Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
Mijn vraag
Ik werk op een afdeling waarin we werken met procedures die nu nog allemaal in Word staan, maar die ik eigenlijk graag op Sharepoint gezet wil hebben met een soort zoek index er op. Gedachte is dat ik veel sneller de betreffende procedure kan opzoeken in plaats van scrollen in Word.

Wij hebben vanuit IT een eigen Sharepoint pagina gekregen, maar verder krijgen we maar weinig ondersteuning en ik was benieuwd of er een plug-in bestaat die het zoeken makkelijker maakt. Trefwoorden, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Minimaal Sharepoint 2013, mogelijk zelfs 2016.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd te zoeken naar Index en Sharepoint, maar kan werkelijk niets relevants vinden.

Mocht er iemand een nog veel briljanter idee hebben graag, mocht zoiets niet bestaan, dan houdt het op, maar heb ik mijn best gedaan. Alvast bedankt voor de moeite :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Voor een vergelijkbare case heb ik gewerkt met HTML pagina's en anchors. Niet het meest nette maar het werkt aardig goed. Ik heb een html pagina die dient als index (hoofdstukken) en elk hoofdstuk is clickable. Door erop te klikken ga je naar een andere pagina waar de betreffende anchor je direct bij het hoofdstuk brengt.

Dit is redelijk intensief om te maken, maar mijn ervaring is dat als het eenmaal draait, het aardig goed is.
Het zoeken gaat via sharepoint zelf. Die geeft je dan de pagina's terug met resultaten.

Een goede plugin heb ik vooralsnog niet gevonden.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36
Klinkt een beetje alsof je opzoek bent naar Wiki pagina. Die kun je ook in SharePoint maken, maak hiervoor wel de juiste specifieke bibliotheek aan ;)

Daarnaast kun je alles wat op SharePoint gezet wordt eenvoudig vinden als je een zoekcentrum op je omgeving hebt. Zorg er wel voor dat je goed zoekt, want net als Google krijg je veel info terug, dus goed zoeken helpt het vinden....

Overigens kan SharePoint ook in Word bestanden zoeken, maar dan wel enkel in de eerste 64MB van het bestand. Is het bestand groter, dan wordt enkel dat deel tot 64MB geïndexeerd, alles daarna is niet vindbaar.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Sharepoint Online of on premise? Voor de Online variant kun je eens kijken naar Delve.

No drama

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35
Heb je nu 1 of enkele grote word bestand(en). Of een heleboel word bestanden? Search zit standaard in Sharepoint waarmee je het juiste document kan vinden.