Beste tweakers,
Mijn hobbyPC begint trager en trager te worden, na diverse upgrade ( 7 naar 8 en nu naar 10).
ik denk dat het tijd is om de opstart HDD te vervangen door een SSD en een cleane install van 10 te doen.
Wat ik zou willen vragen is:
1. welke is op dit moment de meest aanbevolen SSD - ik lees veel over de Samsung 850 EVO, of is die al gepasseerd?
2. zou een capaciteit van 250 GB voldoende zijn of toch beter voor 500 GB gaan?
3. hoe kan ik zorgen dat de SSD enkel gebruikt wordt voor bestanden die windows nodig heeft om snel te werken?
NB ik ben geen gamer of modder, maar wel iemand die met foto's werkt, en regelmatig nieuwe apps uitprobeert en dan weer verwijdert...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- zelfbouw op basis van AMD Athlon 5050e met 4GB DRAM
- nu 2x 640GB Samsung HD642JJ (eerst als RAID0 maar nu als losse disks)
Bedankt!
Gijs.
Mijn hobbyPC begint trager en trager te worden, na diverse upgrade ( 7 naar 8 en nu naar 10).
ik denk dat het tijd is om de opstart HDD te vervangen door een SSD en een cleane install van 10 te doen.
Wat ik zou willen vragen is:
1. welke is op dit moment de meest aanbevolen SSD - ik lees veel over de Samsung 850 EVO, of is die al gepasseerd?
2. zou een capaciteit van 250 GB voldoende zijn of toch beter voor 500 GB gaan?
3. hoe kan ik zorgen dat de SSD enkel gebruikt wordt voor bestanden die windows nodig heeft om snel te werken?
NB ik ben geen gamer of modder, maar wel iemand die met foto's werkt, en regelmatig nieuwe apps uitprobeert en dan weer verwijdert...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- zelfbouw op basis van AMD Athlon 5050e met 4GB DRAM
- nu 2x 640GB Samsung HD642JJ (eerst als RAID0 maar nu als losse disks)
Bedankt!
Gijs.