Beste Tweakers,
Ik ben een mid-range PC voor mijn broer aan het inventariseren. Hij heeft zo'n 900 euro hiervoor ter beschikking.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal er vooral op gamen en de standaard video's bekijken, websurfen, etc. Gamen wordt gedaan op 1080p. Denk aan games van elk kaliber (Witcher 3, DotA2, BF1, etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige PC is zo'n 8-9 jaar oud. Niks gaat mee, behalve randapparatuur en behuizing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tot nu toe tot de volgende lijst gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck en daarnaast is een stil, koel systeem natuurlijk ook een plus.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, hier zal ik hem later wellicht mee helpen (hobbymatig).
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op het systeem die ik heb samengesteld. Ik ben op de hoogte van de levertijden omtrent de mid-range videokaarten, helaas het is even niet anders. Hij kan leven met een wat langere levertijd. Ik heb vooral feedback nodig op de voeding, hier heb ik niet veel kennis in en of deze van hoge kwaliteit is.
Alvast bedankt voor de input!
Ik ben een mid-range PC voor mijn broer aan het inventariseren. Hij heeft zo'n 900 euro hiervoor ter beschikking.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal er vooral op gamen en de standaard video's bekijken, websurfen, etc. Gamen wordt gedaan op 1080p. Denk aan games van elk kaliber (Witcher 3, DotA2, BF1, etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige PC is zo'n 8-9 jaar oud. Niks gaat mee, behalve randapparatuur en behuizing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tot nu toe tot de volgende lijst gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 236,95 | € 236,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 83,01 | € 83,01 |
| 1 | Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5 | € 284,35 | € 284,35 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,49 | € 19,49 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 147,95 | € 147,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 64,95 | € 64,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,20 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck en daarnaast is een stil, koel systeem natuurlijk ook een plus.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, hier zal ik hem later wellicht mee helpen (hobbymatig).
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op het systeem die ik heb samengesteld. Ik ben op de hoogte van de levertijden omtrent de mid-range videokaarten, helaas het is even niet anders. Hij kan leven met een wat langere levertijd. Ik heb vooral feedback nodig op de voeding, hier heb ik niet veel kennis in en of deze van hoge kwaliteit is.
Alvast bedankt voor de input!