Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

e-mail KeyOne reclame

Pagina: 1
Acties:

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-11 23:26

True

Dislecticus

Topicstarter
Note, ik betwist totaal niet het feit dat er duidelijk in de voorwaarden stond dat ik een aanbieding zal krijgen, in eerste instantie was ik wel verbaasd, maar kwam er snel weer achter na enkele seconden.

Ik kreeg vandaag een mail met deze inhoud(opklik is leesbaar):

Nu ben ik hiermee mee akkoord gegaan, althans:
"Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry." zie: plan: Wil jij een fysiek keyboard op je smartphone? Test de BlackBerry KEYone

Ik versta onder een eenmalig bericht via Tweakers een DM op Tweakers via Tweakers over BlackBerry.
Naar mijn mening krijg ik wat anders, ik krijg namelijk een e-mail over een actie over een abonnement bij Belsimpel(van overigens twee jaar wat niet vermeldt staat) waarbij je (tegenwoordig) nog een bkr-registratie krijgt voor ook nog.

Ik stel:
Bericht via Tweakers is geen e-mail.
Aanbieding van BlackBerry is geen abonnement van Belsimpel.

Als ik op "why did I get this" druk krijg ik het volgende nog te zien op de site van MailChimp(opklik is groot):

Blijkbaar heeft Tweakers zich ook een keer goed achter de oren gekrabd en dus bewust gekozen voor een mail in plaats van een bericht via Tweakers.
Heel gechargeerd kan ik nu ook niet plaatsen wie mijn gegevens heeft en elke gegevens dit zijn, immers wordt mijn mail-adres bij Tweakers al sporadisch tot nooit gebruikt(indien ik dat instel) maar nu ineens wel. :?

Ik zeg dat de laatste regel van de voorwaarden an sich prima was, maar de uitvoering is iets wat ik totaal niet verwacht had en ik eigenlijk ook niet gewenst vind, ik wil wil hierin ter discussie stellen of Tweakers hierin ethisch gehandeld heeft of dat ik gewoon hierover teveel nadenk.

Steam Profile

• SMGGM
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08-11 10:25
Ik had identiek hetzelfde gevoel toen ik deze mail kreeg.
Met steeds strenger wordende privacy wetgeving vraag ik mij af hoe ver dit wel niet op het randje van wat effectief mag is.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:18

Mrjraider

De mannelijke zuster

Na het woordje "helaas" ging de mail al de prullenbak in. Bij de vorige testpanel kreeg ik ook al een mail zoals deze en ook die verdween direct.

At the end of the line a survivor will be born

• Toxic_Dreams
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 11:54
@TS, je weet dat je e-mail adres zichtbaar is in de eerste screenshot? Weet niet of je dit erg vindt hoor, gewoon even voor de zekerheid :)

• True

True

Dislecticus

Topicstarter
quote:
Toxic_Dreams schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:35:
@TS, je weet dat je e-mail adres zichtbaar is in de eerste screenshot? Weet niet of je dit erg vindt hoor, gewoon even voor de zekerheid :)
;) Ik geloof niet dat mail daarheen bij mij terecht komt. :9

Steam Profile

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind een troostprijs waar ik voor moet betalen geen prijs btw.

Iperf

• JustMeNow
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 02-11 18:28
ik zie een mail die duidelijk verstuurd is door tweakers (dus: via tweakers, hoe anders kan belsimpel aan de gegevens komen als het niet via tweakers is), ik zie duidelijk een eemalige mail (aldus het screenshot), ik zie een aanbieding van een blackberry. Alles klopt imho precies volgens de voorwaarden:
quote:
Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig berichtávia Tweakers met een aanbieding van BlackBerry.
het enige waar ik dan wel over zou vallen is de voorwaarde:
quote:
Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
terwijl er volgens mij duidelijk in de email staat dat je die email krijgt omdat je geen winnaar bent. 8)7

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:00
@JustMeNow
Winnaar van de "troostprijs"! ;)

My favorite programming language is solder.

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
En daarbij deelt men ook nog eens je gegevens met een 3rd party bedrijf dat dit in hun voorwaarden heeft staan:
quote:
When you add a Distribution List or create an email with the Services, we have and may access the data on your list and the information in your email.
quote:
Consistent with the uses of Personal Information covered in Section 6, we may transfer Personal Information of you or your Subscribers to companies that help us promote, provide, or support our Services or the services of our Members (“Service Providers”)
Daar liggen je gegevens dus bij een bedrijf dat gevestigd is in een land zonder fatsoenlijke privacywetgeving (USA, California) en wat ook nog eens leuk aangeeft de gegevens te delen met andere bedrijven...

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verkaart ook dat hij maar nauwelijks door mijn spamfilter kwam

X-hMailServer-Spam: YES
X-hMailServer-Reason-1: rejected dnsbl-2 - (Score: 3)
X-hMailServer-Reason-2: rejected dnsbl-3 - (Score: 3)
X-hMailServer-Reason-3: Rejected by SpamCop. (experimental - (Score: 5)
X-hMailServer-Reason-Score: 11

Iperf

• True

True

Dislecticus

Topicstarter
In eerste instantie dacht ik dat het gebruik van een mail CRM-systeem nog wel het minst belangrijke was, maar daar begin ik nu eigenlijk ook aan te twijfelen. In het tijdperk waarin de nood van privacy en security steeds hoger wordt is het wel beschamend dat Tweakers, een van de grote tech sites van Nederland, zo'n fout zou kunnen maken.

Mits inderdaad de gegevens gedeeld kunnen worden via Mailchimp.

Steam Profile

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:09
quote:
True schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:48:
In eerste instantie dacht ik dat het gebruik van een mail CRM-systeem nog wel het minst belangrijke was, maar daar begin ik nu eigenlijk ook aan te twijfelen. In het tijdperk waarin de nood van privacy en security steeds hoger wordt is het wel beschamend dat Tweakers, een van de grote tech sites van Nederland, zo'n fout zou kunnen maken.

Mits inderdaad de gegevens gedeeld kunnen worden via Mailchimp.
Dus als ik het goed begrijp vind jij het beschamend dat Tweakers zich gewoon houdt aan wat ze gezegd hebben? En in de TS laat je ook nog even passeren of het wel ethisch is dat Tweakers zich houdt aan wat ze gezegd hebben?

Jij maakt een creatieve (en imho onrealistische aanname) dat het wel via DM zal gaan (alsof enig marketing bureau daarmee akkoord gaat, of t.net moet een heel project hebben opgezet dat de DM's te tracken en tracen voor adverteerders zijn, of adverteerders gaan gewoon voor de hun bekende weg).

Jij hebt je nood voor privacy en security overboord gegooid voor een prijsvraag, dan moet je niet bij t.net gaan klagen maar bij jezelf.

• True

True

Dislecticus

Topicstarter
quote:
Gomez12 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:58:
[...]

Dus als ik het goed begrijp vind jij het beschamend dat Tweakers zich gewoon houdt aan wat ze gezegd hebben? En in de TS laat je ook nog even passeren of het wel ethisch is dat Tweakers zich houdt aan wat ze gezegd hebben?

Jij maakt een creatieve (en imho onrealistische aanname) dat het wel via DM zal gaan (alsof enig marketing bureau daarmee akkoord gaat, of t.net moet een heel project hebben opgezet dat de DM's te tracken en tracen voor adverteerders zijn, of adverteerders gaan gewoon voor de hun bekende weg).

Jij hebt je nood voor privacy en security overboord gegooid voor een prijsvraag, dan moet je niet bij t.net gaan klagen maar bij jezelf.
Mwah, oneens.
Als er een actie is van Tweakers met extra reclame en dergelijk. Krijg ik gewoon een DM met informatie hierover omdat ik supporter(of hoe dat ook heet nu) ben. En hoe ik op de actiepagina kan komen als ik dit zou willen. In al mijn jaren op Tweakers heb ik eigenlijk nog nooit iets per mail ontvangen, een bericht 'via' Tweakers zal logischerwijs ook via tweakers.net gaan, daarnaast geeft de tweede screenshot ook duidelijk aan dat die DM lijst toch wat anders was dan het uiteindelijk geworden is.

Even kort de spelregels:
  • Winnaars krijgen uiterlijk 14 juli 2017 bericht via e-mail.
  • Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry.
Bericht via e-mail is duidelijk. Als je wint krijg je een e-mail. Maar bericht via Tweakers is in mijn ogen absoluut geen e-mail, dat is een bericht, een DM of Direct Message, geen e-mail. Immers als dit een e-mail zal zijn zal dit wel net zo duidelijk omschreven worden als in de andere spelregel, per e-mail.

Steam Profile

• Gomez12
quote:
True schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:33:
[...]
Mwah, oneens.
Als er een actie is van Tweakers met extra reclame en dergelijk. Krijg ik gewoon een DM met informatie hierover omdat ik supporter(of hoe dat ook heet nu) ben. En hoe ik op de actiepagina kan komen als ik dit zou willen.
En als ik naar de groenteboer ga dan kan ik daar groente kopen. Je uitspraak heeft 0 relevantie, want het was geen actie van tweakers.
quote:
een bericht 'via' Tweakers zal logischerwijs ook via tweakers.net gaan
Waarom? De normale spelregel bij dit soort dingen is : Wie betaalt, die bepaalt.
En of t.net moet een heel bouwstuk aan DM's hebben vastgehangen qua tracking en tracing etc of de adverteerder kiest niet voor iets als DM. oftewel DM is extreem onlogisch voor dit soort dingen.
quote:
Bericht via e-mail is duidelijk. Als je wint krijg je een e-mail. Maar bericht via Tweakers is in mijn ogen absoluut geen e-mail, dat is een bericht, een DM of Direct Message, geen e-mail. Immers als dit een e-mail zal zijn zal dit wel net zo duidelijk omschreven worden als in de andere spelregel, per e-mail.
Aha, dus uit het feit dat er niet staat e-mail moet het wel DM zijn, dan zeg ik : Omdat er geen DM staat moet het wel mondeling overgedragen worden door een fietsende tweaker die bij iedereen persoonlijk langskomt.
Oh nee wacht, dat zou net zo'n onzin zijn als zeggen dat het DM moet zijn als het er niet staat.
Er staat simpelweg niet aangegeven hoe het overgebracht wordt, oftewel zeer waarschijnlijk wordt het gewoon een eenmalige mailinglist via de standaard tools van de opdrachtgever. Dat is uiteraard niet zeker, maar wel logischer en waarschijnlijker dan een custom koppeling naar een custom DM-oplossing van t.net met nul traceability.

Maar ga rustig door hoor met het lezen van dingen die er niet staan en daarna de ethiek en privacy en security van t.net im frage stellen. Het is niet alsof je niet niet had kunnen meedoen.

P.s. Ik heb nog een aanbieding van een nigeriaanse prins voor je klaarliggen anders, kan je eerst het geld overmaken en daarna gaan klagen over de ethiek van de banken etc die jou jouw geld uit nigeria niet willen geven en blijkbaar ook nog eens je mailadres doorgezet hebben naar spamlijsten, want aan jou zal het niet liggen dat jij op het aanbod van de nigeriaanse prins ingaat.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
True schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:17:
waarbij je (tegenwoordig) nog een bkr-registratie krijgt voor ook nog.
Uhm nee, al helemaal niet bij deze aanbieding trouwens, aangezien toestelbijdrage Ą0,00 is

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:51
quote:
Gomez12 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:52:
[...]

En als ik naar de groenteboer ga dan kan ik daar groente kopen. Je uitspraak heeft 0 relevantie, want het was geen actie van tweakers.

[...]

Waarom? De normale spelregel bij dit soort dingen is : Wie betaalt, die bepaalt.
En of t.net moet een heel bouwstuk aan DM's hebben vastgehangen qua tracking en tracing etc of de adverteerder kiest niet voor iets als DM. oftewel DM is extreem onlogisch voor dit soort dingen.

[...]

Aha, dus uit het feit dat er niet staat e-mail moet het wel DM zijn, dan zeg ik : Omdat er geen DM staat moet het wel mondeling overgedragen worden door een fietsende tweaker die bij iedereen persoonlijk langskomt.
Oh nee wacht, dat zou net zo'n onzin zijn als zeggen dat het DM moet zijn als het er niet staat.
Er staat simpelweg niet aangegeven hoe het overgebracht wordt, oftewel zeer waarschijnlijk wordt het gewoon een eenmalige mailinglist via de standaard tools van de opdrachtgever. Dat is uiteraard niet zeker, maar wel logischer en waarschijnlijker dan een custom koppeling naar een custom DM-oplossing van t.net met nul traceability.

Maar ga rustig door hoor met het lezen van dingen die er niet staan en daarna de ethiek en privacy en security van t.net im frage stellen. Het is niet alsof je niet niet had kunnen meedoen.

P.s. Ik heb nog een aanbieding van een nigeriaanse prins voor je klaarliggen anders, kan je eerst het geld overmaken en daarna gaan klagen over de ethiek van de banken etc die jou jouw geld uit nigeria niet willen geven en blijkbaar ook nog eens je mailadres doorgezet hebben naar spamlijsten, want aan jou zal het niet liggen dat jij op het aanbod van de nigeriaanse prins ingaat.
Jeeeeetje, kan je niet wat rustiger en minder op de man spelen? :> TS heeft een valide punt en het is zeker niet een toffe streek van Tweakers. Als er 'via Tweakers' staat, dan ga je er vanuit dat dit ook echt via Tweakers gaat. Want ja, ook abonnees (non-abonnees overigens ook) krijgen gewoon een DM als ze iets gewonnen hebben bij de vrijdagloterij of bij andere acties. Dus nee, zijn aanname is niet raar en volkomen terecht.

Klopt toch sowieso niks van? Je hebt gewonnen en je krijgt dat via DM te horen, maar een melding dat je helaas niet gewonnen hebt inclusief een aanbieding krijg je via een email. :D _O- _O-

Danny.G wijzigde deze reactie 17-08-2017 01:41 (4%)

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
quote:

Als ik op "why did I get this" druk krijg ik het volgende nog te zien op de site van MailChimp(opklik is groot):
[afbeelding]

Blijkbaar heeft Tweakers zich ook een keer goed achter de oren gekrabd en dus bewust gekozen voor een mail in plaats van een bericht via Tweakers.
Heel gechargeerd kan ik nu ook niet plaatsen wie mijn gegevens heeft en elke gegevens dit zijn, immers wordt mijn mail-adres bij Tweakers al sporadisch tot nooit gebruikt(indien ik dat instel) maar nu ineens wel. :?

Ik zeg dat de laatste regel van de voorwaarden an sich prima was, maar de uitvoering is iets wat ik totaal niet verwacht had en ik eigenlijk ook niet gewenst vind, ik wil wil hierin ter discussie stellen of Tweakers hierin ethisch gehandeld heeft of dat ik gewoon hierover teveel nadenk.
Ik gok dat je DM mag lezen als Direct Marketing :)

• zeef
  • Registratie: januari 2000

zeef

Communitymanager in ruste

quote:
Note, ik betwist totaal niet het feit dat er duidelijk in de voorwaarden stond dat ik een aanbieding zal krijgen, in eerste instantie was ik wel verbaasd, maar kwam er snel weer achter na enkele seconden.

Ik kreeg vandaag een mail met deze inhoud(opklik is leesbaar):
[afbeelding]

Nu ben ik hiermee mee akkoord gegaan, althans:
"Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry." zie: plan: Wil jij een fysiek keyboard op je smartphone? Test de BlackBerry KEYone

Ik versta onder een eenmalig bericht via Tweakers een DM op Tweakers via Tweakers over BlackBerry.
Naar mijn mening krijg ik wat anders, ik krijg namelijk een e-mail over een actie over een abonnement bij Belsimpel(van overigens twee jaar wat niet vermeldt staat) waarbij je (tegenwoordig) nog een bkr-registratie krijgt voor ook nog.

Ik stel:
Bericht via Tweakers is geen e-mail.
Aanbieding van BlackBerry is geen abonnement van Belsimpel.

[afbeelding]

1. De voorwaarden zijn helder. Bij deelname krijg je via Tweakers eenmalig een bericht en zo is het geschied.
  2. Tweakers was de afzender van het bericht. Je mailadres is op geen enkel moment in handen geweest van de adverteerder.
Er is werkelijk niets dat onethisch is aan deze actie, of iets dat niet in overeenstemming is met onze voorwaarden en privacy statement. Vooraf is in alle transparantie gecommuniceerd wat er na de actie zou gaan gebeuren. Als je geen bericht wil: niet meedoen.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:50

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Bastien schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 05:49:
[...]
Ik gok dat je DM mag lezen als Direct Marketing :)
Dat denk ik ook, en komt daar dus wat ongelukkig uit. Sowieso vind ik die hele 'uitleg' daar wat summier; dat is denk ik wel een puntje wat verbetert kan worden.

Intentionally left blank

• Danny.G
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
  1. De voorwaarden zijn helder. Bij deelname krijg je via Tweakers eenmalig een bericht en zo is het geschied.
  2. Tweakers was de afzender van het bericht. Je mailadres is op geen enkel moment in handen geweest van de adverteerder.
Er is werkelijk niets dat onethisch is aan deze actie, of iets dat niet in overeenstemming is met onze voorwaarden en privacy statement. Vooraf is in alle transparantie gecommuniceerd wat er na de actie zou gaan gebeuren. Als je geen bericht wil: niet meedoen.
Gaat niet over de adverteerder maar over het mailsysteem Mailchimp. Zij beschikken nu dus wel over onze emailadressen en geven vrolijk in de voorwaarden toe dat ze deze blijkbaar ook gewoon delen met anderen.

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• zeef

zeef

quote:
wttj schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:25:
En daarbij deelt men ook nog eens je gegevens met een 3rd party bedrijf dat dit in hun voorwaarden heeft staan:

[...]

[...]

Daar liggen je gegevens dus bij een bedrijf dat gevestigd is in een land zonder fatsoenlijke privacywetgeving (USA, California) en wat ook nog eens leuk aangeeft de gegevens te delen met andere bedrijven...
Dat gaat over de subscriber (wij), niet over de adressen op de lijst. Daarover zegt Mailchimp zelf:
quote:
Privacy Policy
Thanks for using MailChimp or visiting one of our websites. This policy explains the what, how, and why of the information we collect when you visit one of our websites, or when you use our Services. It also explains the specific ways we use and disclose that information. We take your privacy extremely seriously, and we never sell lists or email addresses.
quote:
A Distribution List can be created in a number of ways, including by importing contacts, such as through csv or directly from your email client. Your Distribution Lists are stored on a secure MailChimp server. We do not, under any circumstances, sell your Distribution Lists. If someone on your Distribution List complains or contacts us, we might then contact that person. Only authorized employees have access to view Distribution Lists. You may export (download) your Distribution Lists from MailChimp at any time.
https://mailchimp.com/legal/privacy/ paragraaf 12

Dus wij als het bedrijf Tweakers zijn de subscriber en wij krijgen wel eens een reclamemail van Mailchimp. In tegenstelling tot jullie, de ontvangers van de mail van het bedrijf Tweakers.

Ze zouden wel gek zijn om de verzendlijsten te gaan gebruiken voor andere doelen. Is meteen hun hele businessmodel weg. Daarnaast hebben we ons eigen privacy statement wat het gebruik van Mailchimp niet eens zou toelaten als ze die lijsten zouden (her)gebruiken.

Storm in een glas water dus, alweer door een aanname. En je weet wat wij tweakers daarvan vinden.... ;)
quote:
Danny.G schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Gaat niet over de adverteerder maar over het mailsysteem Mailchimp. Zij beschikken nu dus wel over onze emailadressen en geven vrolijk in de voorwaarden toe dat ze deze blijkbaar ook gewoon delen met anderen.
Mailchimp 'beschikt' niet over die adressen, anders dan dat wij ze in het systeem zetten voor het verzenden en daarna direct weer verwijderen. Voor de rest: zie boven.

zeef wijzigde deze reactie 17-08-2017 10:10 (5%)

• wttj
  • Niet online
quote:
Wat als je ook gewoon het volgende stukje quote:
quote:
A Distribution List can be created in a number of ways, including by importing contacts, such as through csv or directly from your email client. Your Distribution Lists are stored on a secure MailChimp server. We do not, under any circumstances, sell your Distribution Lists. If someone on your Distribution List complains or contacts us, we might then contact that person. Only authorized employees have access to view Distribution Lists. You may export (download) your Distribution Lists from MailChimp at any time.

We will use and disclose the information in your Distribution Lists only for the reasons discussed in Sections 6-9.
En section 9(b) is Advertising partners...

• zeef

zeef

quote:
wttj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Wat als je ook gewoon het volgende stukje quote:

[...]

En section 9(b) is Advertising partners...
Mailadressen die gebruikt worden via Mailchimp worden niet gedeeld/verkocht. Enige wat ze doen is ons (Bedrijf Tweakers) van reclame/marketing voorzien op basis van het gebruik. Jullie als ontvangers zullen daar niets van merken (lees: (direct) mail ontvangen).

• wttj
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Mailadressen die gebruikt worden via Mailchimp worden niet gedeeld/verkocht. Enige wat ze doen is ons (Bedrijf Tweakers) van reclame/marketing voorzien op basis van het gebruik. Jullie als ontvangers zullen daar niets van merken (lees: (direct) mail ontvangen).
En dat baseer je op? Mailchimp zelf geeft vrij duidelijk aan dat ze de lijsten delen met hun partners. En die data word door die partners weer gebruikt voor het opbouwen van profielen en gepersonaliseerde advertenties.

En dat T.net mailadressen deelt met andere bedrijven zonder "ondubbelzinnige toestemming" is nogal in strijd met jullie eigen voorwaarden.

• Ger
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:59

Ger

FP ProMod
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
[...]
Vooraf is in alle transparantie gecommuniceerd wat er na de actie zou gaan gebeuren.
(vet door * Ger )
Ik moet zeggen dat ik het niet per se transparant wil noemen. De relevante punten uit de spelregels:
quote:
  1. Winnaars krijgen uiterlijk 14 juli 2017 bericht via e-mail.
  2. Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
  3. Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry.
@True, ikzelf en diverse anderen (blijkens dit topic) hebben dit ge´nterpreteerd als dat je een mailtje krijgt indien je wint, en als je niets wint krijg je geen bericht. Verder krijg je een aanbieding van Blackberry via Tweakers. Mede doordat er eerder expliciet gesproken wordt over email en later over een bericht via Tweakers, terwijl Tweakers ˇˇk een berichtsysteem heeft, is het niet heel gek te denken dat het dus NIET om email gaat, maar om Tweakers' eigen berichtensysteem.

Verder wordt er op de hele .plan (zou dat niet .actie moeten zijn?) nergens over Belsimpel gesproken, maar alleen dat je dus een aanbieding van Blackberry zou krijgen. Dat vind ik ook niet direct onder classificaties "helder" en "transparant" vallen.

Nu vind ik het allemaal nog niet zo heel erg hoor, bij mij belanden zulke mails na anderhalve regel gelezen te hebben daar waar ze horen: in de prullenbak. Dit bericht schrijven kost mij vÚÚl meer moeite. Die moeite neem ik om Tweakers de kans te geven om in te zien dat de communicatie gewoon beter kan. Ik geloof echt in de beste intenties, maar een paar kleine aanpassingen in de bewoordingen zou een hoop schelen. Want had ik dit alles zo op voorhand begrepen, dan had ik waarschijnlijk niet meegedaan aan de actie, simpelweg omdat ik een DM via Tweakers met een aanbieding van Blackberry niet zo erg vind, maar een mail:
  1. Via Tweakers
  2. Met behulp van Mailchimp
  3. Met een actie van Belsimpel
  4. Die mij een abonnement wil aansmeren van Hollands Nieuwe
  5. Waarbij ik ook een Blackberry op afbetaling aan zou moeten schaffen
Is toch van een andere categorie.

Voorts ben ik van mening dat boostmoderaties vernietigd moeten worden

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Mailadressen die gebruikt worden via Mailchimp worden niet gedeeld/verkocht.
Apart stukje hierover:

Privacy policy Mailchimp
quote:
12. Your Distribution Lists

We will use and disclose the information in your Distribution Lists only for the reasons discussed in Sections 6-9.
quote:
9. Third Parties
We may disclose Personal Information to the following types of third parties for the purposes described in this policy:
[...]
(b) Advertising partners. We may partner with third parties to display advertising on our Websites or to manage and serve our advertising on other sites and may share Personal Information with them for this purpose. All third parties with which we share this information are required to use your Personal Information in a manner that is consistent with this policy. We and our third party partners may use cookies and other tracking technologies, such as pixels and web beacons, to gather information about your activities on our Websites and other sites in order to provide you with targeted advertising based on your browsing activities and interests. For more information about cookies and other tracking technologies, please see our Cookie Statement here.
Als ik het zo lees, staat er dus kort samengevat:
1. We verkopen de lijsten niet
2. We kunnen de lijsten wel gebruiken om met derden gerichte advertentiecampagnes op te zetten

En dat nog los van de overige punten, waar -met veel omhaal, maar als dusdanig te interpreteren- gezegd wordt dat er met widgets en beacons op andere sites automatisch e.e.a. gedeeld kan worden waar Mailchimp geen invloed op heeft. En dat je dus maar beter voortaan op alle sites de privacy policy goed moet doorlezen.

En dat lijkt me niet de bedoeling die jullie hiermee hebben.

Ger wijzigde deze reactie 17-08-2017 12:15 (6%)

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Ger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Als ik het zo lees, staat er dus kort samengevat:
1. We verkopen de lijsten niet
2. We kunnen de lijsten wel gebruiken om met derden gerichte advertentiecampagnes op te zetten

En dat lijkt me niet de bedoeling die jullie hiermee hebben.
Dat gaat over de persoonlijke informatie van hun klant (in dit geval dus Tweakers zelf) en niet over de e-mailadressen op de verzendlijsten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Dat gaat over de persoonlijke informatie van hun klant (in dit geval dus Tweakers zelf) en niet over de e-mailadressen op de verzendlijsten.
Lees paragraaf 12 nog eens.

• zeef

zeef

Nogmaals, die artikelen gaan niet over de ontvangers van de mail maar naar de gebruikers van het Mailchimpplatform. Lees eerst even de definities voordat er aannames worden gedaan.

Bottom line: Jullie mailadressen lopen geen gevaar.

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:20:
Nogmaals, die artikelen gaan niet over de ontvangers van de mail maar naar de gebruikers van het Mailchimpplatform. Lees eerst even de definities voordat er aannames worden gedaan.
Er wordt vrij vijandig gereageerd moet ik zeggen, hebben jullie niet door dat we hier gewoon onze zorgen delen en ook proberen aan te geven dat Tweakers zichzelf kan verbeteren?

Welnu:
quote:
“Personal Information” means information that can be used to identify you or a Subscriber, including, but not limited to, first and last name, date of birth, email address, gender, occupation or other demographic information. A “Distribution List” is a list of Subscribers and all associated information related to those Subscribers (for example, email addresses).
quote:
quote:
We may disclose Personal Information to the following types of third parties for the purposes described in this policy
(etc)
Hoe moet ik dan anders interpreteren op basis van de nagelezen definities? :?

• zeef

zeef

quote:
Ger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Er wordt vrij vijandig gereageerd moet ik zeggen, hebben jullie niet door dat we hier gewoon onze zorgen delen en ook proberen aan te geven dat Tweakers zichzelf kan verbeteren?
Omdat er een onjuist beeld wordt gecreŰerd op basis van aannames en niet willen lezen van het hele verhaal
quote:
[...]
Hoe moet ik dan anders interpreteren op basis van de nagelezen definities? :?
'You' en de 'Subscriber', dat is het bedrijf Tweakers. Jullie mailadressen worden niet gedeeld of verkocht. Daarnaast wissen we de adreslijsten direct naar verzenden.

• Azraelus66
  • Nu online
Als de definitie van persoonlijke informatie alleen betrekking heeft op de gebruiker en dus heel sectie 9 geen betrekking op de distributie lijst, waarom word er dan wel eerder gezegd dat de informatie in de distributie lijst gedeeld word wegens de redenen genoemd in sectie 9.
Dit maakt het geheel tegenstrijdig en onduidelijk.

@zeef
quote:
A “Subscriber” is a person you contact through our Services, or a person who you might choose to contact at some point in the future through the use of our Services. In other words, a Subscriber is anyone on your Distribution List or about whom you have given us information.
Dus you or a subscriber is wel degelijk iemand in de mail lijst.

Azraelus66 wijzigde deze reactie 17-08-2017 13:09 (37%)

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Omdat er een onjuist beeld wordt gecreŰerd op basis van aannames en niet willen lezen van het hele verhaal
[...]

'You' en de 'Subscriber', dat is het bedrijf Tweakers. Jullie mailadressen worden niet gedeeld of verkocht. Daarnaast wissen we de adreslijsten direct naar verzenden.
Ik vind het anders vrij vervelend dat jullie ons verwijten niet goed te lezen. Pot, ketel verhaal, want:
quote:
In other words, a Subscriber is anyone on your Distribution List or about whom you have given us information.
Wat de Distribution List is heb ik nu al 2x geciteerd.

Er wordt dus een onjuist beeld gecreŰerd op basis van aannames en niet willen lezen van het hele verhaal. Tot zover heb je gelijk. Echter gaat dat over Tweakers in deze.

Ger wijzigde deze reactie 17-08-2017 13:22 (11%)

• nachtnet
  • Laatst online: 11:39
@zeef Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik verwacht van niet, helaas.

nachtnet wijzigde deze reactie 17-08-2017 13:21 (8%)

nachtnet zonder hoofdletter - VAO F1 spullen te koop - o.a. Renault F1 Horloge + Renault R27 modelauto

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Ger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ik vind het anders vrij vervelend dat jullie ons verwijten niet goed te lezen. Pot, ketel verhaal, want:

[...]
Wat de Distribution List is heb ik nu al 2x geciteerd.
Die sectie 9b die je zelf aanhaalt spreekt echter weer niet over Subscribers. Even met emphasis by me:
quote:
(b) Advertising partners. We may partner with third parties to display advertising on our Websites or to manage and serve our advertising on other sites and may share Personal Information with them for this purpose. All third parties with which we share this information are required to use your Personal Information in a manner that is consistent with this policy. We and our third party partners may use cookies and other tracking technologies, such as pixels and web beacons, to gather information about your activities on our Websites and other sites in order to provide you with targeted advertising based on your browsing activities and interests. For more information about cookies and other tracking technologies, please see our Cookie Statement here.
Dat gaat allemaal over "you," oftewel hun directe klanten en gebruikers. Jij als ontvanger van de mail bent geen partij in de terms & conditions van deze verzender en bent dus niet in de gelegenheid om akkoord te gaan, waardoor ze geen toestemming hebben om dit met jouw data te doen. Dat is in de VS net zo hard niet toegestaan als hier in de EU. Deze hele sectie gaat puur over het gedrag van de klant zelf, en dat is in dit geval Tweakers.

• nachtnet
  • Laatst online: 11:39
@NMe Dat argument is krom, want dan zou bv whatsapp &/of Facebook ook geen contactlijsten mogen gebruiken & verwerken?

nachtnet zonder hoofdletter - VAO F1 spullen te koop - o.a. Renault F1 Horloge + Renault R27 modelauto

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
nachtnet schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:28:
@NMe Dat argument is krom, want dan zou bv whatsapp &/of Facebook ook geen contactlijsten mogen gebruiken & verwerken?
Gebruiken en verwerken voor de afgenomen diensten mag gewoon. Maar ze mogen die lijsten niet zomaar aan derde partijen geven, nee. Als ik tegen Facebook zeg "hier zijn al mijn contactpersonen, geef me hun profielen" dan is dat geen probleem. Maar dan mag Facebook niet ineens al die mensen die nog geen account hebben zomaar ongerelateerde mails gaan sturen of de mailadressen aan een advertentiepartner doorgeven. Dat is bij Mailchimp niet anders.

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Die sectie 9b die je zelf aanhaalt spreekt echter weer niet over Subscribers. Even met emphasis by me:

[...]

Dat gaat allemaal over "you," oftewel hun directe klanten en gebruikers. Jij als ontvanger van de mail bent geen partij in de terms & conditions van deze verzender en bent dus niet in de gelegenheid om akkoord te gaan, waardoor ze geen toestemming hebben om dit met jouw data te doen. Dat is in de VS net zo hard niet toegestaan als hier in de EU. Deze hele sectie gaat puur over het gedrag van de klant zelf, en dat is in dit geval Tweakers.
Ik word hier een beetje moe van. Er staat onder 12 toch HEEL DUIDELIJK:
quote:
Ik sta/stond in een Distribution List (zie eerder geciteerde definitie) . Er staat onder 9 ook heel duidelijk dat ze Personal information (zie eerder geciteerde definitie) mogen gebruiken voor wat jij en ik nu ook al hebben geciteerd.

Jij noch ik zijn jurist, noch VS-experts. Wat daar in de wet staat gaat voor mij veel te ver. Ik ga jou c.q. Tweakers ook echt niet op de blauwe ogen geloven als jullie zeggen dat Mailchimp ongeldige voorwaarden heeft in hun door juristen gecheckte privacy policy. Er staat wat er staat, en dat staat er voor privacy voorwaarden vrij duidelijk.

• wttj
  • Niet online
@NMe en @zeef , wat is er onduidelijk aan sectie 7 waar nu al zo vaak naar is verwezen:
quote:
7. Data Collected for and by our Users

As you use our Services, you may import into our system Personal Information you have collected from your Subscribers or other individuals. We have no direct relationship with your Subscribers or any person other than you, and for that reason, you are responsible for making sure you have the appropriate permission for us to collect and process information about those individuals. Consistent with the uses of Personal Information covered in Section 6, we may transfer Personal Information of you or your Subscribers to companies that help us promote, provide, or support our Services or the services of our Members (“Service Providers”). All Service Providers enter into a contract with us that protects Personal Information and restricts their use of any Personal Information consistent with this policy. As part of our Services, we may use and incorporate into features information you have provided, we have collected from you, or we have collected about Subscribers. We may share this information, including Subscriber email addresses, with third parties in line with the approved uses in Section 6.
"you or your Subscribers"
"including Subscriber email addresses"

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

In sectie 9b staat niks over het verspreiden van informatie uit die distributielijst dus dat hele stuk is niet van toepassing op die zin waar je naar verwijst. In sectie 6 staat vervolgens weer niks over het doorgeven van informatie van ontvangers van de mail aan derden anders dan voor support en om tegemoet te komen aan de wetgever. Jullie lezen spul tussen de regels door dat er niet staat.

Storm in een glas water dit. Mailchimp is de meest gebruikte dienst voor massamailing wereldwijd. Als er een bedrijf is dat meteen onder de loep genomen wordt als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan is het dit bedrijf wel.

• wttj
  • Niet online
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:42:
In sectie 9b staat niks over het verspreiden van informatie uit die distributielijst dus dat hele stuk is niet van toepassing op die zin waar je naar verwijst. In sectie 6 staat vervolgens weer niks over het doorgeven van informatie van ontvangers van de mail aan derden anders dan voor support en om tegemoet te komen aan de wetgever. Jullie lezen spul tussen de regels door dat er niet staat.
En daar ga je dus weer voorbij aan section 7 die toch heel logisch tussen 6 en 8 is te vinden
quote:
Storm in een glas water dit. Mailchimp is de meest gebruikte dienst voor massamailing wereldwijd. Als er een bedrijf is dat meteen onder de loep genomen wordt als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan is het dit bedrijf wel.
Wat ze doen kan dan ook prima door de beugel van de Amerikaanse privacywetgeving. Ook nog eens omdat je volgens hun eigen voorwaarden zelf aan je subscribers toestemming moet vragen om de mailadressen door Mailchimp te laten verwerken:
quote:
you are responsible for making sure you have the appropriate permission for us to collect and process information about those individuals
Iets wat T.net niet heeft gedaan...

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
wttj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

En daar ga je dus weer voorbij aan section 7 die toch heel logisch tussen 6 en 8 is te vinden
Dat doe ik niet. Die sectie zegt dat er spul gedeeld wordt conform wat er in sectie 6 staat, en sectie 6 zegt niks over het delen met adverteerders.
quote:
Iets wat T.net niet heeft gedaan...
Dat is wel gebeurd, er is via Tweakers een mail gestuurd aan mensen die daarvoor een vinkje hebben gezet met behulp van de mailprovider die Tweakers gebruikt.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
quote:
Eigenlijk staat hier dat ze voor Tweakers (you), cookies en beacons gebruiken om Tweakers targeted ads te geven. Daarboven spreken ze alleen niet van 'you' maar algemeen persoonlijke informatie van 'you' en 'Subscribers'. Verder geven ze ook aan dat het gebruik van 'Your personal information' (van Tweakers) consistent moet zijn met deze policy. Maar dus niet dat van de subscribers wat daarboven staat.

Ik denk dat de boodschap inderdaad moet zijn dat ze alleen de informatie van Tweakers gebruiken, niet de subscribers, maar het staat er wel met een flinke maas.

Dit is heel erg muggenziften, maar de policy ziet er wel wat onduidelijk als je er heel strikt naar kijkt.

Stoelpoot wijzigde deze reactie 17-08-2017 14:04 (8%)

• wttj
  • Niet online
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:01:
Dat is wel gebeurd, er is via Tweakers een mail gestuurd aan mensen die daarvoor een vinkje hebben gezet met behulp van de mailprovider die Tweakers gebruikt.
quote:
Door deelname aan de poll ga je akkoord met het ontvangen van een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry.
Sorry, maar daar staat niks over Mailchimp of Řberhaupt over mail. En al helemaal niks over het verwerken van jouw gegevens door een 3rd party bedrijf en hun partners.

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
wttj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Sorry, maar daar staat niks over Mailchimp of Řberhaupt over mail. En al helemaal niks over het verwerken van jouw gegevens door een 3rd party bedrijf en hun partners.
Die "partners" van dat 3rd party-bedrijf hebben geen toegang tot je gegevens, dat zeg ik nou al de hele tijd. Die 3rd party ook alleen maar voor het verzenden van mail. Wat je nou doet is hetzelfde als klagen dat de vertrouwelijke mails die je naar een willekeurig bedrijf stuurt ook langs een mailserver gaan die ze in de meeste gevallen niet zelf in beheer hebben...

• wttj
  • Niet online
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:20:
Die "partners" van dat 3rd party-bedrijf hebben geen toegang tot je gegevens, dat zeg ik nou al de hele tijd. Die 3rd party ook alleen maar voor het verzenden van mail. Wat je nou doet is hetzelfde als klagen dat de vertrouwelijke mails die je naar een willekeurig bedrijf stuurt ook langs een mailserver gaan die ze in de meeste gevallen niet zelf in beheer hebben...
Lees nu gewoon artikel 7 eens. Laatste zin van section 7: "We may share this information, including Subscriber email addresses, with third parties in line with the approved uses in Section 6.". En 6I zet de deur open voor alle vormen van profileren en data mining:
quote:
aggregating information from your use of the Services or visit to our Websites and sharing this information with third parties to improve our Services. This might also include sharing your information or the information you provide us about your Subscribers with third parties in order to provide and support our Services or to make certain features of the Services available to you.

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

"from your use of the Services"

Niet van toepassing op mailadressen.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
wttj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

Lees nu gewoon artikel 7 eens. Laatste zin van section 7: "We may share this information, including Subscriber email addresses, with third parties in line with the approved uses in Section 6.". En 6I zet de deur open voor alle vormen van profileren en data mining:

[...]
Niet 'alle vormen van profilering'. Alleen 'to improve our Services'. Alle datamining is dus exclusief voor Mailchimp (our), en wordt enkel gebruikt voor het verbeteren van Mailchimp en niet voor advertentiedoeleinden.

• wttj
  • Niet online
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:33:
"from your use of the Services"

Niet van toepassing op mailadressen.
"the information you provide us about your Subscribers". De defenitie van "Subscriber" is hier al vaker uitgelegd, maar dat zijn dus de mensen op je lijsten.

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
wttj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

"the information you provide us about your Subscribers". De defenitie van "Subscriber" is hier al vaker uitgelegd, maar dat zijn dus de mensen op je lijsten.
....waarna heel duidelijk afgekaderd wordt dat die derden vervolgens geen adverteerders zijn maar noodzakelijke diensten om gebruik te kunnen maken van alle features van Mailchimp. Daarbij zou je kunnen denken aan een externe partij die statistieken verwerkt.

We zijn hier nu heel erg in detail de algemene voorwaarden van een derde partij aan het doornemen en jij pakt hÚÚl selectief net de helft van een zin die jouw punt onderstreept terwijl dat punt aan alle kanten op losse schroeven gezet wordt door de zinnen eromheen. Nogmaals, dit is een storm in een glas water. Er is hier niks onderhands gebeurd en het enige waar misschien nog wel wat discussie over mogelijk is, is het stukje "via Tweakers" in de oorspronkelijke vragenlijst.

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:02:
[...]
jij pakt hÚÚl selectief net de helft van een zin die jouw punt onderstreept terwijl dat punt aan alle kanten op losse schroeven gezet wordt door de zinnen eromheen.
Wederom een pot en ketel verhaal. Deze zin geldt minstens net zo goed voor wat jij doet als voor wat @wttj, ikzelf en anderen doen.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat @Arnoud Engelfriet hiervan vind. Over het algemeen kan hij dit soort zaken helder uitleggen.

Arnoud, mijn excuses als je liever niet getagd geweest was.

• Danny.G
quote:
Dat het de meestgebruikte dienst is, boeit ook geen bal; Facebook wordt nog meer gebruikt en laten we daar maar niet over beginnen m.b.t. privacy.. Dat ze zich houden aan wetten wil niet zeggen dat ze privacy vriendelijk zijn.

Daarnaast vind ik het vooral zorgwekkend hoe laks de houding is jegens dit onderwerp. Nergens vermelden jullie immers dat wij doormiddel van een of ander mailsysteem op onze email benadert zouden worden? Dat is toch wel een vrij belangrijk puntje, nu blijkt maar weer dat het simpelweg niet duidelijk vermeld is. Dat dit waarschijnlijk een zakcentje oplevert moge duidelijk zijn maar probeer het wel even objectief te bekijken want er wordt wel erg vijandig gereageerd op een onderwerp dat Tweakers normaal erg belangrijk blijkt te vinden. Nu lijkt dat even anders te zijn..

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Danny.G schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Dat het de meestgebruikte dienst is, boeit ook geen bal; Facebook wordt nog meer gebruikt en laten we daar maar niet over beginnen m.b.t. privacy.. Dat ze zich houden aan wetten wil niet zeggen dat ze privacy vriendelijk zijn.

Daarnaast vind ik het vooral zorgwekkend hoe laks de houding is jegens dit onderwerp. Nergens vermelden jullie immers dat wij doormiddel van een of ander mailsysteem op onze email benadert zouden worden? Dat is toch wel een vrij belangrijk puntje, nu blijkt maar weer dat het simpelweg niet duidelijk vermeld is. Dat dit waarschijnlijk een zakcentje oplevert moge duidelijk zijn maar probeer het wel even objectief te bekijken want er wordt wel erg vijandig gereageerd op een onderwerp dat Tweakers normaal erg belangrijk blijkt te vinden. Nu lijkt dat even anders te zijn..
Er wordt "vijandig" gereageerd omdat mensen herhaaldelijk dingen in de AV van een externe dienst lezen die er niet staan. Nog naast het feit dat er voor dit soort operationele dingen geen toestemming nodig is. Een bedrijf dat niet zijn eigen mailservers draait mag ˇˇk gewoon mails ontvangen en versturen. Hoe is dit precies anders?

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Volgens mij heeft meneer Stoelpoot telkens het juiste antwoord gegeven. Uit niets uit de Mailchimp voorwaarden haal ik dat men zich het recht toeŰigent om mailadressen aan derden te verschaffen. Dit voelt voor mij ook heel logisch gezien de reputatie van Mailchimp (dat ik zelf ook gebruik en waar ik destijds ook in de AV Ún de reclame ben gedoken). De kritiek voelt daardoor een tikje raar, misschien dat dat de felle reactietoon verklaart.

En dan iets juridischer.

Artikel 12 zegt expliciet "We do not, under any circumstances, sell your Distribution Lists." Die zin is zo ongeconditioneerd dat je als advocaat van hele goede huizen moet komen om de lists toch te kunnen verkopen. Ik zeg, vergeet het maar.

Natuurlijk, "We will use and disclose the information in your Distribution Lists only for the reasons discussed in Sections 6-9." Maar ik zie in artikel 6 tot en met 9 geen zinnen die toestaan dat lists aan derden worden verschaft.

Artikel 6 is het breedste over gebruik van PI. De tekst daar gaat steeds over dingen van en naar you, oftewel de klant. Hooguit in sub (l) waar "the information you provide about Subscribers" naar derden gaat, maar dat is om de diensten van Mailchimp te verbeteren. En zie de opmerking over bindende contracten met die derden. (Wat ook verplicht is in de EU, waar Mailchip zich netjes aan houdt.)

Artikel 7 gaat over subscriber data maar ik zie ook daar niets geks.

Artikel 8 gaat over openbare informatie, niet relevant.

Artikel 9 gaat over Personal Information van de klant van Mailchimp, niet over Subscribers. Als het wel over subscriber personal information zou gaan, zou artikel 9 toestaan dat distribution lists verkocht konden worden. Dat is in strijd met artikel 12 en dus niet mogelijk. Een helder "nee, nooit" wint juridisch gezien van "blabla sneaky definitiemisbruik bla".

Dat gezegd hebbende over deze uitwijder zou ik -als ik Tweakers juridisch adviseur was- de layout van de mail uit de topicstarter in T.net huisstijl hebben gedaan. De opt-in voor die commerciŰle mail was immers aan Tweakers gegeven en niet aan Belsimpel. Ik weet dat er "een eenmalig bericht via Tweakers met een aanbieding van BlackBerry" is gezegd maar daar staat niet dat dat die aanbieding van Belsimpel afkomstig zou zijn, en je ziet wat voor verwarring je dan krijgt.

• Danny.G
quote:
NMe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Er wordt "vijandig" gereageerd omdat mensen herhaaldelijk dingen in de AV van een externe dienst lezen die er niet staan. Nog naast het feit dat er voor dit soort operationele dingen geen toestemming nodig is. Een bedrijf dat niet zijn eigen mailservers draait mag ˇˇk gewoon mails ontvangen en versturen. Hoe is dit precies anders?
En daarom moet er vijandig gereageerd worden? Yayk.

Overigens wordt er constant 1 ding genegeerd (?) en dat is waar dit topic over ging.. Ik zou zeggen lees dit nogmaals, want dit wordt de hele tijd gemist somehow en dat is waar het nota bene om ging. :D De voorwaarden hebben we nu gehad, misschien nu dat andere deel? :P

Danny.G wijzigde deze reactie 17-08-2017 20:08 (4%)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:17
Snappen jullie nou nog steeds niet dat je een vraag in een .Plan zoals:
quote:
Wil je deelnemen aan het BlackBerry KEYone-testpanel?
moet lezen als: Tweakers/BelSimpel/Blackberry/Who-ever wil graag toestemming om je een eenmalig reclame mailtje te sturen en verloot 5 Blackberrys onder degenen die daar toestemming voor geven...? O-)

Lijkt me toch internet en reclame opvoeding les 1.1 zo ongeveer... :)

Beaches are for storming!

• Danny.G
quote:
Fiber schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:10:
Snappen jullie nou nog steeds niet dat je een vraag in een .Plan zoals:

[...]

moet lezen als: Tweakers/BelSimpel/Blackberry/Who-ever wil graag toestemming om je een eenmalig reclame mailtje te sturen en verloot 5 Blackberrys onder degenen die daar toestemming voor geven...? O-)

Lijkt me toch internet en reclame opvoeding les 1.1 zo ongeveer... :)
Ik heb recentelijk ook nog iets gewonnen en werd benaderd via DM door een crewlid. Het zit dus wat scheef in elkaar, maar zo moet je er blijkbaar wel naar kijken ja.. :P

Danny.G wijzigde deze reactie 17-08-2017 20:33 (8%)

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Danny.G schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

En daarom moet er vijandig gereageerd worden? Yayk.
"Vijandig" is jouw woordkeuze. Niemand werd aangevallen, alles werd (keer op keer...) weer duidelijk uitgelegd en later werd dat alles zelfs bevestigd door Arnoud Engelfriet. Het wordt gewoon heel erg vermoeiend als er post na post weer dingen met de haren bijgesleept worden die helemaal niet van toepassing zijn.
quote:
Overigens wordt er constant 1 ding genegeerd (?) en dat is waar dit topic over ging.. Ik zou zeggen lees dit nogmaals, want dit wordt de hele tijd gemist somehow en dat is waar het nota bene om ging. :D De voorwaarden hebben we nu gehad, misschien nu dat andere deel? :P
Handig dat er "via Tweakers" stond was het niet, evenmin als dat het handig was dat er "aanbieding van Blackberry" stond. Aan de andere kant: maakt het Úcht uit? De mail komt inderdaad via Tweakers, of Mailchimp nou die dienstverlening faciliteert of niet. Blijft alleen die laatste over, het is geen aanbieding van Blackberry (het bedrijf) maar wel een aanbieding van een Blackberry (het apparaat). Zouden er echt mensen zijn die "ja" zouden zeggen op het een maar niet op het ander, met even (nogmaals) in het achterhoofd dat Tweakers die mail heeft laten versturen en niet Belsimpel?

• DramaKoning
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-08 20:50
Speciaal geregistreerd wegens ervaring met mailchimp.

In reactie op Zeef:

1) Een DM via Tweakers is echt iets anders dan een email van tweakers. De email heeft als afzenderadres tweakers, maar is via mailchimp verstuurd en dus NIET conform afspraak
2) Subscriber bij mailchimp is NIET tweakers.net. Een subscriber bij mailchimp is een deelnemer aan een mailinglijst. Jij bent customer, de mensen die jij in je spamlijst zet subscribers
3) Mailchimp's voorwaarden zijn glashelder. De gegevens IN jouw distributielijst (DUS email adressen) worden verkocht aan derden voor marketing doeleinden
4) Iedereen die aan deze actie heeft deelgenomen heeft daarmee kans op ongewenste en ongevraagde spam van partners van MailChimp.
5) Mailadressen van actiedeelnemers zijn derhalve NIET veilig.

Businessmodel: wil je niet dat ze de adressen IN je distributielijst verkopen, moet je een betaalde service afnemen. Het valt dus uitstekend in hun businessmodel.

En dit is hoe het zit, en niet anders. Zoals gezegd ben ik speciaal hiervoor geregistreerd, omdat ik op deze manier ook op een aantal spamlijsten terecht ben gekomen en spam ontvang, en daar eens goed voor ben gaan zitten om uit te zoeken waar dat vandaan kwam. Mailchimp bleek de bron.

Ik begrijp ook wel dat een marketingpartij geen DM's op een forum gaat versturen. Dus op zichzelf is het nog niet zo'n probleem allemaal; als je aan dit soort acties meedoet, dan weet je van te voren dat dat de deal is; jij doet mee aan acties en je betaalt daarvoor door je mail open te stellen voor spam. Dat werkt al zo sinds 1995 ofzo. Het is dan ook een beetje gezever om daarover te gaan vallen. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat er geen sprake is van kwaad opzet of geniepige marketingpogingen.

Echter wees daar dan gewoon eerlijk over en kom niet met onzinverhalen over subscribers enz aanzetten, hautain bewerende dat mailadressen veilig zijn en mensen verkeerde aannames doen.

Wellicht past een iets meer bescheiden opstelling dan beter. Ja jullie hebben een fout gemaakt. Je dacht dat mailadressen veilig waren bij mailchimp. Zeg dan tegen TS gewoon "shit man, je hebt gelijk, sorry, dat was echt onze bedoeling niet, we zullen er in de toekomst beter op letten" en dan is de kwestie afgedaan.

Maar zo hautain reageren dat iedereen hier maar aannames zou doen en niet weet hoe het zit.. ongepast.

DramaKoning wijzigde deze reactie 17-08-2017 20:50 (5%)

• zeef

zeef

quote:
DramaKoning schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:46:
Speciaal geregistreerd wegens ervaring met mailchimp.

In reactie op Zeef:

1) Een DM via Tweakers is echt iets anders dan een email van tweakers. De email heeft als afzenderadres tweakers, maar is via mailchimp verstuurd en dus NIET conform afspraak
2) Subscriber bij mailchimp is NIET tweakers.net. Een subscriber bij mailchimp is een deelnemer aan een mailinglijst. Jij bent customer, de mensen die jij in je spamlijst zet subscribers
3) Mailchimp's voorwaarden zijn glashelder. De gegevens IN jouw distributielijst (DUS email adressen) worden verkocht aan derden voor marketing doeleinden
4) Iedereen die aan deze actie heeft deelgenomen heeft daarmee kans op ongewenste en ongevraagde spam van partners van MailChimp.
5) Mailadressen van actiedeelnemers zijn derhalve NIET veilig.

Businessmodel: wil je niet dat ze de adressen IN je distributielijst verkopen, moet je een betaalde service afnemen. Het valt dus uitstekend in hun businessmodel.

En dit is hoe het zit, en niet anders. Zoals gezegd ben ik speciaal hiervoor geregistreerd, omdat ik op deze manier ook op een aantal spamlijsten terecht ben gekomen en spam ontvang, en daar eens goed voor ben gaan zitten om uit te zoeken waar dat vandaan kwam. Mailchimp bleek de bron.

Ik begrijp ook wel dat een marketingpartij geen DM's op een forum gaat versturen. Dus op zichzelf is het nog niet zo'n probleem allemaal; als je aan dit soort acties meedoet, dan weet je van te voren dat dat de deal is; jij doet mee aan acties en je betaalt daarvoor door je mail open te stellen voor spam. Dat werkt al zo sinds 1995 ofzo. Het is dan ook een beetje gezever om daarover te gaan vallen. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat er geen sprake is van kwaad opzet of geniepige marketingpogingen.

Echter wees daar dan gewoon eerlijk over en kom niet met onzinverhalen over subscribers enz aanzetten, hautain bewerende dat mailadressen veilig zijn en mensen verkeerde aannames doen.

Wellicht past een iets meer bescheiden opstelling dan beter. Ja jullie hebben een fout gemaakt. Je dacht dat mailadressen veilig waren bij mailchimp. Zeg dan tegen TS gewoon "shit man, je hebt gelijk, sorry, dat was echt onze bedoeling niet, we zullen er in de toekomst beter op letten" en dan is de kwestie afgedaan.

Maar zo hautain reageren dat iedereen hier maar aannames zou doen en niet weet hoe het zit.. ongepast.
Een korte reactie
1. Van een Direct Message of mail wordt nergens gerept. Een bericht, niet mer niet minder. Natuurlijk evalueren we dit en zullen we een volgende keer nog wat duidelijker communiceren wat het wordt.
2. Ik ben het niet met je eens, maar geen verdere behoefte aan tekst exegese.
3. Is genoeg over gezegd, niet met je eens
4. Is genoeg over gezegd, niet met je eens
5. Is genoeg over gezegd, niet met je eens

Het is weer een en al aannames en beschuldigingen. De voorwaarden waren helder. Meedoe = bericht ontvangen. Ons standpunt is helder en waar we kunnen verbeteren doen we dat zeker. De opmaak van het bericht is niet iets waar we invloed op hebben, de verzendmethode ook niet.

Wel kunnen we aangeven hoe er wordt verzonden, zodat de deelnemers een keuze kunnen maken of ze meedoen. Hier wreekt zich wel dat onze 'DM' iets anders is dan de gangbare afkorting 'DM' in de reclamewereld. Nu was dat hier geen probleem omdat er vanuit Tweakers nooit over een DM is gecommuniceerd, maar ik voorzie een misverstand in de toekomst dus we zullen daar scherp(er) op zijn.

Happy? :)

zeef wijzigde deze reactie 17-08-2017 21:42 (16%)

• True

True

Dislecticus

Topicstarter
@DramaKoning Je moet van goede huizen komen of met degelijk onderbouwde bronnen aankomen wil je de comment van Arnoud onderuit willen halen, of je je nu speciaal hiervoor registreert of niet.
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Een korte reactie
1. Van een Direct Message of mail wordt nergens gerept. Een bericht, niet mer niet minder. Natuurlijk evalueren we dit en zullen we een volgende keer nog wat duidelijker communiceren wat het wordt.
2. Is genoeg over gezegd
5. Is genoeg over gezegd, niet met je eens

Het is weer een en al aannames en beschuldigingen. Ik blijf niet herhalen. Ons standpunt is helder en waar we kunnen verbeteren doen we dat zeker. :)
De tweede screenshot geeft naar mijn mening duidelijk aan dat er in eerste instantie vanuit de crew gedacht werd aan een DM, niet een mail en dat dit later is aangepast.
Daarbij zijn de voorwaarden zo dat er bij winst een mail komt, maar bij de actie een bericht, een bericht via Tweakers is altijd een DM geweest dit is nooit anders geweest, net zoals ik in december van jou c.q. Tweakers een DM kreeg omdat er een actie was die ik als supporter niet kon zien. Alles op Tweakers wat direct naar een andere gebruiker gecommuniceerd wordt gaat per DM, echt praktisch alles, op een enkele pricewatch aanpassing na, waarom is dit nu ineens anders?
Dit is niet transparant vanuit Tweakers, zeker omdat er wel duidelijk bij stond dat het bij winst wel zou gaan om een mail, dan kan dat er ook prima genoteerd worden bij de actie.

Daarnaast was het een actie van Blackberry, niet een actie van een abonnement via Belsimpel van hollandsnieuwe, maakt dit laatste echt uit? Ja, als er letterlijk bij stond dat het een actie was die ging over een abonnement van een provider met een Blackberry er bij had ik niet mee gedaan(en al helemaal niet als het hollandsnieuwe betrof). Als het een actie van Blackberry was ik gebaseerd op hun businessdoelen eigenlijk direct al gegarandeerd van privacy. Dat bedrijf heeft juist de privacy erg hoog in het vaandel staan als het om hun klanten betreft.

Ik denk dat we het Mailchimp gedeelte echt wel fatsoenlijk hebben afgebakend en hierbij is duidelijk dat dit geen inbreuk maakt, maar de andere punten zijn naar mijn mening nog niet goed genoeg bediscussieert, ook zou ik graag vanuit Tweakers of crew daar wat meer over horen.

Steam Profile

• zeef

zeef

DM in screenshot is dus Direct Mail, niet de DM als interne berichtenservice. Dat probleem is helder en pakken we aan. Overigens is op voorhand nooit over middel van verzenden gesproken.

Er is van begin af aan bij ons intern altijd sprake geweest van een e-mail. Zoals gezegd, dat zullen we duidelijker vermelden in de voorwaarden. De intere Direct Message is dus niet het default communicatiemiddel. Dat bepalen we per actie.

Winnaars sturen we trouwens vaak mail Ún DM, om te zorgen dat de boodschap aankomt. Het is vaker gebeurd dat we een van de twee gebruikten en een winnaar niet reageerde en daardoor de prijs misliep.

zeef wijzigde deze reactie 17-08-2017 22:02 (67%)

• True

True

Dislecticus

Topicstarter
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:52:
DM in screenshot is dus Direct Mail, niet de DM als interne berichtenservice. Dat probleem is helder en pakken we aan. Overigens is op voorhand nooit over middel van verzenden gesproken. Dus deze 'vergissing' is niet van invloed.
Maar juist omdat het op voorhand niet besproken is en omdat de meest voor de hand liggende optie gebaseerd op de ervaringen met Tweakers(en met mij klaarblijkelijk niet alleen als we dit topic lezen) is dit gewoon niet transparant dan kunnen we wel zeggen sorry en zand er over, maar als we praktisch elke week weer een of andere domme privacyfout tegenkomen op onze eigen frontpage, denk ik dat Tweakers net wat meer moet nadenken voordat ze juist dit soort mails gaan versturen. En juist prima het voorbeeld kan nemen om men te laten zien dat het ook op een nette en prettige manier kan. Duidelijk, transparant en zonder AV's waarbij je een expert moet inschakelen voor het juiste antwoord.

Steam Profile

• zeef

zeef

Nee, het is niet de meest voor de hand liggende optie omdat er inmiddels al tientallen mailings via mailchimp (ja we hebben een betaalde account) zijn verstuurd. Ook voor 'deelnemers krijgen eenmalig een bericht' acties.

Er worden aannames gedaan en die zijn onjuist. Ik blijf weerspreken dat er hier een fout is gemaakt of dat de privacy in het geding is geweest.

zeef wijzigde deze reactie 17-08-2017 22:05 (6%)

• Gomez12
quote:
True schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:57:
[...]
Maar juist omdat het op voorhand niet besproken is en omdat de meest voor de hand liggende optie
Waarom blijf je hameren op dat het de meest voor de hand liggende optie is? Dat is al tig keer door verschillende mensen gezegd dat dat niet zo is, dat is gewoon een random aanname van jou.

Jij hebt simpelweg een foutieve aanname gedaan. En je blijft maar doorhameren dat er op basis van jouw foutieve aanname een domme privacyfout begaan is en nog veel ergere beschuldigingen.

Terwijl als je jouw foutieve aanname erbuiten laat er niets fout is gedaan en nergens sorry voor gezegd hoeft te worden.

Zo ondertussen zit ik me meer af te vragen wanneer jij eens sorry gaat zeggen voor je foutieve aanname en de beschuldigingen etc die je daaraan opgehangen hebt.

T.net zegt nergens hier sorry en zand erover over de privacy fout of andere beschuldigingen van jou, dat is namelijk ook nergens ter sprake. Het is geen privacy fout geweest, het was gewoon business as usual en in de toekomst zal dit ook zo blijven werken.

• Ger

Ger

FP ProMod
Allereerst: heel erg bedankt voor je bijdrage. Ik heb je er toch ongevraagd bijgesleurd, dus had ook begrepen als je hier geen zin in had. Je post is - als altijd - verhelderend.

Toch even een vraagje:
quote:
Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:49:
Artikel 12 zegt expliciet "We do not, under any circumstances, sell your Distribution Lists." Die zin is zo ongeconditioneerd dat je als advocaat van hele goede huizen moet komen om de lists toch te kunnen verkopen.
Geheel mee eens, en dat heb ik inderdaad al in mijn tweede bericht gesteld. Volgens mij is dat klip en klaar: ze verkopen geen Distribution Lists.
quote:
Natuurlijk, "We will use and disclose the information in your Distribution Lists only for the reasons discussed in Sections 6-9." Maar ik zie in artikel 6 tot en met 9 geen zinnen die toestaan dat lists aan derden worden verschaft.
Nog steeds eens. De lijst wordt niet aan derden verschaft, maar de informatie in de lijst kan dus wel worden gedeeld. Als dat niet zo is, hadden ze deze zin net zo goed achterwege kunnen laten, nietwaar?
quote:
Artikel 9 gaat over Personal Information van de klant van Mailchimp, niet over Subscribers. Als het wel over subscriber personal information zou gaan, zou artikel 9 toestaan dat distribution lists verkocht konden worden. Dat is in strijd met artikel 12 en dus niet mogelijk. Een helder "nee, nooit" wint juridisch gezien van "blabla sneaky definitiemisbruik bla".
Ook hier vraag ik me af: waarom zouden ze in artikel 12 verwijzen naar artikel 9, als artikel 9 niet van toepassing is?
Bovendien, zoals ik het interpreteer, is het verkopen van een lijst iets anders dan de inhoud van een lijst gebruiken voor commerciŰle doeleinden.

Vergelijk het met Google. Google zou gek zijn als ze de schat aan privÚgegevens waar ze op zitten verkopen aan derden. Maar met de inhoud ervan kunnen ze heel gericht advertenties afstemmen op de bezoekers van websites e.d.

Dat wordt in artikel 6 en 8 ook aangegeven; ze kunnen de informatie die ze hebben gebruiken om advertenties e.d. af te stemmen. Ze gebruiken daar ook beacons voor die ze in hun mails en websites plaatsen.

Nu, ik wil zeer zeker niet pretenderen dat ik het beter weet dan jij, maar voor de ge´nteresseerde voorbijganger als ikzelf (en andere deelnemers hier) is het op zijn minst onduidelijk verwoord.

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
quote:
Ger schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:05:
Ook hier vraag ik me af: waarom zouden ze in artikel 12 verwijzen naar artikel 9, als artikel 9 niet van toepassing is?
Ik vermoed omdat "articles 6-12" makkelijker is als verwijzing dan "articles 6-8 and 10-12". Of in artikel 9a doelen ze op service partners die iets met die mailadressen moeten doen, denk aan backups of het opvangen van bounces.
quote:
Bovendien, zoals ik het interpreteer, is het verkopen van een lijst iets anders dan de inhoud van een lijst gebruiken voor commerciŰle doeleinden.
Zoals ik de tekst van Mailchimp lees, zien zij dat als hetzelfde. Zij gebruiken typisch marketingjargon in de e-mailbusiness, waarbij je zelf lijsten hebt om te mailen en die lijsten kunt 'verkopen' zodat anderen er op kunnen mailen. Dat verkopen is vaak maar tijdelijk dus zou eigenlijk 'verhuren' moeten heten, maar iedere transactie waarbij ik mag mailen naar jouw bestand heet dan een verkoop.

Los daarvan zou er dan ergens moeten staan dßt men een Subscriber List gaat gebruiken voor commercial purposes door derden. Ik zie het niet.
quote:
Dat wordt in artikel 6 en 8 ook aangegeven; ze kunnen de informatie die ze hebben gebruiken om advertenties e.d. af te stemmen. Ze gebruiken daar ook beacons voor die ze in hun mails en websites plaatsen.
Dat is niet wat er staat in artikelen 6 en 8.

In artikel 6 staan toegestane vormen van gebruik door Mailchimp. Ik zie daar nergens "wij mogen de lijsten verkopen/verhuren/laten gebruiken door derden". Ik zie dingen die MC zelf mag doen, en dan ook nog eens met name gericht op de relatie MC-klant.

Artikel 8 gaat over hun blog en diensten van derden, zoals een Twitterknop. Dat is compleet irrelevant.
quote:
Nu, ik wil zeer zeker niet pretenderen dat ik het beter weet dan jij, maar voor de ge´nteresseerde voorbijganger als ikzelf (en andere deelnemers hier) is het op zijn minst onduidelijk verwoord.
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Mijn stellige overtuiging na het lezen van deze juridische tekst en meer algemeen de marketing van MC is dat Mailchimp gÚÚn subscriber lists verkoopt, verhuurt of laat gebruiken door anderen dan de klant die er eigenaar van is. Die stellige zin "we do not sell" is voor mij het belangrijkste, als je dat zo zegt en dan sneaky dat ontkracht dan is dat gewoon heel raar (op niveau #define true false).

Daar komt bij dat MC in Europa opereert onder de privacyrichtlijn, en die verbiedt dit gewoon keihard. Mailchimp zegt dat ze aan die wetgeving committeert, en willens en wetens iets doen dat verboden is terwijl je zegt dat je het niet doet ook, is natuurlijk zakelijk zeer onverstandig (bestuurdersaansprakelijkheid, boeteverhogingen et cetera).

Als laatste heeft MC de uitstraling dat ze veilig om gaan met je persoonsgegevens en een hekel hebben aan spammers. Die uitstraling en dus hun hele USP gaat kapot zodra zou blijken dat ze wel degelijk derden laten mailen op lijsten van hun klanten.

Samengevat in juridisch jargon: Mailchimp verkoopt noch verhuurt noch stelt beschikbaar de Subscriber Lists voor mailings door anderen dan de klant-eigenaar ervan.

• Ger

Ger

FP ProMod
quote:
Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:19:
Zoals ik de tekst van Mailchimp lees, zien zij dat als hetzelfde. Zij gebruiken typisch marketingjargon in de e-mailbusiness, waarbij je zelf lijsten hebt om te mailen en die lijsten kunt 'verkopen' zodat anderen er op kunnen mailen. Dat verkopen is vaak maar tijdelijk dus zou eigenlijk 'verhuren' moeten heten, maar iedere transactie waarbij ik mag mailen naar jouw bestand heet dan een verkoop.
Ah. Daar zit hem dan denk ik de crux; ze gebruiken terminologie op een manier die in hun business gangbaar is, maar voor ons (de subscribers) niet. Dat is denk ik de bron van de verwarring.
quote:
Samengevat in juridisch jargon: Mailchimp verkoopt noch verhuurt noch stelt beschikbaar de Subscriber Lists voor mailings door anderen dan de klant-eigenaar ervan.
Helder!

• zeef

zeef

• Limonaadje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23-08 16:25
quote:
zeef schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:33:
Een korte reactie
2. Ik ben het niet met je eens, maar geen verdere behoefte aan tekst exegese.
5. Is genoeg over gezegd, niet met je eens/
Tot zo ver. Oneens kunnen we het zijn, daar kan ik mee leven. Let wel dat we het dan over meningen hebben, niet over feiten. Jij hebt een andere dan ik. Prima. Raar dat er direct gebanned wordt.
quote:
Het is weer een en al aannames en beschuldigingen.
Kun je die stemmingmakerij en beschuldigingen laten?. Het is niet 'weer' iets. Jij hebt een andere mening. Dat wil niet meteen zeggen dat mijn mening niet valide is of gebaseerd op aannames en beschuldigingen.
quote:
De voorwaarden waren helder. Meedoe = bericht ontvangen. Ons standpunt is helder en waar we kunnen verbeteren doen we dat zeker. De opmaak van het bericht is niet iets waar we invloed op hebben, de verzendmethode ook niet.
Geef dan de volgende keer aan dat de mail verstuurd wordt via een 3rd party systeem wat buiten jullie controle ligt. Want hoe lang je er ook over praat, de voorwaarden waren dat de mail/DM of hoe je het ook wil noemen VIA tweakers.net zou gaan, en niet via een 3rd party. Die voorwaarde heb je gewoon geschonden, daar is geen discussie over mogelijk.

Over de gevolgen daarvan wÚl en daar kan ik glashelder in zijn. Mailchimp = spam. Dit zeg ik uit harde rechstreekse niet n=1 ervaring. Maak maar eens tien hele specifieke custom email adressen aan (gmail, outlook, verzin het), monitor ze een maand voor spam (geen), meld ze aan voor een door een mailchimp-gebruiker gemaakte distributielijst, en moet je eens opletten wat er gebeurd.
quote:
Wel kunnen we aangeven hoe er wordt verzonden, zodat de deelnemers een keuze kunnen maken of ze meedoen. Hier wreekt zich wel dat onze 'DM' iets anders is dan de gangbare afkorting 'DM' in de reclamewereld. Nu was dat hier geen probleem omdat er vanuit Tweakers nooit over een DM is gecommuniceerd, maar ik voorzie een misverstand in de toekomst dus we zullen daar scherp(er) op zijn.

Happy? :)
Als je het ongefundeerde en stemmingmakende 'het is weer...' gelaten had, ja dan was het prima geweest. Echter nu is het wÚÚr hautain reageren zonder te lezen of te argumenteren. Ja, wat jij kan, kan ik ook.

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Limonaadje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:45:
[...]

Raar dat er direct gebanned wordt.
Er is niemand geband en daar is ook door niemand over gesproken? :?

edit:
Ah, kijk eens: "wrong password for username: DramaKoning." Anderen betichten van dingen terwijl je zelf je wachtwoord niet onthouden hebt is een beetje jammer hoor.
quote:
Kun je die stemmingmakerij en beschuldigingen laten?. Het is niet 'weer' iets.
Het is wÚl "weer" iets, want dit hele draadje is ÚÚn grote op zichzelf terugkerende discussie.
quote:
Geef dan de volgende keer aan dat de mail verstuurd wordt via een 3rd party systeem wat buiten jullie controle ligt. Want hoe lang je er ook over praat, de voorwaarden waren dat de mail/DM of hoe je het ook wil noemen VIA tweakers.net zou gaan, en niet via een 3rd party. Die voorwaarde heb je gewoon geschonden, daar is geen discussie over mogelijk.
Het in werking zetten van het versturen van de mail is wel degelijk via Tweakers (het bedrijf) gegaan en niet via Blackberry of Belsimpel. Kijk eens, is er tˇch discussie over mogelijk. Dat het er de volgende keer duidelijker in gezet wordt is allang toegezegd, maar het vermelden van de mailprovider is echt totaal nergens voor nodig. Dat doet geen enkele site, en ik kan je vertellen dat er een heleboel gebruik maken van exact deze zelfde provider...
quote:
Over de gevolgen daarvan wÚl en daar kan ik glashelder in zijn. Mailchimp = spam. Dit zeg ik uit harde rechstreekse niet n=1 ervaring. Maak maar eens tien hele specifieke custom email adressen aan (gmail, outlook, verzin het), monitor ze een maand voor spam (geen), meld ze aan voor een door een mailchimp-gebruiker gemaakte distributielijst, en moet je eens opletten wat er gebeurd.
Dat heeft niks te maken met Mailchimp maar met het feit dat bots allerlei nieuwe domeinen afgaan en gewoon mails sturen naar wat woorden uit een woordenboek. Zelfs als je die mail nergens noemt krijg je er nog spam op. Dat heeft nog minder dan nul komma nul te maken met Mailchimp. Eventueel zou het nog wel iets te maken kunnen hebben met de eigenaar van de lijst mailadressen, maar zeker niet met Mailchimp zelf, dat zou economische zelfmoord zijn.
quote:
Als je het ongefundeerde en stemmingmakende 'het is weer...' gelaten had, ja dan was het prima geweest. Echter nu is het wÚÚr hautain reageren zonder te lezen of te argumenteren. Ja, wat jij kan, kan ik ook.
Alleen doe jij het zonder feitelijke onderbouwing en met diezelfde stemmingmakerij waar je zeef van beticht.

NMe wijzigde deze reactie 23-08-2017 16:05 (3%)

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-11 17:02

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
Limonaadje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:45:
Kun je die stemmingmakerij en beschuldigingen laten?. Het is niet 'weer' iets. Jij hebt een andere mening. Dat wil niet meteen zeggen dat mijn mening niet valide is of gebaseerd op aannames en beschuldigingen.
Helaas voor jou, ben je blijkbaar niet bekend met de naam Arnoud Engelfriet die het hierboven al uitgelegd heeft. Die is specialist op gebied van internetrecht, en wordt ook veelvuldig in de media gevraagd zijn visie te geven.

Ook is de Wet Bescherming Persoonsgegevens duidelijk, en houdt die rekening met dienstverleners zoals Mailchimp. Die regels worden door gebruik van een dienst geheel niet overtreden, en wordt gelijkgesteld aan het zelf verzenden door de opdrachtgever. Mocht je de illusie hebben dat ze zich gewoon niet aan de voorwaarden houden, dan is dat enigszins... naief - De claimcultuur in de US zou ze per direct met de grond gelijk gemaakt hebben.

Hoe de wet werkt is niet gebonden aan jouw mening, en de voorwaarden zijn duidelijk en duidelijk uitgelegd. Ik kan je slechts ÚÚn verder advies geven: blijf weg van Tweakers als je niet kan leven met de uitleg en werkwijze. Zo simpel is het.

Floppus wijzigde deze reactie 23-08-2017 20:21 (20%)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:17
quote:
LOL

Speciaal geregistreerd om dit al weer bijna vergeten topic weer omhoog te schoppen...? O-)

Beaches are for storming!

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*