Spontane reboot tijdens installatie NT4

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik probeer NT4 te installeren op een ouwe celeron 266 machine, met 64MB (wat getest en errorvrij is).

Na uren en uren gekloot te hebben met de scsi config (hangt een pci uw-scsi kaartje in, met daaraan een ibm dcas 4gb) was eindelijk het moment daar dat de NT installer de files van cdrom naar hd ging kopieren. Na een paar procent echter, wordt het scherm zwart en reboot het systeem spontaan.

Ik heb heb de volgende zaken al uitgesloten:
-SCSI (op ide gebeurt hetzelfde)
-mem (uitgebreidde tests op de dimmetjes losgelaten, geen enkele error)
-videokaart (verschillende geprobeert, allemaal hetzelfde resultaat)
-koeling van de cpu (d'r zit nu toch wel zo'n onwijs grote fan op dat 't koellichaam niet eens meer lauw wordt...)

Heeft iemand nog een gouden tip voor me, of moet ik deze machine tot 'brakbak' verklaren?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Brakke voeding, ook met een ander bankje getest.
Al waren er geen error's bij de test.

And The Only One

• iGadget
Andere voeding heb ik ook al geprobeerd, maakt geen verschil
Ander geheugen zou ik nog kunnen proberen, probleem is alleen dat ik 't niet heb liggen nog.

Verwijderd

Lukt het wel om een andere OS te installeren??

Verwijderd

Is die pc overclocked?? hoewel de cpu misschien niet heet wordt vanwege de koeling kan ie toch best fouten geven als ie te harder loopt dan ie aan kan.
Probeer er eens linux op te installeren. Dat vergt ook vrij veel van het systeem, dus als er echt iets brak is komt dat dan ook wel naar boven (dan krijg je kernel panics of oops meldingen)
Loopt ie daarmee wel goed dan heb je gelijk een goed OS op die bak staat ;)

• iGadget
Ik heb net Linux en win98 geprobeert... rebooten allemaal spontaan ergens tijdens het installeren. Er is dus definately iets brak aan die bak, maar wat...?

Wat wel raar is, is dat dos prima draait. Ik kan booten, files kopieren en formateren zonder problemen. Lijkt wel alsof ie geen 32 bit slikt ofzo... of real mode (of juist protected, kweet 't verschil niet zo goed)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Dan is het dus een hardware probleem (Duhhh)
Beste oplossing: pc geheel demonteren en dan weer opbouwen.
Alleen de benodigde onderdelen, en dan kijken als je weilt kunt installeren (en door).

Denk dat het je geheugen is, maar kan ook je hd zijn die te warm wordt of wat error's heeft.

Ps, er wordt niet ergens net wel/net geen kortsluiting gemaakt.

And The Only One

Verwijderd

Ik denk dat je het in je scsi configuratie moet zoeken. Zo te zien kopieert hij totdat de cache volzit en dan geeft tie een time-out of reset op de bus. heb je de termination in orde ? Dus termination op de kaart aanzetten en een active terminator aan het eind van de kabel gebruiken.

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
probeer het eens met een ide schijf.

misschien niew scsi/mobo bios flashen?

• iGadget
volgens mij is het geen scsi probleem, diezelfde kaart met dezelfde schijf heeft maanden probleemloos gedraait in een andere machine onder zowel win98 als linux.

Geheugen ga ik nog wel ff testen, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het OF de proc, OF het mobo is. Mahja, gewoon maar trial-and-error-until-the-badguy's-been-found doen... :Z

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
mischien iets simpels? SCSI of IDE kabel brak? krijg je ook hele leuke effecten van, corrupte hdd's enzo. en de standaard vraag, bios gereset naar defaults?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17
[ff to_taal off topic]
iGadget, verkoop jij linux routers?
'k heb op zich wel interesse
ja mag specs meelen naar roelie31@hotmail.com

greetz&tnx.
Pagina: 1