Koffie vol automaat - BPA vrij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hoi ,

Wij zijn op zoek naar een geschikte volautomaat maar we zouden graag weten welke reguliere merken BPA vrij zijn?

Google geeft mij veel merken, maar geen merken die je bij de MM of CB kan kopen.

Google geeft mij geen overzicht van merken die BPA vrij zijn.

Mijn vraag aan jullie is er hier tweakers zijn die de zelfde wens hadden en weten welke merken/ model BPA vrij zijn/is.

Ga ook de fabrikanten zelf bellen maar voordat ik dat doe wou ik eerst de vraag hier stellen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Beste antwoord (via backupdevice op 18-08-2017 07:48)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Reptile209

- gers -

Iets genuanceerder dan "je krijgt er kanker van": het zit idd in heel veel plastics en kan van daaruit in je voedsel terecht komen (m.n. bij hogere temperaturen). Vooral bij ongeboren en jonge kinderen kan dat mogelijk de groei verstoren. Volwassenen hebben een hogere tolerantie. Zie het Voedingscentrum.

Of je dagelijkse bakkie nou echt een zinnig item is om BPA-vrij te krijgen, waag ik te betwijfelen.

Ik ben bang dat je moet gaan zoeken naar een percolator van RVS of glas, of de ouderwetse koffiekan met opschenkfilter. In alle automaten zit kunststof, en ik denk niet dat er een voldoende markt is om dat bisfenol-vrij te maken.

Succes ermee iig ;)

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat zijn BPA, MM en CB?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:52
Bisfenol A, Mediamarkt en Coolblue ???

@backupdevice

kijk uit naar een ecolabel op de automaat, die zouden volgens EU regels geen BPA mogen bevatten.

[ Voor 25% gewijzigd door justmike op 16-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
MM is Mediamarkt, CB is Coolblue.

iBisfenol A (BPA) is een chemische stof die in veel plastic producten zit, zoals bouwmaterialen, elektronica, plastic flessen en speelgoed. Ook wordt het gebruikt in verpakkingsmateriaal van voedsel zoals hard plastic flessen en blikjes. Het kan van daaruit in kleine hoeveelheden in ons voedsel terechtkomen.

Daarvan kan je kanker en andere dingen krijgen

We kijken naar bijv een Siemens EQ6 maar online heb ik nog niks kunnen vinden

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 16-08-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
Je kan nog altijd proberen de fabrikanten te mailen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Reptile209

- gers -

Iets genuanceerder dan "je krijgt er kanker van": het zit idd in heel veel plastics en kan van daaruit in je voedsel terecht komen (m.n. bij hogere temperaturen). Vooral bij ongeboren en jonge kinderen kan dat mogelijk de groei verstoren. Volwassenen hebben een hogere tolerantie. Zie het Voedingscentrum.

Of je dagelijkse bakkie nou echt een zinnig item is om BPA-vrij te krijgen, waag ik te betwijfelen.

Ik ben bang dat je moet gaan zoeken naar een percolator van RVS of glas, of de ouderwetse koffiekan met opschenkfilter. In alle automaten zit kunststof, en ik denk niet dat er een voldoende markt is om dat bisfenol-vrij te maken.

Succes ermee iig ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Update vanuit mijn kant, Jura bevestigd via email dat in de omgeving waarin de koffie bereid wordt (zetgroep) ,de stof BPA niet gebruikt is tijdens de productie van deze onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@backupdevice en geloof mij dat je prima gaat genieten van de koffie uit een Jura automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Geloof je op je woord. Heb een C65 gekocht , komt dinsdag binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Siemens heeft trouwens ook nog laten weten dat de siemens lijn ook geheel BPA vrij is.

Pagina: 1