Launchpage.org - Hoe te controleren of deze verwijderd is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Dag allen,

Zojuist heb ik een nare browser hijacker meegekregen bij een install file. Het gaat om launchpage.org en ik krijg niet bevestigd dat ik hem verwijderd heb. Elke keer wanneer ik Firefox opstartte kreeg ik, in plaats van mijn standaard blanco pagina, een redirect naar een zoekmachine met url https : //launchpage . org/?uid=oTlKGKjchxpsXe9W0i%2B1PHOoYIpYUaRogbKPo%2F%2FnxWsKmP5cl3zcvfb207f%2BZG5%2F

Verschillende websites zeggen dat het een vervelend iets is, maar gelukkig niet moeilijk te verwijderen. Zo halen sommige simpelweg een beschrijving uit het "target"-deel bij de shortcut, moet je het programma simpelweg verwijderen in de apps & features lijst, of moet je in regedit kijken naar alle launchpage.org deeltjes.
Ik gebruik geen desktop shortcut maar een taakbalk shortcut, en de target heb ik verwijderd. Hiermee lijkt het probleem opgelost. Daarvoor had ik de regedit geprobeerd, niets gevonden, daarvoor de apps & features lijst, en niets spannends te zien. Daarvoor heb ik Malwarebytes, Avast en Spyhunter 4 er op los gelaten (hierover hieronder meer te lezen), maar dat baatte ook niet.

Nu lijkt het probleem dus opgelost, maar hoe weet ik of mijn pc dat nare geval nu compleet kwijt is? Is dit überhaupt mogelijk?

Al geprobeerd:
Malwarebytes
Herkent geen problemen an sich op de pc, wanneer ik de browser opstart herkent Malwarebytes echter wel de redirect en blokkeert hij de pagina. Deze uit de quarantine verwijderen doet echter niets, elke keer dat ik Firefox opstart krijg ik hetzelfde probleem.

Avast
Herkent het probleem totaal niet, en vindt ook geen virussen oid.

Spyhunter 4
Veel websites verwijzen naar dit programma wanneer je zoek top Launchpage.org, maar dit programma is betaald. Er is een gratis versie, en deze vindt het probleem na een lange scan, maar wil vervolgens dat je geld neer legt om het te verwijderen. Dat vind ik sowieso redelijke malafide, zeker als je zegt een gratis product aan te bieden.

Microsoft Security Essentials
No threats detected

Links naar geprobeerde methodes (zoals boven beschreven) :

https://www.pcrisk.com/re...9-launchpage-org-redirect
YouTube: How to remove Launchpage.org (Chrome, Firefox, IE)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:21
Heb je adwcleaner geprobeerd? Deze heeft mij en vrienden vaak geholpen. Wel even goed doorspitten van wat vindt en je komt er wel uit.

Ik hoor het graag of het geholpen heeft. :)