Compleet systeem incl. randapparatuur (~€700)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Een vriend van me heeft gevraagd of ik een complete set (van PC tot aan muismat en alles wat daar tussenin zit) voor hem wil samenstellen, voornamelijk met het oog op gaming. Hij heeft me een budget van ongeveer 600 euro gegeven, maar ik heb al aangegeven dat dat aan de lage kant is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, specifiek PUBG. Voor de rest wat simpele taken die de aankoop van componenten/setup niet beïnvloeden. Met deze game in mijn achterhoofd heb ik de set samengesteld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro, maar ik verwacht dat ik hem wel kan overtuigen om wat meer uit te geven. Hij wilt niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar gewoon een redelijke prijs/kwaliteit-verhouding. Hij heeft geen idee van de prijzen voor een dergelijke setup en zal wel bereid zijn meer te betalen voor een beter systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. Vriend is compleet nieuw tot PC-gaming.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Spire koeler Boxed€ 126,95€ 126,95
1Asus Prime B350M-A€ 78,-€ 78,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP€ 155,50€ 155,50
1Cooler Master Elite 342€ 31,95€ 31,95
1AOC i2476Vwm Zilver, Zwart€ 109,-€ 109,-
1Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY€ 59,90€ 59,90
1Steelseries Rival 100 Zwart€ 39,99€ 39,99
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16€ 72,95€ 72,95
1Razer Kraken 7.1€ 55,-€ 55,-
1Corsair CX450M€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,24

Toelichting:
  • Razer 7.1 omdat deze goed uit de reviews (van o.a. Tweakers) naar voren komt en 7.1 surround een groot voordeel heeft in een game als PUBG. Staat op Bol.com voor een aantrekkelijke prijs.
  • AOC i2476Vwm want heeft een prima IPS-paneel voor een goedkope prijs. Het formaat is ook groot genoeg aangezien het systeem in een kleine kamer komt te staan.
  • Steelseries Rival 100 Zwart, hier heb ik zelf ervaring mee en is een prima muis voor de prijs. In de Steelseries shop staat deze voor 40 euro, inclusief Qck muismat met print.
  • MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP; leuke instapkaart en i.c.m. CPU voldoende voor low-medium settings op PUBG, ook een van de goedkopere oplossingen. In verband met de huidige GPU-markt zijn de prijzen van andere kaarten relatief hoog, afwachten is geen optie.
  • CPU/MOBO/RAM/PSU lijkt me een degelijke combinatie. RAM kan eventueel goedkoper, maar dan moet je inleveren op snelheid. Aangezien Ryzen baat heeft bij sneller geheugen, leek dit de beste prijs/prestatie. PSU zal eventueel wel minder watt kunnen.
  • Simpele, degelijke behuizing met een goede prijs
Ik twijfel nog over het toetsenbord. Deze kan uiteraard goedkoper, maar dit zou wel een leuke mechanische instapper zijn. Eventueel kan ik hierop besparen door voor een rubberdome te kiezen, maar daar heb ik me nog niet veel over ingelezen. Suggesties voor een goedkoper toetsenbord zijn dus welkom!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Een Ryzen systeem heeft mijn voorkeur omdat de prijs/prestatie goed is. Ook lijkt me dat deze combinatie voldoende power heeft voor het verwachte gebruik. Ik kan het uitgebreider toe gaan lichten, maar hier komt het uiteindelijk op neer. :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever geen tweedehands producten. Mocht dat de prijs/prestatie-verhouding veel verbeteren, is het het overwegen waard.

Ga je overklokken?
Nope.

Wat verwacht je van ons?
Een laatste check voordat ik mijn vriend adviseer deze set te kopen. Met het oog op PUBG en een degelijke prijs/prestatie/kwaliteit-verhouding heb ik bovenstaande samengesteld. Kan het goedkoper zonder dat je veel inlevert in kwaliteit of prestaties? Zijn er betere alternatieven voor de componenten en randapparatuur die ik samen heb gesteld? Laat het vooral weten!

Thanks! d:)b

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie500
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-03-2022
Het is een mooi lijstje maar er zijn een paar dingen die je het beste kan veranderen.

De voeding die je gebruikt is niet heel erg krachtig en hij zal na een tijdje lawaai gaan maken. Je kan beter deze nemen pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

De behuizing die je hebt gekozen zou niet mijn voorkeur zijn. Ik zou bij de Cooler Master Masterbox lite 5 nemen. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5

Voor het geheugen kan je beter een setje van 2 sticks nemen dit is sneller. (Controleer wel of deze samenwerkt met Ryzen) https://www.google.nl/url...ZfH4Kj-nFI_z748f9VGE33snA Dat kan je doen met deze link.

Ik hoor wel of je dit beter vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Jochie500 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:29:
Het is een mooi lijstje maar er zijn een paar dingen die je het beste kan veranderen.

De voeding die je gebruikt is niet heel erg krachtig en hij zal na een tijdje lawaai gaan maken. Je kan beter deze nemen pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal deze voeding overwegen!
De behuizing die je hebt gekozen zou niet mijn voorkeur zijn. Ik zou bij de Cooler Master Masterbox lite 5 nemen. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5
Kan ze beiden aan hem voorstellen, is ook het meest persoonlijke onderdeel lijkt me.
Voor het geheugen kan je beter een setje van 2 sticks nemen dit is sneller. (Controleer wel of deze samenwerkt met Ryzen)
Ik heb voor 1*8gb gekozen om hem eventueel een upgrade mogelijkheid te geven naar dualchannel 16gb. Eventueel kan ik hier wel wat tientjes op besparen.

Ik zal het meenemen! ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie500
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-03-2022
Inderdaad de behuizing is zijn eigen keuze en ik snap je keuze voor het ram geheugen ;)