Kortsluiting, wat is de schade aan het systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Vandaag heb ik een beetje met de pc geklooid maar de stroomkabel tussen de pomp van mijn Corsair H80i waterkoeler en mijn Corsair 860i voeding. Ik rook al snel de geur van smeltend plastic uit de kast komen dus snel de PC uitgezet en alles losgekoppeld. Helaas zit er geen leven meer in het moederbord, die blijft namelijk op 00 code staan:
00 - Not used
Code 00 lijkt er op dat de CPU niet gebruikt wordt of dat de CPU adapter van de PSU niet is aangesloten. Als ik nu aan de ATX aansluiting op het moederbord ruik dan is het dezelfde geur, kan dit betekenen dat de CPU/RAM/GPU ook defect zijn gegaan? Ik ben van plan morgen een nieuw moederbord te halen om de boel te installeren en te kijken wat er nog leeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou er in eerste instantie vanuit gaan dat je enkel je mobo hebt gefrituurd. De kans dat de rest van je hardware het overleefd heeft is wel aanwezig.
Ik zou sowieso ook testen met een andere voeding, wie weet is dat ding ook wel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De voeding is nu net een paar maand oud, vers uit de fabriek. Het is een modulaire voeding. De aansluiting van de kapotte kabel stinkt behoorlijk dus die gaat er uit, maar ik dacht als ik een andere kabel gebruik dat er niet zoveel kan gebeuren. Het moederbord valt nog net 2 weken binnen de garantie :/ ik ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 16-08-2017 19:37 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
garantie gaat het niet worden aangezien het je eigen schuld is.
Je kan proberen hem gewoon terug te sturen en hopen dat ze niet zien dat je zelf kortsluiting veroorzaakt hebt.... maar echt netjes is het niet.
En denk niet dat ze erin trappen, dus reken maar op nieuw mobo en voeding.. en wellicht nog andere onderdelen.
Is wel een wijze les.... nooit iets aan je pc rommelen als hij aan staat..... alhoewel het de meeste tweakers wel eens een keer overkomen is ;) ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Elmo_b op 16-08-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb de de PC dan natuurlijk niet aan staan als ik daar mee bezig ben :/ Ik had blijkbaar een kabel niet helemaal goed aangesloten :/ beetje te haastig.

Verwacht jij trouwens dat de voeding ook de geest gegeven heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
het is een fatsoenlijke voeding en zal vast wel een beveiliging hebben.
Grote kans dat hij het overleeft heeft.
Wordt echt proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zojuist via een andere Tweaker een moederbord gehaald en het geheugen, cpu en gpu aangesloten en het lijkt nog wel aardig te werken. Morgen de oude voeding, die wellicht defect is, ook aansluiten en zien of het moederbord dat overleefd.

Pagina: 1