Account creation recording script software met CSV waardes..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:45
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar makkelijk te gebruiken software om het aanmaken van account te automatiseren.
Graag wil ik een script bouwen door het aanmaken van een account te recorden.
Elk account is weer anders, dus moeten er bepaalde waardes uit een CSV file gehaald worden.
Denk hierbij aan de naam van de gebruiker, gebruikersnaam, het te kopiëren account, etc etc.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is afwisselend, van AD-accounts tot het creëren van accounts in web-applicaties die we gebruiken.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf ben heb ik AutoIT al geprobeerd.
Ik zie dat dit software is waar je je flink in moet verdiepen om voor elkaar te krijgen wat ik wil.
Zelf zie ik in de helpfile niet echt iets staan over support voor CSV bestanden waar de waardes uitgehaald worden.
Daarom vraag ik hier om advies voordat ik uren aan de slag ga om AutoIT te leren, terwijl het wellicht helemaal niet kan wat ik graag wil kunnen.
...

Alle reacties

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10 20:32
Voor de duidelijkheid:

Je wilt een account aanmaken dmv een formulier, en bepaalde gegevens van het formulier kunnen automatisch worden aangevuld door de data op te halen uit een CSV file ?

Hoe moet het account worden aangemaakt? Is er een speciaal programma voor of is er een bepaalde API ?

Ben je opzoek naar bestaande software of wil je een custom script maken ?

Heb je een voorbeeldje van een CSV file met dummy gegevens ?

Verwijderd

Voor welke software moeten accounts worden gemaakt?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Is alle software webbased? Denk dat je dan best ver kunt komen met Postmen.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:15

TommieW

Numa numa.

Zou je alsjeblieft wat specifieker kunnen zijn?

In ieder geval voor AD accounts kan je gewoon PowerShell gebruiken. Daarnaast is het meestal geen slecht idee om zoveel mogelijk applicaties authenticatie te laten doen tegen AD. Dit voorkomt dat een gebruiker 20 verschillende accounts krijgt met andere wachtwoorden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:45
TommieW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:34:
Zou je alsjeblieft wat specifieker kunnen zijn?

In ieder geval voor AD accounts kan je gewoon PowerShell gebruiken. Daarnaast is het meestal geen slecht idee om zoveel mogelijk applicaties authenticatie te laten doen tegen AD. Dit voorkomt dat een gebruiker 20 verschillende accounts krijgt met andere wachtwoorden.
frickY schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:29:
Is alle software webbased? Denk dat je dan best ver kunt komen met Postmen.
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:33:
Voor welke software moeten accounts worden gemaakt?
jeroenk13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:29:
Voor de duidelijkheid:

Je wilt een account aanmaken dmv een formulier, en bepaalde gegevens van het formulier kunnen automatisch worden aangevuld door de data op te halen uit een CSV file ?

Hoe moet het account worden aangemaakt? Is er een speciaal programma voor of is er een bepaalde API ?

Ben je opzoek naar bestaande software of wil je een custom script maken ?

Heb je een voorbeeldje van een CSV file met dummy gegevens ?
AD-accounts kan ik inderdaad beter gewoon via Powershell gaan doen.
De webbased applicaties zijn applicaties waar ik geen api toegang toe heb.

Ik denk dus dat ik een soort robot software nodig heb die record wat ik doe en dit dan na doet.
Het mooiste zou zijn als je dan kan waardes voor het aanmaken van de accounts kan aangeven door middel van een CSV file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10 20:32
Als het web-based is, bedoel je dan in je browser of is het een wrapper voor Windows?

Als het echt in je browser is, kan je bijv kijken of je een Chrome Extensie kan maken die het invoeren voor je regelt.
Pagina: 1