Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzies
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-03 11:09
Mijn vraag:
Hoe kan ik op een veilige en simpele manier mijn One Plus 3 rooten?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Mijn computer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb mr.fone al geprobeerd om mijn telefoon mee te rooten, alleen mr.fone zegt dat ze dat nog niet kunnen voor mijn telefoon.

Waarom wil ik mijn telefoon rooten:
Ik wil mijn telefoon rooten omdat ik de IOS emoji's op mijn Android telefoon wil.
Ik vind namelijk de android emoji's spuuglelijk, en wil graag die van IOS erop.

Als iemand mij hiermee kan helpen, ben ik hem/haar eeuwig dankbaar.

Groeten,
Kris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Su.zip flashen vanuit TWRP. Succes!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzies
Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:38:
Su.zip flashen vanuit TWRP. Succes!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Helaas hoor ik dat veel mensen hun telefoon niet meer aan kunnen krijgen hierdoor.
En ik wil het graag veilig doen.

Enige tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:27
Dit is een uitgebreide guide: https://forum.xda-develop...nlock-bootloader-t3398733

En bij stap 4 (rooting), niet SuperSU flashen maar Magisk met de iOS 10 Emoji module

In het heel kort:
  1. Back-up alles op je telefoon, alles zal namelijk gewist worden
  2. Unlock je bootloader
  3. Flash TWRP met fastboot
  4. Flash Magisk in TWRP
  5. Installeer de emoji module in Magisk Manager

[ Voor 24% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2017 13:41 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

krizzies schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord!
Helaas hoor ik dat veel mensen hun telefoon niet meer aan kunnen krijgen hierdoor.
En ik wil het graag veilig doen.

Enige tips?
Root is per definitie onveilig. De telefoon is niet voor niets beperkt en met root ga jij die beveiliging eraf slopen.

Mensen die hun telefoon niet meer kunnen opstarten door een poging tot root hadden hier in eerste instantie beter al niet aan kunnen beginnen omdat ze overduidelijk niet weten waar ze mee bezit zijn

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Root is per definitie onveilig. De telefoon is niet voor niets beperkt en met root ga jij die beveiliging eraf slopen.

Mensen die hun telefoon niet meer kunnen opstarten door een poging tot root hadden hier in eerste instantie beter al niet aan kunnen beginnen omdat ze overduidelijk niet weten waar ze mee bezit zijn
Dit.

Doe voorzichtig, denk logisch na en volg de stappen, dan kan er niet veel mis gaan. Root = god-mode, dus als je wat verkeerd doet kan je hem bricken. Maar een brick kan je zo goed als altijd weer gewoon oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2017 13:46 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

P1nGu1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dit.

Doe voorzichtig, denk logisch na en volg de stappen, dan kan er niet veel mis gaan. Root = god-mode, dus als je wat verkeerd doet kan je hem bricken. Maar een brick kan je zo goed als altijd weer gewoon oplossen.
Stel voor dat @krizzies zich eerst maar eens even goed in gaat lezen. Als hij/zij zou begrijpen wat het nut is van een unlocked bootloader en custom recovery, had hij/zij logischerwijs de angst niet gehad om niet meer te kunnen booten.

Heb zo'n gevoel dat mocht b.v. het unlocken misgaan, ts niet de kennis en kunde heeft dit te fixen. Zou er dus op dit moment niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Stel voor dat @krizzies zich eerst maar eens even goed in gaat lezen. Als hij/zij zou begrijpen wat het nut is van een unlocked bootloader en custom recovery, had hij/zij logischerwijs de angst niet gehad om niet meer te kunnen booten.

Heb zo'n gevoel dat mocht b.v. het unlocken misgaan, ts niet de kennis en kunde heeft dit te fixen. Zou er dus op dit moment niet eens aan beginnen.
Precies de rede dat ik de regel heb om voor niemand zijn apparaat te rooten als ze dat vragen. Als iemand zelf niet kan rooten, kan die ook de verantwoordelijkheid niet aan die het met zich meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

P1nGu1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Precies de rede dat ik de regel heb om voor niemand zijn apparaat te rooten als ze dat vragen. Als iemand zelf niet kan rooten, kan die ook de verantwoordelijkheid niet aan die het met zich meebrengt.
Owww ik doe het altijd met liefde. Met extragratis advies om de build.prop te verwijderen om het toestel 2 x zo snel te maken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzies
Allemaal, bedankt voor jullie help.
Omdat ik er weinig verstand heb, ga ik hem niet rooten.
Misschien kunnen jullie wel helpen met de IOS emoji's op mijn One Plus 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
krizzies schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:12:
Misschien kunnen jullie wel helpen met de IOS emoji's op mijn One Plus 3?
Daarvoor zal je hem echt eerst moeten rooten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzies
P1nGu1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Daarvoor zal je hem echt eerst moeten rooten... :+
Het zit ook echt niet mee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

krizzies schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Het zit ook echt niet mee haha
Je kunt er ook voor kiezen om je in te lezen en er wel verstand van te krijgen ;)
Hebben @P1nGu1n en ik ook gedaan toen we ooit voor dezelfde vraag stonden als jij nu.

Pagina: 1