Radeloos: welke GPU

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• SuperSamboSlice
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Dus ik had voor de zomervakantie al mijn pc componenten uitgekozen en wou net klikken op de bestelknop. Tot ik plotseling hoorde over RX vega. Nu RX vega uit is en de vega56 toch niet de verwachte 1070-killer is dacht ik dat ik dan weer voor de 1070 moest gaan, maar de huidige prijs staat het mij niet toe. Een 1080 is aanderzijds te overkill voor ultra-1080p-60fps-gaming, maar die kaart rechtvaard haar prijs wel (is een videokaart vrouwelijk?). Mijn vraag is dus wat moet ik kopen? Ik zit al veel te lang opgescheept met mijn huidige potatomachine dus mijn geduld is nu wel opgeraakt.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
Tja, door de mininggekte zijn de meest populaire GPU' s voor 1080p60FPS nou eenmaal erg overpriced atm. Dat kun je slikken of je kunt wachten. Eventueel zou je 2e hands een leuk kaartje kunnen kopen en deze met minimaal verlies weer doorverkopen op het moment dat je een kaart tegen komt die wel zijn geld waard is.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 15:55
offtopic:
Het zelfstandig naamwoord videokaart is mannelijk èn vrouwelijk: http://woordenlijst.org/#/?q=videokaart

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Het is in die zin geen 'killer' de Vega56 is geheel gewaagd aan de 1070 op 1080p, ... de verschillen zijn wisselend in het voordeel van de een of de andere en vrijwel verwaarloosbaar. Maar de Vega56 doet het wel beter met hogere resoluties...

Dus waarom zou je niet voor een Vega56 gaan als je ook interesse hebt in een 1070? Het is alleen even afwachten wat de Vega56 gaat doen qua prijs... maar als deze goedkoper uitvalt dan de 1070 dan zou ik zeker niet twijfelen.

Hou er overigens ook rekening mee dat de 1070 al een tijdje uit is en de meeste rek er al uit is wat betreft optimalisaties in de driver, de Vega56 zal de komende tijd zonder enige twijfel nog een stukje gaan verbeteren door driver optimalisaties.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.