Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Beste Tweakers,

Sinds 1.5 jaar werk ik als medior functioneel beheerder bij een bedrijf. De sfeer niet te harden op kantoor, gemiddelde leeftijd 45+, geen teamsfeer, we doen zelden tot nooit iets samen. Persoonlijke ontwikkeling en groei is allemaal op eigen initiatief. De manager spreek ik twee keer per jaar oftewel niet echt jaar. Het is gelukkig goed vol te houden dat het werk leuk en divers is..

Met iedereen kan ik goed opschieten echter energie krijg ik er niet van. Nog langer hier werken gaat mij niet gelukkig maken. Qua voorwaarden is het prima, vast contract, verdien €3150,- per maand. Qua achtergrond heb ik MBO ICT beheer en HBO Small Business.

Nu heb ik van te voren niet goed bedacht dat ik mijn huidige pakketkennis niet kan mee nemen naar een andere sector. Dat is veel andere pakketten wel zo. Vanmiddag belde ik met een recruiter en die adviseerde dat ik een stap kan maken als junior Microsoft Dynamics consultant, €2600,- wel met lease auto.

Qua functies kijk ik nu naar Functioneel beheerder, applicatie beheerder, (implementatie) consultant, functionele tester.

Hoe zien jullie mijn kansen? Zou ik perse weer overal als junior moeten beginnen? Sinds deze week heb ik de stap genomen om verder te kijken. Linkedin aangepast maar nog nergens contract gesolliciteerd. Geld is zeker niet mijn drijfveer om weg te gaan. Als ik straks een ideale baan vindt zou ik hiervoor prima (wat) salaris voor willen inleveren. Een stapje terug om twee stappen vooruit te zetten heb ik al eerder goede ervaring mee.

Zijn er functioneel beheerders geweest die zijn geswitcht naar een andere pakket cq. functie, zo ja hoe heeft dit uit gepakt?

Edit: Woonplaats is Apeldoorn en ben tot een uur bereid te reizen. Heb bijvoorbeeld twee jaar in Enschede gewerkt en dit was heel goed te doen omdat je de goede kant op rijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 17-08-2017 08:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kun je iets vertellen over je huidige functie, wat voor soort pakket en in welke branch, want het is me nu niet duidelijk waarom je perse iets heel anders zou moeten doen. Van een functioneel beheerder zou ik juist verwachten dat kennis van de branch minstens zo belangrijk is als pakketkennis en dat je dat wel mee kunt nemen naar een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Werk als functioneel beheerder in de onderwijs sector. Het is een pakket wat scholen gebruiken voor administratie tot docenten zelf zoals portalen. Door de pakket kennis kan ik alleen in het onderwijs werken wat ik niet wil, zou niet op een school willen werken. Verder is het ook lastig ivm concurrentie beding.

Zoek een nieuwe baan vanwege de werkgever, sfeer / team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ik zou kijken naar de detachering. Kun je potentieel met veel verschillende pakketten in aanraking komen.

Daarnaast benadrukken dat je nieuwe software je snel eigen maakt lijkt me al een grote pré.

Zelf wil ik juist de kant van fb op dus als je ook voor mij nog tips hebt ;)

Verder: www.iv-experts.com of Linken met Martijn Buurman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou niet op het aanbod ingaan. Met de lease auto komt ook bijtelling, dan ga je er uiteindelijk behoorlijk op achteruit. Een recruiter is geen adviseur. Een recruiter wil snel scoren.

In welke omgeving woon je?

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 17-08-2017 06:56 ]

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Wackmack schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:58:
Werk als functioneel beheerder in de onderwijs sector. Het is een pakket wat scholen gebruiken voor administratie tot docenten zelf zoals portalen. Door de pakket kennis kan ik alleen in het onderwijs werken wat ik niet wil, zou niet op een school willen werken. Verder is het ook lastig ivm concurrentie beding.
Een concurrentiebeding in het onderwijs? 8)7

En waarom denk je dat de kennis van dat pakket nadelig is om iets anders te vinden? Het gaat erom of je voldoende kennis hebt om je snel iets eigen te maken. Het komt zo vaak voor dat een bedrijf/instelling met software werkt uit de eigen branche, maar niemand die dat beheert hoeft daarin te blijven vastzitten. Dus laat je niet van de wijs brengen als je een vacaturetekst ziet staan waarin ervaring wordt gevraagd voor softwarepakket X, zeker bij zo'n specifieke applicatie weten ze heus wel dat er weinig mensen met kennis zijn. Ik heb zelf vaak genoeg teksten gezien waarin dat stond, terwijl die software speciaal voor dat bedrijf was ontwikkeld (en er buiten het bedrijf verder geen beheerders zouden kunnen zijn met ervaring).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Lensent schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 06:44:
Ik zou kijken naar de detachering. Kun je potentieel met veel verschillende pakketten in aanraking komen.
Maar waarschijnlijker wordt je vervolgens ingezet bij scholen om datzelfde pakket te onderhouden aangezien je in de detachering vooral verkocht wordt voor het kunstje wat je kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Je moet verder kijken dan alleen het pakket waar je in gewerkt hebt. Ik heb ook 4/5 jaar lang aan een extreem specifiek issuing/acquiring product gewerkt wat maar 1 partij in Nederland gebruikt (meestal maar 1 per land), maar heb toch werk ergens anders kunnen vinden. Waar je je op moet focussen zijn je analytische skills, of je goed problemen kunt downsizen en aanpakken, of je zelfstandig en verantwoordelijk bent, of je snel nieuwe kennis opdoet, of je na 1,5 jaar al vakkundig genoeg was anderen training te geven in pakket X, de omgeving waarin je het hebt gebruikt etc etc.

Er is werk genoeg, en jouw situatie is steeds vaker de realiteit. Gelukkig realiseren veel bedrijven dit ook, waardoor het niet zo'n heel groot issue is. Voor mij was 5 jaar dus de grens waarbij ik echt voor mezelf moest kiezen of ik dit de rest van mijn leven wilde doen, of toch de stap maken naar wat anders. Na een tijdje krijg je namelijk het risico dat je een wel zo'n label krijgt.

En 2600 met een lease lijkt me op zich niet heel minderwaardig aan 3100 -- wat zou je salaris zijn als je die lease uitkering laat uitbetalen? En junior is ook maar een titel, 2600 is fors voor een "starter" in een baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:03
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is je drijfveer een leuke omgeving, fijne collega's en groeimogelijkheden? Dan zou de titel junior, medior of senior niet veel uit moeten maken en juist meer de plek waar je terecht komt. Als je solliciteert bij een detacheerder heb je weinig invloed op je waar je terecht komt en kan je in dezelfde situatie belanden.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

yodeluxe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:01:
[...]

Dat doen er wel meer. Meestal ook nog zo onhandig opgesteld dat ze geen been hebben om op te staan als je het dan toch zou doen, of in directe tegenspraak met je werkzaamheden. Dus je kan je contract vorleggen aan een jurist en vragen wat de gaten zijn.
In de onderwijsbranche waar ik indertijd werkte, kwam het er o.a. op neer dat ze dachten dat ze nog volledige copyright controle hadden over spul dat onder een CC0-licentie werd verstrekt 8)7 ...vaak genoeg proberen uit te leggen dat dat niet zo werkt, maar...
En waarom denk je dat de kennis van dat pakket nadelig is om iets anders te vinden? Het gaat erom of je voldoende kennis hebt om je snel iets eigen te maken. Het komt zo vaak voor dat een bedrijf/instelling met software werkt uit de eigen branche, maar niemand die dat beheert hoeft daarin te blijven vastzitten. Dus laat je niet van de wijs brengen als je een vacaturetekst ziet staan waarin ervaring wordt gevraagd voor softwarepakket X, zeker bij zo'n specifieke applicatie weten ze heus wel dat er weinig mensen met kennis zijn. Ik heb zelf vaak genoeg teksten gezien waarin dat stond, terwijl die software speciaal voor dat bedrijf was ontwikkeld (en er buiten het bedrijf verder geen beheerders zouden kunnen zijn met ervaring).
Veelal hebben dat soort pakketten trouwens een vergelijkbare werkwijze, ongeveer net zoals elke wordprocessor anders is maar toch hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Functioneel en applicatie beheer is wel een heel andere tak van sport. Ben je meer technisch? Of vindt je het business aspect juist leuk? Over het algemeen ligt tussen deze 2 functies dus de scheiding business en IT. En consultancy zou ik helemaal goed over nadenken. Als je een leuke werkomgeving wilt en een band wil opbouwen met collega's moet je maar net de juiste opdracht treffen met altijd de kans dat je weer ergens anders geplaatst wordt.

Over pakket kennis zou ik me niet al te druk maken. Alle bedrijven hebben toch een eigen inrichting en processen. Het is altijd een pre als mensen reeds ervaring hebben met het pakket, maar de echte harde eisen zijn vaker op persoonlijk vlak, en soms zelfs certificering (zoals bv. BiSL) of de motivatie om jezelf te gaan certificeren.

Wat betreft recruiters; bedank ze voor het advies, en leg er een harde salaris eis neer. Het is lekker makkelijk scoren als ze je kunnen plaatsen voor een laag salaris, of eventueel zelfs detavast waardoor ze nog meer aan je verdienen. Ze hebben vaak wel veel ruimte om te onderhandelen.

• Wackmack
Bedankt voor alle inhoudelijke reactie, heel leerzaam allemaal.
Montaner schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:35:
Functioneel en applicatie beheer is wel een heel andere tak van sport. Ben je meer technisch? Of vindt je het business aspect juist leuk? Over het algemeen ligt tussen deze 2 functies dus de scheiding business en IT. En consultancy zou ik helemaal goed over nadenken. Als je een leuke werkomgeving wilt en een band wil opbouwen met collega's moet je maar net de juiste opdracht treffen met altijd de kans dat je weer ergens anders geplaatst wordt.

Over pakket kennis zou ik me niet al te druk maken. Alle bedrijven hebben toch een eigen inrichting en processen. Het is altijd een pre als mensen reeds ervaring hebben met het pakket, maar de echte harde eisen zijn vaker op persoonlijk vlak, en soms zelfs certificering (zoals bv. BiSL) of de motivatie om jezelf te gaan certificeren.

Wat betreft recruiters; bedank ze voor het advies, en leg er een harde salaris eis neer. Het is lekker makkelijk scoren als ze je kunnen plaatsen voor een laag salaris, of eventueel zelfs detavast waardoor ze nog meer aan je verdienen. Ze hebben vaak wel veel ruimte om te onderhandelen.
Vind het business aspect het leukste en dan vooral de combinatie. Nu ben ik semi functioneel beheerder, tester en soms op locatie geef ik af en toe een demo. Dat is eigenlijk het ideale. Nadeel van consultancy is dat je overal en nergens werkt.

Het zou fijn zijn als ik een goede IT recruiter kan vinden, heeft hier iemand goede ervaring mee?
Lensent schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 06:44:

Daarnaast benadrukken dat je nieuwe software je snel eigen maakt lijkt me al een grote pré.

Zelf wil ik juist de kant van fb op dus als je ook voor mij nog tips hebt ;)

Verder: www.iv-experts.com of Linken met Martijn Buurman.
Wil het zeker benadrukken dat ik het pakket mij snel eigen heb gemaakt, een grote pre. Verder is het echt een combinatie functie doordat ik voor een leverancier werk van het pakket. Deels is het functioneel beheer (3e lijn) en 50% is het testen van bestaande en nieuwe functionaliteit, vooral het laatste is erg leuk en leerzaam.
gast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 06:56:
Ik zou niet op het aanbod ingaan. Met de lease auto komt ook bijtelling, dan ga je er uiteindelijk behoorlijk op achteruit. Een recruiter is geen adviseur. Een recruiter wil snel scoren.

In welke omgeving woon je?
Woonplaats is Apeldoorn en ben tot een uur bereid te reizen. Heb bijvoorbeeld twee jaar in Enschede gewerkt en dit was heel goed te doen omdat je de goede kant op rijdt.
yodeluxe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:01:
[...]

Qua kennis en persoonlijkheid vind ik mezelf zeker een medior echter qua nieuwe pakket kennis ben ik overal een junior omdat ik qua kennis mee neem, tenminste dat denk ik. Zal je advies mee nemen, waarschijnlijk is het inderdaad niet zo zwart wit.
Croga schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:07:
[...]

Maar waarschijnlijker wordt je vervolgens ingezet bij scholen om datzelfde pakket te onderhouden aangezien je in de detachering vooral verkocht wordt voor het kunstje wat je kent.
Eens maar dit ga ik zeker niet doen. Van zo'n omgeving word ik niet vrolijk.
Zebby schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:18:
Je moet verder kijken dan alleen het pakket waar je in gewerkt hebt. Ik heb ook 4/5 jaar lang aan een extreem specifiek issuing/acquiring product gewerkt wat maar 1 partij in Nederland gebruikt (meestal maar 1 per land), maar heb toch werk ergens anders kunnen vinden. Waar je je op moet focussen zijn je analytische skills, of je goed problemen kunt downsizen en aanpakken, of je zelfstandig en verantwoordelijk bent, of je snel nieuwe kennis opdoet, of je na 1,5 jaar al vakkundig genoeg was anderen training te geven in pakket X, de omgeving waarin je het hebt gebruikt etc etc.

Er is werk genoeg, en jouw situatie is steeds vaker de realiteit. Gelukkig realiseren veel bedrijven dit ook, waardoor het niet zo'n heel groot issue is. Voor mij was 5 jaar dus de grens waarbij ik echt voor mezelf moest kiezen of ik dit de rest van mijn leven wilde doen, of toch de stap maken naar wat anders. Na een tijdje krijg je namelijk het risico dat je een wel zo'n label krijgt.

En 2600 met een lease lijkt me op zich niet heel minderwaardig aan 3100 -- wat zou je salaris zijn als je die lease uitkering laat uitbetalen? En junior is ook maar een titel, 2600 is fors voor een "starter" in een baan.
Helemaal mee eens. Qua start salaris begon ik hier € 2950,- terwijl ik geen FB ervaring had.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:19:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is je drijfveer een leuke omgeving, fijne collega's en groeimogelijkheden? Dan zou de titel junior, medior of senior niet veel uit moeten maken en juist meer de plek waar je terecht komt. Als je solliciteert bij een detacheerder heb je weinig invloed op je waar je terecht komt en kan je in dezelfde situatie belanden.
Ja, dat is het helemaal! Zoek iets als functioneel beheerder in een modern, jong bedrijf met een dus een leuk team. Vorige maand was een BBQ, die begon om 17 uur en de meeste collega's gaan dan om 16.30 naar huis, hoe kan je dan ooit een leuk team worden. Ben bijvoorbeeld ook de enige jonge vader oftewel er zijn weinig to geen raakvlakken. De meeste komen uit het onderwijs, heb gemerkt dat ik niet zo goed match met deze sector.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 19:27
Probeer voor jezelf te bepalen wat jou wel leuk lijkt. Ga niet alleen weg omdat je het er niet naar je zin hebt.

Wil je functioneel beheer blijven doen?
Met welke software wil je werken?
Wil je de detachering/consultancy in?

Ga dan zoeken naar bedrijven die voldoen aan jouw wensen en solliciteer dan. Het is sterker dan wanneer je via een recruiter binnen komt en je kunt dan meteen onderbouwen waarom je graag daar zou willen werken en waarom je X wilt verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
De markt is met recruiters extreem gefragmenteerd, ieder klein bedrijfje heeft een klein portfolio, en velen zijn er CV schuivers. Zie ook de thread hier op Tweakers over de perikelen hierover. Je moet dus een goede vinden die in je regio werkt. Ik heb zelf hele positieve ervaringen met recruitmentbureau Typ, specifiek de recruiter Wouter, mocht je wat interessants daar vinden.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Heb je een idee of de de IT dienstverlening (consultancy, detachering en zo) in wilt, of wil je werken voor het bedrijf waar je in dienst bent?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:54
Ik heb toevallig als Microsoft Dynamics AX Consultant gewerkt en werk nu bij een detacheringsbureau.

Het salaris wat je noemt is in mijn ogen erg laag voor een Dynamics consultant. Bij mijn vorige werkgever werden alleen de jongeren (<25 jaar) op zo'n salaris ingeschaald. De meer ervaren collega's zaten zo rond de 3.500 en de hoogsten zaten zelfs rond de 4.500 (wel 10+ jaren in dienst). Allen inclusief lease auto.
Als Dynamics consultant wordt je door je werkgever weggezet voor ongeveer € 1.000 per dag. Ook is de lease auto niet voor niets; je klanten zitten door het gehele land. Reizen is dan ook een must; de incidentele hotelovernachtingen nog daar gelaten. Bekijk dus goed of dit iets voor je is; voor mij was het vele reizen de reden om iets anders te kiezen.

Detachering is inderdaad iets heel anders. Je werkt via een detacheerder bij verschillende werkgevers en kunt dus niet (of: nauwelijks) bepalen in welke werkomgeving je terecht komt.
Je gaat de detacheringsovereenkomst voor een (bepaalde) periode aan en kunt vervolgens zelf bepalen of je deze periode eventueel wilt verlengen.
Het grote voordeel van een detacheringsbureau is dat je in relatief korte tijd bij veel werkgevers binnen kunt kijken. Je komt voor een opdracht bij de opdrachtgever en kunt vervolgens weer ergens anders heen. Ideaal om te kijken wat voor functie/bedrijf je nu eigenlijk zoekt, zonder overal te hoeven solliciteren.
Het detacheringsbureau doet dus eigenlijk het voorwerk voor jou; jij hoeft alleen maar een kennismakingsgesprek te voeren om te kijken of je geschikt bent/of er een klik ik.
Ook bij het detacheringsbureau krijg je trouwens vaak een lease auto.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Concurrentiebeding geld alleen als je over strategische informatie beschikt, daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ik moet trouwens altijd wel lachen om mensen die beginnen als consultant terwijl ze zelf nog 0 ervaring met een pakket hebben. Hoe kan je andere nu van goed advies voorzien als je zelf nog maar net met dat pakket moet beginnen?

Buiten dat denk ik dat er wel een goede markt is voor Microsoft Dynamics, het is niet zo dat je heel erg zorgen hoeft te maken dat het pakket over 2 jaar niet meer bestaat.

• Wackmack
m181087 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:48:
Ik heb toevallig als Microsoft Dynamics AX Consultant gewerkt en werk nu bij een detacheringsbureau.

Het salaris wat je noemt is in mijn ogen erg laag voor een Dynamics consultant. Bij mijn vorige werkgever werden alleen de jongeren (<25 jaar) op zo'n salaris ingeschaald. De meer ervaren collega's zaten zo rond de 3.500 en de hoogsten zaten zelfs rond de 4.500 (wel 10+ jaren in dienst). Allen inclusief lease auto.
Als Dynamics consultant wordt je door je werkgever weggezet voor ongeveer € 1.000 per dag. Ook is de lease auto niet voor niets; je klanten zitten door het gehele land. Reizen is dan ook een must; de incidentele hotelovernachtingen nog daar gelaten. Bekijk dus goed of dit iets voor je is; voor mij was het vele reizen de reden om iets anders te kiezen.

Detachering is inderdaad iets heel anders. Je werkt via een detacheerder bij verschillende werkgevers en kunt dus niet (of: nauwelijks) bepalen in welke werkomgeving je terecht komt.
Je gaat de detacheringsovereenkomst voor een (bepaalde) periode aan en kunt vervolgens zelf bepalen of je deze periode eventueel wilt verlengen.
Het grote voordeel van een detacheringsbureau is dat je in relatief korte tijd bij veel werkgevers binnen kunt kijken. Je komt voor een opdracht bij de opdrachtgever en kunt vervolgens weer ergens anders heen. Ideaal om te kijken wat voor functie/bedrijf je nu eigenlijk zoekt, zonder overal te hoeven solliciteren.
Het detacheringsbureau doet dus eigenlijk het voorwerk voor jou; jij hoeft alleen maar een kennismakingsgesprek te voeren om te kijken of je geschikt bent/of er een klik ik.
Ook bij het detacheringsbureau krijg je trouwens vaak een lease auto.
Dat laatste klinkt inderdaad leuker. Hoorde gisteren dat er ook combinatie functies zijn, 2 dagen bij klanten en 2/3 op kantoor om de software te bouwen, dit kan bijvoorbeeld goed met modulaire software.

Nu opzoek naar enkele goede recruiters zodat ik praten wat er allemaal mogelijk is. Kon nog niet zoveel vinden op indeed. Zal al wel genoeg via Linkedin.
raptorix schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:
Concurrentiebeding geld alleen als je over strategische informatie beschikt, daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ik moet trouwens altijd wel lachen om mensen die beginnen als consultant terwijl ze zelf nog 0 ervaring met een pakket hebben. Hoe kan je andere nu van goed advies voorzien als je zelf nog maar net met dat pakket moet beginnen?

Buiten dat denk ik dat er wel een goede markt is voor Microsoft Dynamics, het is niet zo dat je heel erg zorgen hoeft te maken dat het pakket over 2 jaar niet meer bestaat.
Dit zie ik bij ons ook. De meeste consultants beginnen eerst enkele maanden als functioneel beheerders voordat ze naar klanten gaan, wat ook wel logisch is. Zal even duren voordat iemand facturabel is.

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 17-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:54
raptorix schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:
Ik moet trouwens altijd wel lachen om mensen die beginnen als consultant terwijl ze zelf nog 0 ervaring met een pakket hebben. Hoe kan je andere nu van goed advies voorzien als je zelf nog maar net met dat pakket moet beginnen?

Dat ligt eraan hoe het Consultancy bedrijf zijn leercurve insteekt.
Om uit persoonlijke ervaring te spreken: ik heb de eerste maanden niets anders gedaan dan interne trainingen en meelopen met ervaren Consultants.
Afhankelijk van hoe snel je het oppakt wordt je vervolgens zelf ingezet of loopt een (meer) ervaren Consultant mee met jou. Eerlijk toegegeven; je leert het pakket over tijd beter kennen en kunt derhalve later betere adviezen geven. Maar dat is een kantoorfunctie niet anders; ook is dit in mijn ogen geen probleem zolang je de klanten hier netjes over informeert.
Wackmack schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Dat laatste klinkt inderdaad leuker. Hoorde gisteren dat er ook combinatie functies zijn, 2 dagen bij klanten en 2/3 op kantoor om de software te bouwen, dit kan bijvoorbeeld goed met modulaire software.

Nu opzoek naar enkele goede recruiters zodat ik praten wat er allemaal mogelijk is. Kon nog niet zoveel vinden op indeed. Zal al wel genoeg via Linkedin.
Dat klinkt inderdaad als een mooi aanbod. Zelf zit ik in de financiele sector, dus thuis (of op kantoor) werken zit er voor mij helaas niet in. Zover voor de digitale ontwikkelingen en flexibiliteit..

De meeste detacheringsbedrijven werken volgens mij via LinkedIn. Let wel; ze hebben interim functies en werving&selectie.
Bij interim wordt je via het detacheringsbureau weggezet bij een opdrachtgever. Je bent dus in dienst bij de detacheerder.
Bij werving en selectie wordt alleen bemiddeld door de detacheerder. Je komt dan dus in dienst bij het andere bedrijf; het detacheringsbureau ontvangt slechts een fee voor het aanleveren van de kandidaat.

[ Voor 34% gewijzigd door m181087 op 17-08-2017 11:23 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Typ je nu hier met een telefoon of tablet met woordvoorspeller ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Wackmack schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:02:
...De sfeer niet te harden op kantoor, gemiddelde leeftijd 45+, geen teamsfeer, we doen zelden tot nooit iets samen. Persoonlijke ontwikkeling en groei is allemaal op eigen initiatief. De manager spreek ik twee keer per jaar oftewel niet echt jaar. Het is gelukkig goed vol te houden dat het werk leuk en divers is..

Met iedereen kan ik goed opschieten echter energie krijg ik er niet van. Nog langer hier werken gaat mij niet gelukkig maken. Qua voorwaarden is het prima, vast contract, verdien €3150,- per maand. ...
Beschrijf je niet een volstrekt normale werksituatie? Energie krijgen van je werk, is natuurlijk slechts lege HRM praat. Een normaal mens is een beetje moe aan het eind van een werkdag. Dat je collega's gewoon collega's zijn en meer niet is toch ook niet zo vreemd? Je hebt geen ruzie met hen en vindt het werk leuk. Je hebt een relatief hoog salaris dus het lijkt me dat je gemakkelijker wat kunt verliezen dan dat je er bij een wissel op voorruit gaat.

• Lensent
Hackus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:
Typ je nu hier met een telefoon of tablet met woordvoorspeller ?
:?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat zegt voldoende :+

@Wackmack

Zelf al iets ondernomen om een uitje te organiseren, of te polsen of daar belang bij is ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mashell schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Beschrijf je niet een volstrekt normale werksituatie? Energie krijgen van je werk, is natuurlijk slechts lege HRM praat. Een normaal mens is een beetje moe aan het eind van een werkdag. Dat je collega's gewoon collega's zijn en meer niet is toch ook niet zo vreemd? Je hebt geen ruzie met hen en vindt het werk leuk. Je hebt een relatief hoog salaris dus het lijkt me dat je gemakkelijker wat kunt verliezen dan dat je er bij een wissel op voorruit gaat.
Energie van je werk krijgen slechts lege HRM praat? Wow.. gelukkig heb ik toch hele andere ervaringen. Tuurlijk ben ik minder leuke plekken tegengekomen, maar dan ben ik er ook altijd snel klaar mee. Ik ga niet 8 uur per dag aan het werk om aan een depressie te komen. Kom op zeg..

Oh en nee dat is niet een volstrekt normale werksitutatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Wauw het spijt me dat je alleen dit soort situaties kent... energie krijgen van je werk is zeker geen lege HRM praat. In de detachering merk je juist veel verschil, de ene opdracht is geweldig, team past, alles klikt, dan zit je in een goeie flow en krijg je energie van je werk. natuurlijk ben je moe aan het einde van de dag, dit is echter heel iets anders dan energie van je werk krijgen. En ja, sommige opdrachten zijn minder leuk, het gebeurt ook wel eens dat ik met tegenzin naar m'n werk ga. Maar dan zorg ik ervoor dat die situatie niet al te lang duurt, gezien dit niet bijster goed is voor je gezondheid.

I have stability. The ability to stab.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
SmurfLink schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
natuurlijk ben je moe aan het einde van de dag, dit is echter heel iets anders dan energie van je werk krijgen.
Verwar je nou niet "voldoening" met "energie krijgen"? Energie krijg je door af en toe wat te eten, dat is een biologisch proces. Voldoening krijg je door iets leuks, nuttigs of belangrijks te doen. Maar dat kost juist energie, van werken wordt je nou eenmaal moe. Aan het eind van de werkdag heb je normaal gesproken minder energie, dan eet je wat en slaap je wat en is het weer goed.
Als ik s'ochtends zwem, dan zwem ik sneller dan dat ik na de werkdag zwem. Volkomen logisch, na het werk heb je minder energie. Ik vind de term "energie van je werk krijgen" dan ook klinkklare nonsens. Ik heb het overigens prima naar mijn zin op mijn werk.

• Wackmack
Hackus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Dat zegt voldoende :+

@Wackmack

Zelf al iets ondernomen om een uitje te organiseren, of te polsen of daar belang bij is ?
Zeker, al gedaan maar weinig animo. Probeer zeker de sfeer positief te beïnvloeden echter is dat niet teven makkelijk.
[...]

Dat mag ik niet hopen. De sfeer is toch vrij belangrijk hoe het is in een kantoortuin. Hier mag je geen muziek luisteren, praten kan alleen heel zachtjes, de meeste zijn erg gevoelig voor dit soort zaken.

Zou het ook niet erg vinden om iets te verliezen, op lange termijn is dit er zo bij. Mijn beoordelingen zijn hier boven gemiddeld, wat volgens mij niet zoveel zegt hier 8)
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

Energie van je werk krijgen slechts lege HRM praat? Wow.. gelukkig heb ik toch hele andere ervaringen. Tuurlijk ben ik minder leuke plekken tegengekomen, maar dan ben ik er ook altijd snel klaar mee. Ik ga niet 8 uur per dag aan het werk om aan een depressie te komen. Kom op zeg..

Oh en nee dat is niet een volstrekt normale werksitutatie.
Helemaal mee eens! Bij mijn vorige baan had ik een leuk team, zeer goede en betrokken manager. Kreeg regelmatig 1 op 1 feedback zodat ik echt beter werd. Iedereen was betrokken, hard werken en hard ontspannen wat echt iets deed voor het team. Samen meerdere grote projecten gedaan. Niveau was wel te laag vandaar deze stap gemaakt.
SmurfLink schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Wauw het spijt me dat je alleen dit soort situaties kent... energie krijgen van je werk is zeker geen lege HRM praat. In de detachering merk je juist veel verschil, de ene opdracht is geweldig, team past, alles klikt, dan zit je in een goeie flow en krijg je energie van je werk. natuurlijk ben je moe aan het einde van de dag, dit is echter heel iets anders dan energie van je werk krijgen. En ja, sommige opdrachten zijn minder leuk, het gebeurt ook wel eens dat ik met tegenzin naar m'n werk ga. Maar dan zorg ik ervoor dat die situatie niet al te lang duurt, gezien dit niet bijster goed is voor je gezondheid.
Goed verwoord. Ben zelf net 32, gemiddelde leeftijd is hier 45+ en dat gaat weer omhoog. Er is net iemand vertrokken van 29 en die wordt vervangen door iemand van 45+. Merk dat ik eigenlijk nihil raakvlak heb op persoonlijk gebied. Dat moet in een nieuwe baan beter worden wat ook prima kan lijkt mij. Werk liever samen met iemand die net vader is geworden dan met iemand die net opa is geworden.

Vanmiddag een gesprek met een zeer mooie organisatie en functie.
mashell schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Verwar je nou niet "voldoening" met "energie krijgen"? Energie krijg je door af en toe wat te eten, dat is een biologisch proces. Voldoening krijg je door iets leuks, nuttigs of belangrijks te doen. Maar dat kost juist energie, van werken wordt je nou eenmaal moe. Aan het eind van de werkdag heb je normaal gesproken minder energie, dan eet je wat en slaap je wat en is het weer goed.
Als ik s'ochtends zwem, dan zwem ik sneller dan dat ik na de werkdag zwem. Volkomen logisch, na het werk heb je minder energie. Ik vind de term "energie van je werk krijgen" dan ook klinkklare nonsens. Ik heb het overigens prima naar mijn zin op mijn werk.
Bij grote projecten krijg ik juist energie door het werk en het team. Dit merk ik in de avond zeker wel en dit wil ik weer krijgen door een switch. Gaat vast goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik denk niet dat de 'pakket kennis' je erg veel zal belemmeren. Het gaat er om dat je weet hoe bepaalde technieken werken, dat je het jargon kent etc etc. Een nieuw pakket leer je meestal vrij snel. Ik ben ook twee keer geswitcht van baan, elke keer een ander pakket (boekhouding). Dat maakt in de praktijk echt niet zo veel uit. Natuurlijk ben je niet in het eerste jaar expert op je gebied, maar als je voldoende nieuwsgierig bent heb je een nieuw pakket vrij snel onder de knie.
Mijn eerste baan was ook onderwijs (VO en later ook PO), en ik kan je één ding vertellen; de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals die in het onderwijs zijn vind je niet snel terug. Alleen bij andere overheidsinstellingen. Ter vergelijking: ik ging er qua salaris zo'n 20% bruto op vooruit maar verdiende netto geen euro extra. Salaris moet geen drijfveer zijn om je werk te doen en ik ben ook blij dat ik de stap heb gemaakt maar het is ook goed om je er van bewust te zijn dat je er qua arbeidsvoorwaarden niet snel op vooruit zult gaan.
Vraag daarom voor de zekerheid altijd een pro-forma loonstrookje op vóórdat je je handtekening zet en ontslag neemt, daarmee voorkom je teleurstellingen. En vergeet niet dat je in het onderwijs een prima 13e en soms zelfs 14e maand hebt, die luxe zijn bij veel andere bedrijven al lang verdwenen of versobert.
Summa summarum: succes met het zoeken naar een nieuwe leuke uitdaging! En neem daar gewoon lekker de tijd voor. :-)

• Lensent
Tehh schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:27:
Salaris moet geen drijfveer zijn om je werk te doen
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener.
Het leven wordt er wmb niet leuker op als je 200e in de maand minder overhoudt ondanks dat je je werk wel leuk vind.

Maargoed, lichtelijk offtopic iig.

• Wackmack
Tehh schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:27:
Ik denk niet dat de 'pakket kennis' je erg veel zal belemmeren. Het gaat er om dat je weet hoe bepaalde technieken werken, dat je het jargon kent etc etc. Een nieuw pakket leer je meestal vrij snel. Ik ben ook twee keer geswitcht van baan, elke keer een ander pakket (boekhouding). Dat maakt in de praktijk echt niet zo veel uit. Natuurlijk ben je niet in het eerste jaar expert op je gebied, maar als je voldoende nieuwsgierig bent heb je een nieuw pakket vrij snel onder de knie.
Mijn eerste baan was ook onderwijs (VO en later ook PO), en ik kan je één ding vertellen; de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals die in het onderwijs zijn vind je niet snel terug. Alleen bij andere overheidsinstellingen. Ter vergelijking: ik ging er qua salaris zo'n 20% bruto op vooruit maar verdiende netto geen euro extra. Salaris moet geen drijfveer zijn om je werk te doen en ik ben ook blij dat ik de stap heb gemaakt maar het is ook goed om je er van bewust te zijn dat je er qua arbeidsvoorwaarden niet snel op vooruit zult gaan.

Vraag daarom voor de zekerheid altijd een pro-forma loonstrookje op vóórdat je je handtekening zet en ontslag neemt, daarmee voorkom je teleurstellingen. En vergeet niet dat je in het onderwijs een prima 13e en soms zelfs 14e maand hebt, die luxe zijn bij veel andere bedrijven al lang verdwenen of versobert.
Summa summarum: succes met het zoeken naar een nieuwe leuke uitdaging! En neem daar gewoon lekker de tijd voor. :-)
Hele goede tips, dit ga ik zeker doen. Werk voor een IT bedrijf die software maakt voor het onderwijs. Helaas standaard voorwaarden zoals 25 dagen en ook geen 13e maand. Wel goed om straks een vergelijking te maken.

Vanavond is zoeken naar vacature met alle hulp van dit topic, allen erg bedankt voor de reacties _/-\o_

Zijn gelukkig genoeg kansen mogelijk en voor € 2600,- ga ik zeker niet meteen starten.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Lensent schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener.
Het leven wordt er wmb niet leuker op als je 200e in de maand minder overhoudt ondanks dat je je werk wel leuk vind.

Maargoed, lichtelijk offtopic iig.
Ik vind je reactie niet zo offtopic hoor :-)
Want je hebt helemaal gelijk, en dat was ook eigenlijk het punt van mijn reactie. Ik dacht dat TS onder de onderwijs CAO viel, en dan is het gewoon vervelend als je leuker werk vind en er toch financieel best op achteruit gaat. Al verdien ik serieus liever €200 p.m. minder als ik mijn kl0te job kan verwisselen voor een leuke job. Van stress leef je niet zo lang, dan heb je niets aan die paar duizend extra.

• Zebby
Ik heb van de 4,5 jaar met ook de gemiddelde leeftijd van 45+ toch ruim 3 jaar met veel plezier er gewerkt. Goede sfeer, leuke collega's, ook activiteiten buiten de deur, al werd het wel leuker toen er in ieder geval een aantal jongeren bij kwamen. Dat is echter veranderd, en was voor mij een sterke drijfveer om iets anders te zoeken, net als TS. Ik begrijp echter dat TS al een kind heeft, dus afhankelijk van het totaalinkomen kan het salaris daardoor toch een belangrijk factor zijn. Zolang je niet in de minimumloon is 200,- per maand geen drastisch verschil en zeker je gezondheid niet waard, maar veel meer zou ik er zeker niet op achteruit willen gaan.
Pagina: 1