Foto's delen per mail vanuit de photo's app werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit onze organisatie zijn een flink aantal(1000+) iPhones 6, SE, 7, etc uitgeleverd en onze servicedesk ontvangt klachten dat foto's delen vanuit de cameraroll niet lukt.

Ik probeer nu als test op een testtoestel een foto te delen vanuit de cameraroll/foto's app en kom dan op een scherm terecht alsof er geen enkele mailbox geconfigureerd is en er wordt mij gevraagd er ééntje te configureren:
Afbeeldingslocatie: https://4-t.imgbox.com/q0Wh5TfR.jpg
Er is wel degelijk een mailbox geconfigureerd (onze Exchange bedrijfsmail), dat kan ik bevestigen door op de terug knop bovenin te tikken. Je ziet de mailbox staan en die werkt verder volledig naar behoren.
Afbeeldingslocatie: https://2-t.imgbox.com/bTLAhZlT.jpg Afbeeldingslocatie: https://3-t.imgbox.com/tCYmkLaD.jpg

Alle toestellen beschikken over de laatste iOS versie (10.3.2)

Draai ik de situatie om en start ik eerst de mailapp, begin een nieuwe mail en voeg vervolgens een bijlage toe uit de camera roll dan werkt alles prima.

De oplossing die ik met een beetje googlen gevonden heb werkt niet. https://discussions.apple.com/thread/5360549?tstart=0

"Check your Settings > Mail, Contacts, Calendars > under MAIL section, Default Account > choose your e-mail account here."

Deze optie bestaat niet bij onze toestellen. Is dat normaal omdat er misschien maar 1 mailaccount geconfigureerd is? Verdere suggesties in het topic hebben mij niet kunnen helpen (net iets andere scenario's)

Iemand hier een suggestie/oplossingsrichting? Eenvoudige dingen als opnieuw opstarten, instellingen resetten zijn reeds geprobeerd maar dat zou überhaupt niet nodig moeten zijn, het gaat om nieuwe, net ingerichte toestellen.

Als er meer info nodig is dan hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Geen oplossing, maar wat is er op tegen om de foto's vanuit de mailapp toe te voegen?

Overigens opmerkelijk dat je het specifiek foto's noemt. Zou je eens (globaal) kunnen schetsen wat de "functie" van die foto's is? Wellicht is mail voor jullie gebruik niet eens de beste oplossing :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:08:
Geen oplossing, maar wat is er op tegen om de foto's vanuit de mailapp toe te voegen?

Overigens opmerkelijk dat je het specifiek foto's noemt. Zou je eens (globaal) kunnen schetsen wat de "functie" van die foto's is? Wellicht is mail voor jullie gebruik niet eens de beste oplossing :)
Hoi Switchie, daar is op zich niets op tegen, dat is nu ook onze workaround maar het levert wel extra vragen bij onze servicedesk op. Het functioneert niet naar behoren, iets wat ik graag anders zie ongeacht welke andere workarounds en of oplossing er zijn. Ik ben verder niet opzoek naar een beter alternatief voor het delen van foto's.

Het delen vanuit foto's naar sms, whatsapp, notities, facebook, twitter etc vanuit de cameraroll/foto's werkt probleemloos. Alleen de knop delen via de mail doet niet wat je ervan verwacht en ik heb er zelf geen oplossing voor weten te vinden dus ik hoop dat iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt heeft en mij/ons verder kan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyone? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh .. heb je al op exchange geklikt dan ? wat zie ja als je op anders drukt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:09:
euh .. heb je al op exchange geklikt dan ? wat zie ja als je op anders drukt ?
Als je hier op één van de keuzes klikt dan ga je gewoon het normale traject in om een nieuwe mailbox te configureren/koppelen. Alleen dat hoort niet, er bestaat tenslotte al een geconfigureerde Exchange mailbox welke gewoon naar behoren werkt op dit puntje na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als er 1000+ toestellen geleverd zijn dan wil Apple je vast wel helpen met dit probleem, neem eens contact op met een manager voor het bedrijfsleven, die kun je vast wel wegen te benaderen via de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
Als er 1000+ toestellen geleverd zijn dan wil Apple je vast wel helpen met dit probleem, neem eens contact op met een manager voor het bedrijfsleven, die kun je vast wel wegen te benaderen via de Apple store.
Dat is uiteraard ook gedaan, ik wordt als het goed is vandaag terug gebeld. Maar wat is er mis mee om meerdere bronnen te raadplegen? Wij Tweakers zijn over het algemeen beter en sneller met suggesties en oplossingen aandragen dan de gemiddelde support afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt namelijk gewoon op een bug, zeker omdat je in het cirkeltje terecht komt van accounts instellen in combinatie met exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45
(jarig!)
Zijn de iPhone handmatig ingesteld of via een mobile device management? Als het dat laatste is, even handmatig instellen en testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:08:
Zijn de iPhone handmatig ingesteld of via een mobile device management? Als het dat laatste is, even handmatig instellen en testen?
Goede tip, want het gros is inderdaad uitgerold via MDM maar in beide gevallen loop ik tegen het zelfde probleem aan. Op de iPhone waarop ik nu test is de mailbox met de hand ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
wat gebeurd er als je de mailbox verwijderd. Om vervolgens via de photos app een foto probeert te versturen en dan de mailbox instellen ?

mischien werkt het dan wel en blijft het werken.

en staat er in de MDM mischien een optie aan die het tegen kan houden dat een app je mail mag openen, maar het wel mogelijk houdt om vanuit de mail de photos app te openen?

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

SacredRoss lijkt gelijk te hebben: check dit:
https://community.spicewo...iphone-set-up-with-meraki
MrBuckley
MrBuckley
Sep 16, 2015 at 12:25 AM 1ST POST
Hello.

Sorry I'm late to the party here, but I have cracked it.

After trying several things in this thread and spending hours on Google, I have come across an article on the Meraki website. I too am deploying iPads with Meraki and everything was going so well until I wanted to email a screen shot to myself of some configuration and it came up as described above. Like everyone else has said, I can grab a photo from within Mail, export from notes, safari etc.

However, exporting photos from the iOS Photos App or Camera etc results in it jumping to Mail Account Config Settings every time (I only have Exchange configured).

This has been driving me insane all day! It is nothing to do with Allow documents from managed apps in unmanaged apps (iOS 7+) or Allow documents from unmanaged apps in managed apps (iOS 7+).

It is to do with the configuration in the Active Sync Profile itself. Go in there and un-tick specifically Use only in Mail.

It is so obvious when you actually read the text. Send outoging mail from this account only from Mail App. So when Photos tries to send an outbound photo in an email, it will fail.
Nou weten we natuurlijk niet of jij exact hetzelfde MDM systeem gebruikt, maar het kan best zijn dat jouw systeem soortgelijke instellingen heeft. Kortom: welke MDM oplossing gebruiken jullie?

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 16:56

talin

ES-MA

dragon4ce schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:09:
Kortom: welke MDM oplossing gebruiken jullie?
exact dat! wij hebben hier Maas360 waar ik eenzelfde probleem had.
ik mocht geen dingen delen vanuit een andere app dan wel bijv: vanuit d email een PDF openen met een andere app.
was iets met een instelling "allow third party apps to open mdm configured app's"

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1