.

[ Voor 24% gewijzigd door DarkBlaze op 18-08-2017 13:03 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DarkBlaze schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:57:
@Switchie
Dat was toch ook niet de discussie? Jij beweert dat een TN altijd beter is dan een IPS scherm wat gewoon niet waar is.
Laat eens zien waar ik dat zeg :? :?

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Switchie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:10:
[...]

Laat eens zien waar ik dat zeg :? :?
Switchie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 04:42:
[...]

Dat staat hier toch echt ;)

• Kkroepoek
Ik wil voor dit beestje gaan... Alleen word ik een beetje angstig van die negatieve reviews. Een signifcant deel heeft last van dat backlight bleeding. Maar goed, dat valt binnen de garantie.
Hopelijk krijg ik gelijk een scherm van goed kwaliteit :)

pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-11 15:07
Kkroepoek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:39:
Ik wil voor dit beestje gaan... Alleen word ik een beetje angstig van die negatieve reviews. Een signifcant deel heeft last van dat backlight bleeding. Maar goed, dat valt binnen de garantie.
Hopelijk krijg ik gelijk een scherm van goed kwaliteit :)

pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Ik raad je aan om naar de Ultrawide monitoren te kijken als je zo een budget hebt, ik was meteen om toen ik er een had ookal was die defect. Imho is er geen beter scherm dan een 3440x1440 100+Hz, het liefst met adaptieve sync, er zijn een paar opties met deze specs.
Die van AOC, 100hz, gsync, MVA 900 euro.
De x34 van Acer momenteel op de V&A voor 750, IPS, gsync, 100hz.
De Z35P, lastig in Nederland verkrijgbaar momenteel. 120Hz MVA, gsync.
De PG348Q, grootste verschil met x34 is cosmetic, specs hetzelfde.

Dan heb je nog de cf791, MVA QD, freesync 100hz, extreme curve (1500R) deze had ik en was zeer blij. 700-900 euro.

De microboard m340clz, 34u100 (crossover), dit zijn Koreaanse bedrijven die een panel kopen van Samsung en daar hun eigen cosmetics bij maken. 100hz, MVA, freesync, maar 600 euro. Alleen op eBay verkrijgbaar.

Dit zijn de ultrawide gaming monitoren op 3440x1440.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hey!! ik heb al patent op de naam beestje ;)

Mijn systeem heet "beesje" en bezit ook een gtx1080. Verder 16 GB RAM- Core i7 6700K en een Samsung EVO 500 GB SSD.

Ik kan je vertellen dat de gtx1080 een beest van een kaart is. TW3 loopt met alles op ultra en hairworks prima (mits je AA uitschakelt en FXAA inschakelt via het Nvidia controlepaneel vrijwel bovenaan).

Je geeft het zware anti-aliasing dan op voor FXAA. Dit is een anti aliasing methode die je vrijwel gratis krijgt. Gebruik je 4xAA en 4xMSAA bij elkaar dan trekt dit een zware wissel op je prestaties. Door te switchen presteert een gtx1080 als een gtx1080ti met AA.

Een monitor is heel persoonlijk. Wil je een mooi beeld of wil je vooral korte reactietijden? Zelf gebruik ik de Asus P328Q monitor met een (M)VA panel. Qua reactietijd niet super, maar wel prachtige kleuren en grote kijkhoeken. Echt ghosting heb ik niet, maar IPS doet het beter. (M)VA geeft iets beter beeld dan IPS, maar is dan weer niet geschikt voor snelle shooters.

Maar zoals ik het zie wordt het bij jou thuis ook een feest met gamen :)

• Kkroepoek
Horatius schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Ik raad je aan om naar de Ultrawide monitoren te kijken als je zo een budget hebt, ik was meteen om toen ik er een had ookal was die defect.
Ik heb ze bekeken in de mediamarkt... Zo'n ultra wide is wel heel erg groot. Ik kom van een kleine laptop.
Daarbij heb ik een partner die dit echt zoooooo niet ziet zitten. Dit ding komt in onze woonkamer te staan, helaas heb ik nog geen mancave (die gaat er ooit zeker komen). Dan overweeg ik 34inch ultra wide of 2x24/27 inch.
jimh307 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:20:
Hey!! ik heb al patent op de naam beestje ;)

Mijn systeem heet "beesje" en bezit ook een gtx1080. Verder 16 GB RAM- Core i7 6700K en een Samsung EVO 500 GB SSD.

Ik kan je vertellen dat de gtx1080 een beest van een kaart is. TW3 loopt met alles op ultra en hairworks prima (mits je AA uitschakelt en FXAA inschakelt via het Nvidia controlepaneel vrijwel bovenaan).

Je geeft het zware anti-aliasing dan op voor FXAA. Dit is een anti aliasing methode die je vrijwel gratis krijgt. Gebruik je 4xAA en 4xMSAA bij elkaar dan trekt dit een zware wissel op je prestaties. Door te switchen presteert een gtx1080 als een gtx1080ti met AA.

Een monitor is heel persoonlijk. Wil je een mooi beeld of wil je vooral korte reactietijden? Zelf gebruik ik de Asus P328Q monitor met een (M)VA panel. Qua reactietijd niet super, maar wel prachtige kleuren en grote kijkhoeken. Echt ghosting heb ik niet, maar IPS doet het beter. (M)VA geeft iets beter beeld dan IPS, maar is dan weer niet geschikt voor snelle shooters.

Maar zoals ik het zie wordt het bij jou thuis ook een feest met gamen :)
Die 3 a 4 ms verschil ga ik toch niet merken, ik speel geen snelle shooters. IPS it is.
Het wordt bijna zeker die Asus ROG Swift PG279Q Zwart. Er zijn praktisch geen alternatieven die matchen hieraan dat in Nederland verkrijgbaar is (ook een requirement). Aangezien er significant risico is op Backlightbleeding, IPS-glow of dode pixels speel ik liever safe mbt retour sturen.
Ik kan niet wachten tot het feest gaat beginnen.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-11 22:59

Squats

Wereldreizende tweaker

Als je een x370 bord pakt, ga NIET voor de gigabyte k5 iig.. die heb ik namelijk gehad en gelijk teruggestuurd. Ben gegaan voor de normale gaming 5, ookal ben ik geen fan van wit. Goed bord, maar die gigabyte bios is echt een drama, niet echt geschikt voor overklokken. Hou het lekker bij asus als dat inderdaad je plan is :D

Bericht ontvangen uit China

Pagina: 1