GTX 1060 behouden of toch de deur uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskars
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 10:31
Dag Mede-tweakers,

Ik was bezig met het bouwen van een low-budget pc om op te werken.
Voor mij was het de uitdaging om het zo goedkoop mogelijk in elkaar te zetten.

Ik moet zeggen dat het aardig was gelukt, tot zover had ik dit voor een bedrag van 220,-:
- Pentium G4560
- MSI H110i Pro
- M550 256GB SSD
- Ballistix Sport LT 8GB 2 x 4GB DDR4-2400

Omdat ik af en toe ook een spelletje wil spelen dacht ik er een goedkope 1050 ti in te stoppen. Met de videokaart is het een beetje geëscaleerd. Toevallig was een kennis in de Verenigde Staten en kon een EVGA GeForce GTX 1060 SSC 3GB meenemen voor €206,-.

Eigenlijk lag dit een boven mijn budget maar toch kon ik het niet laten om hem te kopen. Nu zat ik te denken om de 1060 te verkopen met wat winst, dit geld kan ik weer gebruiken om een nieuwe kaart te kopen. Zo houd ik de pc lekker budget :D.

Ik zat eraan te denken om bijvoorbeeld deze kaarten te kopen (eventueel tweedehands):
RX 470
RX 480
RX 570 of RX 570

Ik vraag me af of het de moeite waard is om over te stappen van de GTX 1060 SCC naar een van deze kaarten. Ik moet nog een monitor aanschaffen dus een met wellicht Freesync is een optie. Echter heb ik zoveel verschillende vergelijkingsfilmpjes gekeken, benchmarks dat ik een second opinion nodig heb.

Een ander voordeel is dat ik de videokaart niet direct nodig heb. Ik zou hem ook pas over 2-3 maanden kunnen aanschaffen. Wellicht dat de kaarten in de tussentijd dan goedkoper zijn geworden i.v.m. de mining markt.

Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? De 1060 de deur uit of toch behouden omdat het verschil nihil is? En is het aan te raden om een tweedehands mining kaart te kopen?

Met vriendelijke groet,

Kars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21

Mojo

The Power Within

Qua performance heb je nu een prima kaart voor een nette prijs. VRAM is wellicht wat laag, maar is daardoor ook meteen wat minder interessant voor miners.

Daarentegen kan je met 3GB wel behoorlijk goed uit de voeten hoor.

Uitruilen van de kaart voor een andere gaat je netto geen performance of geld opleveren denk ik.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskars
Mojo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:30:
Qua performance heb je nu een prima kaart voor een nette prijs. VRAM is wellicht wat laag, maar is daardoor ook meteen wat minder interessant voor miners.

Daarentegen kan je met 3GB wel behoorlijk goed uit de voeten hoor.

Uitruilen van de kaart voor een andere gaat je netto geen performance of geld opleveren denk ik.
Bedankt voor je antwoord! Wat ik veel tegen kwam op internet is dat de 3GB minder toekomstbestendig is. Daarom begon ik te twijfelen en dacht ik dat een RX misschien een 'verstandige' keuze is. Ook zodat ik deze kan gebruiken in combinatie met een FreeSync monitor.
dion_b schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:46:
Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA
Excuses voor het ongemak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Die kaarten die je noemt zijn daarbij ook erg lastig te krijgen, dus het gaat je veel tijd kosten gok ik.

Zou het lekker zo laten en fijn gaan gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskars
418O2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:10:
Die kaarten die je noemt zijn daarbij ook erg lastig te krijgen, dus het gaat je veel tijd kosten gok ik.

Zou het lekker zo laten en fijn gaan gamen :)
Ik denk dat je gelijk hebt haha. Het enigste waar ik uitkom is om ze te pre-orderen bij Megekko.nl of bij Amazon Duitsland. Maar daar staan geen levertijd indicaties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik denk ook niet dat je veel winst had kunnen maken op die GTX 1060 3G. Akkoord de SSC variant is iets duurder, maar er zijn al GTX 1060 3G's te vinden voor €230. Als je tweedehands verkoopt moet je sowieso al iets lager dan wat een nieuwe hier zou kosten want je kunt met jouw videokaart niet terecht bij een winkel voor RMA moest er een defect zijn, moet je zelf met EVGA regelen en het feit dat de videokaart uit de VS komt maakt dit alleen maar moeilijker. Het is wat moeilijker vergelijken omdat de SSC variant hier niet te krijgen is, maar neem nu dat die €250 waard is, zou me al sterk lijken dat je die voor €230 verkocht krijgt.

Zelfs als je met winst zou verkopen, zou het gaan over €10-20, daar koop je geen nieuwe videokaart van, en je zit maanden zonder videokaart als je wilt wachten op een RX 580. Als deze kaart voldoet voor je eisen (als je nog geen scherm hebt, neem dan een 1080p scherm, 3GB zal daar nog wel even voor volstaan), gebruik je die beter. Het is toch ook niet dat je Pentium G4560 een enorm futureproof processor is, moet je ook niet gaan overdrijven met de videokaart. Als je toch je videokaart weg zou doen, zou ik net eerder overwegen om een stapje omlaag te gaan (GTX 1050 Ti) ipv omhoog (RX 580).

Beetje zonde dat die GTX 1060 SSC een vrij grote kaart is, je had anders een best kleine pc kunnen maken met een GTX 1050 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karssnijders schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:26:
Dag Mede-tweakers,

Ik was bezig met het bouwen van een low-budget pc om op te werken.
Voor mij was het de uitdaging om het zo goedkoop mogelijk in elkaar te zetten.

Ik moet zeggen dat het aardig was gelukt, tot zover had ik dit voor een bedrag van 220,-:
- Pentium G4560
- MSI H110i Pro
- M550 256GB SSD
- Ballistix Sport LT 8GB 2 x 4GB DDR4-2400

Omdat ik af en toe ook een spelletje wil spelen dacht ik er een goedkope 1050 ti in te stoppen. Met de videokaart is het een beetje geëscaleerd. Toevallig was een kennis in de Verenigde Staten en kon een EVGA GeForce GTX 1060 SSC 3GB meenemen voor €206,-.

Eigenlijk lag dit een boven mijn budget maar toch kon ik het niet laten om hem te kopen. Nu zat ik te denken om de 1060 te verkopen met wat winst, dit geld kan ik weer gebruiken om een nieuwe kaart te kopen. Zo houd ik de pc lekker budget :D.

Ik zat eraan te denken om bijvoorbeeld deze kaarten te kopen (eventueel tweedehands):
RX 470
RX 480
RX 570 of RX 570

Ik vraag me af of het de moeite waard is om over te stappen van de GTX 1060 SCC naar een van deze kaarten. Ik moet nog een monitor aanschaffen dus een met wellicht Freesync is een optie. Echter heb ik zoveel verschillende vergelijkingsfilmpjes gekeken, benchmarks dat ik een second opinion nodig heb.

Een ander voordeel is dat ik de videokaart niet direct nodig heb. Ik zou hem ook pas over 2-3 maanden kunnen aanschaffen. Wellicht dat de kaarten in de tussentijd dan goedkoper zijn geworden i.v.m. de mining markt.

Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? De 1060 de deur uit of toch behouden omdat het verschil nihil is? En is het aan te raden om een tweedehands mining kaart te kopen?

Met vriendelijke groet,

Kars
Let er wel op dat je wellicht een bios-update moet uitvoeren omdat je een kaby-lake CPU gaat gebruiken. Misschien kan het volgende jou daarbij helpen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1751059
Pagina: 1