Tweakers,
Als domotica newbie heb ik een vraag waar ik zelf het antwoord nog niet op heb gevonden. Zouden jullie met mij kunnen meedenken.
Mijn probleem/uitdaging:
Als ik met mijn fiets thuiskom wil ik deze achterin mijn tuin in de schuur zetten. Hiervoor moet ik – via een achterom/steeg – door een poort en dan door de schuurdeur. Mijn sleutels heb ik altijd bij mijn fietssleutel omdat ik ze anders vergeet. Het (luxe) probleem is dat ik dus twee keer moet afstappen en mijn fiets op slot moet doen poort/schuur moet opendoen.
Mijn gevoel zegt mij dat dit makkelijker moet kunnen. Kunnen de deuren voor mij opengaan op basis van mijn mobiel (en die van mijn vrouw).
Mogelijke oplossingen:
In mijn zoektocht naar oplossingen ben ik een paar mogelijke oplossingen tegengekomen:
Dank alvast!
Als domotica newbie heb ik een vraag waar ik zelf het antwoord nog niet op heb gevonden. Zouden jullie met mij kunnen meedenken.
Mijn probleem/uitdaging:
Als ik met mijn fiets thuiskom wil ik deze achterin mijn tuin in de schuur zetten. Hiervoor moet ik – via een achterom/steeg – door een poort en dan door de schuurdeur. Mijn sleutels heb ik altijd bij mijn fietssleutel omdat ik ze anders vergeet. Het (luxe) probleem is dat ik dus twee keer moet afstappen en mijn fiets op slot moet doen poort/schuur moet opendoen.
Mijn gevoel zegt mij dat dit makkelijker moet kunnen. Kunnen de deuren voor mij opengaan op basis van mijn mobiel (en die van mijn vrouw).
Mogelijke oplossingen:
In mijn zoektocht naar oplossingen ben ik een paar mogelijke oplossingen tegengekomen:
- Oplossingen als Flexeria, Nuki, Danalock en invited. Al deze oplossingen zouden werken voor mijn schuurdeur, maar helaas niet voor een poort. Voor de poort werken ze niet omdat je niet wil dat als iemand over de poort klimt dat hij dan geen sleutel meer nodig heeft.
- Een (generiek) elektrisch slot (Solenoidsloten). Deze sloten voldoen aan mijn eisen alleen registreren deze niet mijn mobiel, maar werken met pasjes/rfid etc.
- De deuren moeten (ook) geopend kunnen worden met een normale sleutel.
- Ik wil dat de deur mij “ziet” o.b.v. bluetooth oid. Ik wil niet mijn mobiel uit mijn zak moeten halen en een app opstarten.
Dank alvast!