Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 11:44
Voor de duidelijkheid ik werk op een Samsung note 4.

Ik heb altijd een agenda gebruikt via mijn ***@live.nl acount.

Nu wil ik deze opnieuw op mijn samsung note4 instellen maar tot mijn verbazing kan ik bij het toevoegen van mijn email account helemaal niet meer selecteren dat ik ook agenda en taken wil synchroniseren. er staat alleen de optie voor het synchroniseren van mail. Ik heb het account toegevoegd via de: account toevoegen-->E-mail optie. Als ik via de microsoft exchange activesynch optie het account wil toevoegen krijg ik een fout melding.

Het vreemde is dat mijn ***@hotmail.com account die opties wel gewoon toont. Ook kan het ***@hotmail.com wel als microsoft exchange activesynch optie worden toegevoegd.

Ik hoop dat iemand snapt wat er hier niet goed gaat!

Beste antwoord (via Jiggaman op 24-09-2017 21:01)

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 12:58
Geen idee waar het aan ligt, maar je zou een @hotmail.com alias kunnen maken op je live account. Wellicht dat ie hem dan wel slikt.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jiggaman schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:48:
Voor de duidelijkheid ik werk op een Samsung note 4.

Ik heb altijd een agenda gebruikt via mijn ***@live.nl acount.

Nu wil ik deze opnieuw op mijn samsung note4 instellen maar tot mijn verbazing kan ik bij het toevoegen van mijn email account helemaal niet meer selecteren dat ik ook agenda en taken wil synchroniseren. er staat alleen de optie voor het synchroniseren van mail. Ik heb het account toegevoegd via de: account toevoegen-->E-mail optie. Als ik via de microsoft exchange activesynch optie het account wil toevoegen krijg ik een fout melding.

Het vreemde is dat mijn ***@hotmail.com account die opties wel gewoon toont. Ook kan het ***@hotmail.com wel als microsoft exchange activesynch optie worden toegevoegd.

Ik hoop dat iemand snapt wat er hier niet goed gaat!
Kun je de agenda wel selecteren in de Kalender app?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 12:58
Geen idee waar het aan ligt, maar je zou een @hotmail.com alias kunnen maken op je live account. Wellicht dat ie hem dan wel slikt.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
In de kalender app is deze dus ook niet te selecteren.

Dat maken van een alias zou een optie kunnen zijn alleen blijven daarmee de inlog gegevens hetzelfde. Dus waarschijnlijk lost het niks op. Ik snap niet waarom het nu anders is geworden. Een half jaar geleden heb ik het ook ingesteld maar toen kon het gewoon.

• Jiggaman
Het komt er op neer dat:

***@hotmail.com account wel agenda opties heeft in android.

***@live.nl acount geen agenda opties heeft in android.

Wie weet hoe dit kan?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jiggaman heb je al een andere e-mail / kalender app geprobeerd. Ik heb goede ervaring met Google Play: VMware Boxer.

• Jiggaman
Het probleem zit niet in de kalender app maar in android zelf.
Bij accounts zie ik beide in e-mail staan maar bij microsoft exchange activesync staat alleen de hotmail account.

En alleen als het account als microsoft exchange activesync staat in accounts kun je agenda synchroniseren.
De volgorde van accounts toevoegen maakt niets uit, ook als ik alleen ***@live.nl acount toevoeg komt deze niet onder microsoft exchange activesync te staan.

Het lijkt te komen omdat het .nl is inplaats van .com of .outlook.
Maar het heeft wel altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
sheez88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:51:
Het probleem is opgelost. Het blijkt dat het probleem inderdaad zit in het @live.nl verhaal. Android kan op systeem niveau geen exchange activesync account aanmaken voor een @live.nl adres.
Een oulook.com of hotmail.com werkt prima. Aangezien dit wel kon is het er blijkbaar uit gesloopt.

Met het maken van een alias kan ik met de zelfde login gegevens en dus met het zelfde account alleen een ander mail(alias)adres de agenda van dit account weer gebruiken!

Bedankt allemaal voor het meedenken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-06 02:36
Ik heb zelf een LG, maar mijn vrouw een Motor van haar werk. Constateer dat dat bejubelde stock-Android qua agenda en contactenlijsten een drama is. Zolang je enkel gmail gebruikt gaat het goed.Niet professioneel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Al enige tijd deel ik een agenda met mijn vrouw via een .live-account. Dit werkt al enige tijd niet soepel meer en nu ik mijn nieuwe Android-telefoon wil instellen krijg ik de agenda niet meer in mijn agenda-app. Ik kom niet uit bovenstaande uitleg en zou graag onze gezamenlijke agenda blijven gebruiken.

Kan iemand mij tips geven hoe ik dit kan aanpakken?

Edit: inmiddels heb ik een nieuw gmail-account aangemaakt en de agenda van mijn live-account hier geïmporteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door mobile12 op 24-04-2022 07:13 ]

Pagina: 1