• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen tussen de Vx en de platinum. Er is voor mij 1 reden waarom ik NIET voor de platinum zou kiezen. Dat is het feit dat het OS niet is up te graden, alleen te patchen.

Verder heeft het ding usb en is hij sneller dus lijkt hij mij een veel betere keuze dan de Vx die notabene ook nog duurder is.

Iemand wat argumenten om voor de een of ander te kiezen?

Alvast bedankt.

Q.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Tja moeilijk, de Vx kun je flashen... Palm OS4 is 30% sneller.... Dus dan maakt usb niet meer zoveel uit, serieel is overigens niet irritant langzaam. Ik zou vooral kijken naar welke je het mooist vindt....
Aristos
PS: Buiten die snelheid en het "M100"-klokje heeft OS4 geen voordelen...

• Q

Q

Topicstarter
Na zoeken en lezen denk ik dat de Vx toch te betere keuze is. O.a. toch voorbereid op de toekomst. IR aan de bovenkant. Serieel werkt op ieder systeem overal. Uitbreidingssloten boeien mij niet. Vx is mooier. Maar consumentenbond roept weer dat Platinum eigenlijk beste koop is...ow. grrr

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

in heb zelf een visor deluxe (ook usb) en ik vind usb al vrij langzaam gaan. ik sync dan ook elke dag het nieuws e.d. met avantgo (in totaal goed voor zo'n 2-4MB)

ir aan de bovenkant ? is dat een voordeel ?

palmos 4 is eigenlijk niet veel beter als van de platinum. dus aan os updates moet je niet te veel waarde hechten (het is niet zo als bij windows)

volgens mij heeft de platinum ook een snellere cpu.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Q

Q

Topicstarter
Ik denk dat ik eens moet gaan onderzoeken hoe lang het synchen duurt met een vx. Als dit met een paar mb erg lang duurt dan wordt de platinum een stuk boeiender. Serieel = 14 kb/s dus dat is niet echt vlot. 1 minuut per mb. Hoe lang duurt het dan met usb?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

[quote]
[b]Op zondag 08 juli 2001 21:43 schreef
het volgende:[/b]
Ik denk dat ik eens moet gaan onderzoeken hoe lang het synchen duurt met een vx. Als dit met een paar mb erg lang duurt dan wordt de platinum een stuk boeiender. Serieel = 14 kb/s dus dat is niet echt vlot. 1 minuut per mb. Hoe lang duurt het dan met usb?
Neem van mij aan: Als je de hele zooi moet backuppen is 'ie wel ff bezig (de Vx dus), maar wanneer moet dat? Als je hebt lopen kloten met gekke software dingetjes, lekker experimenteren dus. Daar neem je de tijd voor, dus die paar minuutjes extra boeien dan ook niet. Verder maakt het m.i. niet veel uit tijdens het syncen. Als je dat dagelijks doet (zelfs met een paar AvantGo dingen), dan vind ik het niet irritant.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

rudyfb

the Mentor

Ik heb de mazzel datik met allebei kan werken en neem maar van mij aan dat als je iets praktisch wilt je een platinum neemt, wil je iets om te showen, een Vx , de platinum is trouwens een stuk sneller als de Vx, je zou eventueel ook naar de Edge kunnen kijken aangezien deze ook oplaadbaar is net zoals de Vx

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• Hillie

Hillie

Op maandag 09 juli 2001 14:34 schreef rudyfb het volgende:
Ik heb de mazzel datik met allebei kan werken en neem maar van mij aan dat als je iets praktisch wilt je een platinum neemt, wil je iets om te showen, een Vx , de platinum is trouwens een stuk sneller als de Vx, je zou eventueel ook naar de Edge kunnen kijken aangezien deze ook oplaadbaar is net zoals de Vx
De Vx is idd. wel een showmodelletje ja. ;) Maar je kunt 'em makkelijk sneller laten lopen met Afterburner. Draait aardig wat rapper en er zit een accu in, die ik vrijwel dagelijks oplaad, dus een probleem is het niet.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Platinum is 33mhz, de Vx heeft een top nuttige snelheid van 29mhz met afterburner... Daar zit toch nog een verschilletje in :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie

Hillie

Op maandag 09 juli 2001 16:33 schreef Acolyte57 het volgende:
Platinum is 33mhz, de Vx heeft een top nuttige snelheid van 29mhz met afterburner... Daar zit toch nog een verschilletje in :)
Merk je het? Ik merk persoonlijk niet echt dat ik ergens op moet wachten als ik met m'n Vx werk, maar goed, je hebt van die zeikerds ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Ik merk er zelf weinig van, maar als je de gameboy emus op zo'n Visor vergelijkt met op m'n V8@29mhz dan zie je dat ze bij mij toch net niet even lekker draaien :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

En hoe zit het met programma's?
Kunnen al die progjes die je voor je Palm kunt downloaden ook op een Platinum gebruikt worden? ze gebruiken beide hetzelfde besturingssysteem, maar ik kan me best voorstellen dat het niet mogelijk is :)

• Q

Q

Topicstarter
In welk opzicht is de platinum dan praktischer in gebruik? Ik ben vanplan mijn toekomstige pda vooral NIET voor gameboy spelletjes enzo te gebruiken, daar geef ik niets om.

Ik vind het nog steeds niet spannend dat die platinum niet te upgraden is. Het grote punt is dus eigenlijk USB Vs. Serieel.

Zou iemand daar nog iets over kunnen zeggen?

Met vriendelijke groet

• Hillie

Hillie

[b]Op maandag 09 juli 2001 19:47 Ik vind het nog steeds niet spannend dat die platinum niet te upgraden is. Het grote punt is dus eigenlijk USB Vs. Serieel.

Zou iemand daar nog iets over kunnen zeggen?
Tja, daar maakt het alleen uit of je van plan bent geregeld grote bestanden van en naar dat ding te slingeren. Een keer iets installeren ofzo maakt niet zoveel uit, dan is 'ie langzamer dan een USB ding (de Vx dus), maar bij gewoon je agenda enzo sync'en maakt niet veel verschil, in mijn ogen. Het stoort mij iig niet.

• Q

Q

Topicstarter
Op www.palmclub.nl is in de fora terug te vinden dat een hoop gebruikers merken dat de knoppen van hun Palm Vx stuk gaan.

Ik denk dat de Vx om die reden mischien toch geen juiste keuze is. De IIIxe is een Vx zonder die spannende case maar of die nog ergens te krijgen is...

Dus of platinum of IIIxe (goedkoop) of IIIIc (kleur)

• Hillie

Hillie

[quote]
[b]Op maandag 09 juli 2001 23:28 schreef
Op www.palmclub.nl is in de fora terug te vinden dat een hoop gebruikers merken dat de knoppen van hun Palm Vx stuk gaan.

Ik denk dat de Vx om die reden mischien toch geen juiste keuze is. De IIIxe is een Vx zonder die spannende case maar of die nog ergens te krijgen is...

(Nog) geen last mee, maar we wachten af. Ik ben er ook voorzichtig mee enzo...

• Acolyte57

Acolyte57

Er ligt een 2 jaar oude V hier naast me en daar is nog niks aan gebroken... terwijl ik wel spelletjes speel :)

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 10 juli 2001 00:08 schreef Acolyte57 het volgende:
Er ligt een 2 jaar oude V hier naast me en daar is nog niks aan gebroken... terwijl ik wel spelletjes speel :)
Sommige mensen zijn zuinig op hun spullen, anderen gaan er als mongolen mee om. Die laatste groep zal vaker last van mechanische defecten krijgen (productiefoutjes uitgezonderd natuurlijk).

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[quote]
[b]Op maandag 09 juli 2001 23:28 schreef

Als ik dit zo lees moet je iig niet de IIIc nemen...

• Aristos
Mag ik je er wel op wijzen dat in dat artikel over die IIIc nog over een prijs van 1200 piek wordt gesproken... Tegenwoordig heb je ze bijna voor de helft... Het grote probleem in die recensie was de kwaliteit/prijs verhouding, en die gaat nu dus niet meer op..
Aristos

• Q

Q

Topicstarter
Om kleuren geef ik niet zoveel, hij moet vooral handig in gebruik zijn en batterij verbruik is toch iets belangrijker voor mij.

In het forum van palmclub.nl is te lezen dat het toch niet helemaal goed zit met de Vx.

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?threadid=2776

Als Vx gebruikers mij gerust kunnen stellen, of juist niet, ik hoor het graag.

• Aristos
[Q] ben jij T.N. op palmclub.nl...? Echt grappig om jouw reacties eens van het begin af aan door te gaan lezen... Hoezo besluiteloosheid.... ;)
Sorry, ik heb een IIIc die prima bevalt, dus geen Vx/Platinum ervaringen... Succes met je sowieso al geslaagde keuze!!!
Aristos

• Hillie

Hillie

[quote]
Op dinsdag 10 juli 2001 20:38 schreef Aristos het volgende:
ben jij T.N. op palmclub.nl...? Echt grappig om jouw reacties eens van het begin af aan door te gaan lezen... Hoezo besluiteloosheid.... ;)
Sorry, ik heb een IIIc die prima bevalt, dus geen Vx/Platinum ervaringen... Succes met je sowieso al geslaagde keuze!!!
Aristos
Idd, als 'ie er een op PalmOS kiest, dan is de keuze al geslaagd! (Oei oei, ik zie de reacties alweer komen, van de WinCE/PocketPC kant, niet te vergeten de Psion-lui :))

• Q

Q

Topicstarter
Idd.

Ik ga niet over 1 nacht ijs en iedere opmerking brengt mij weer tot een andere keuze. Ik denk dat, ondanks de troubles met de knoppen van de vx ik toch uiteindelijk maar die Vx eens ga kopen.

Win ce bocht kun je echt vergeten. 1. prijs 2. hoge stoerfactor
3. lage productiviteits factor
4. groter scherm vanwege grote overhead os
5. Alleen al uit principe niet. (No flame intended)

Bedankt voor de info iedereen.

• Hillie

Hillie

[quote]
[b]Op dinsdag 10 juli 2001 21:14 schreef
Idd.

Ik ga niet over 1 nacht ijs en iedere opmerking brengt mij weer tot een andere keuze. Ik denk dat, ondanks de troubles met de knoppen van de vx ik toch uiteindelijk maar die Vx eens ga kopen.

Win ce bocht kun je echt vergeten. 1. prijs 2. hoge stoerfactor
3. lage productiviteits factor
4. groter scherm vanwege grote overhead os
5. Alleen al uit principe niet. (No flame intended)

Bedankt voor de info iedereen.
Zoals Acolyte al zei (die heeft een V, ik heb zelf een Vx), die knoppenuitval valt nogal mee hoor. Ik heb 'em nu ook al geruime tijd en ik heb geen problemen. Ik moet ook zeggen dat ik die knoppen zelf niet zoveel gebruik. Aco wel, maar die heeft er nog steeds geen problemen mee. Als jij gewoon zuinig op je apparaat bent, dan zal de slijtage normaal verlopen. Dus niet dat de knoppies ineens niks meer doen.

• Q

Q

Topicstarter
Ik ga het er op wagen. De vx spreekt mij het meeste aan. Duur maar niet op 50x niveau. Met zoveel geld ben ik altijd voorzichtig.

Bedankt voor de info. Ik laat mijn bevindingen hier nog wel horen voor wat het boeid.

Groet.

• Hillie

Hillie

Neem van mij aan: Je zult er zeer tevreden mee zijn. Ik zit al de hele avond zo af en toe GoT te checken en voor de rest SimCity op dat kleine klereding te spelen. Ik snap niet waarom iedereen een GeForce wil :D

• Acolyte57

Acolyte57

Dat je dat speelbaar vind... ik werd altijd gek van Simcity :)

Zap2000, das nou een spel ;)

• Q

Q

Topicstarter
De Vx is binnen. Ik ben er tot nu toe tevreden mee. (heb het ding net 3 uur) maar het is een mooi 'speeltje'.

Dank voor de hulp.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 11:52
Nou heb ik dan ook ff een vraagie. Ik krijg misschien de Visor Platinum of de Deluxe. (ligt er maar net aan of ik de Platinum 2e hands kan krijgen. Met een beetje geluk wel :9 )

Maar hoe zit dat met die batties, moet je die er echt uithalen en dan opladen? Lijkt me namelijk wel iri. En hoe lang gaan ze mee dan op 1 setje batties.
Pagina: 1