Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc (<€700) + monitor (<€300)

Pagina: 1
Acties:

• dachrimar
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Intro
Ik heb nu een machine van 8 jaar oud (Intel i7 920 3x 2.67Gz, Nvidia GeForce GTX 285, 2x 2Gb RAM).
Dit beestje heeft mij een hoop plezier gegeven maar ik begin toch wel te merken dat gamen steeds moeilijker wordt.
Ik wil deze vervangen met een leuke machine, maar het hoeft niks op ultra te draaien en ik hoef dus ook niet het neusje van de zalm (getuige mijn budget).
Alle spellen die ik speel draaien nu gewoon, maar wel met default of lage settings. (Zelfs raiden in WoW lukt hier nog mee).

Wat mag het systeem gaan kosten?
< €700 voor p.c.
< €300 voor monitor.
Totaal is €1000 eigenlijk wel de max. liever wat minder.
Ik wil het zelf in elkaar zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + films kijken. De games die ik wil spelen zijn LoL / Dota2, WoW (raiding) en wellicht ook FF14 (raiding).
Allen op high settings, maar hoeft niet perse ultra (Geen 4k gaming)

Daarnaast misschien ook wat software development (web development)
En naast een windows versie wil ik er ook een *NIX versie op rammen (nog niet verdiept welke).
Development / dual boot is geen harde eis, voor m'n serieuze development projecten gebruik ik al een macbook.

Monitor wil ik ook kunnen aansluiten op macbook.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een toetsenbord + muis die ik wil meenemen (USB 2.0)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nagenoeg geen verstand van hardware en daarmee ook geen voorkeur voor merken.
Het enige dat ik qua hardware als eis heb, is dat het een enigszins stille machine is en liever ook een kast zonder al te veel verlichting en andere toeters en bellen.
Simpel en stil.

Ik heb een aantal andere budget game pc topics bekeken en de bbg's doorgenomen, waarbij ik mij hevig heb laten inspireren door de Compact gamesysteem bbg van Juli 2017.
Hier heb ik het een en ander vervangen in verband met prijs en omdat ik het gevoel heb dat een game pc van €1000 voor mijn eisen overkill zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 162,80€ 162,80
1ASRock AB350M-HDV€ 69,-€ 69,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 160,93€ 160,93
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 46,-€ 46,-
1Samsung 27F350FHU Zwart€ 189,-€ 189,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16€ 72,95€ 72,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 95,39€ 95,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,02

Wat verwacht je van ons?
Mijn vragen zijn eigenlijk:
- heb ik bij het downgraden hardware gekozen die nog wel compatible is met elkaar?

- Is er nog ruimte voor verbetering?
Het vervangen van een videokaart met eentje die twee keer zo duur is zodat ik aan budget kom hoeft voor mij niet.
Maar als er bepaalde items nog een upgrade kunnen krijgen waarbij ik nog veel bang for my buck krijg, is dat leuk.

- Ik heb bezuinigd op de SSD door een kleinere te nemen, was dit onverstandig? M'n gevoel zegt dat 275Gb genoeg is voor wat ik wil

Dank alvast voor de tijd en moeite en excuus voor alle fouten die horen bij een first-post.

[ Voor 4% gewijzigd door dachrimar op 16-08-2017 16:54 . Reden: Feedback op build verwerkt ]

• Jochie500
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-03-2022
Het lijstje ziet er goed uit maar er zijn een paar dingen die je misschien beter anders kan doen.

De behuizing die je hebt gekozen is niet van de beste kwaliteit, voor een paar euro meer heb je de Cooler Master Masterbox lite 5 pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5 Deze behuizing is van betere kwaliteit dan de Sharkoon, en met deze behuizing heb je veel meer mogelijkheden.

Als je wil gamen kan je het beste 8gb ram of meer nemen. (Kijk dan wel of deze samen werkt met Ryzen). Hier kan je zien welk geheugen werkt met Ryzen: https://www.amd.com/syste...ory-support-list-en_0.pdf

Als je wilt gaan Gamen kun je er het beste misschien nog een HDD bij kopen als je bijvoorbeeld een aantal games hebt en je hebt ook windows op deze schijf staan kun je bijv. de WD Blue 1TB erbij kopen: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB. Een tip zet windows dan op de snelste harde schijf.

Ik hoor wel of het te duur wordt of er iets is wat je er niet wil hebben. ;)

• dachrimar
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Dank voor de snelle feedback!
De behuizing die je hebt gekozen is niet van de beste kwaliteit, voor een paar euro meer heb je de Cooler Master Masterbox lite 5 pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5 Deze behuizing is van betere kwaliteit dan de Sharkoon, en met deze behuizing heb je veel meer mogelijkheden.
Ik heb het idee dat deze nog veel LED verlichting doorlaat, maar in de reviews staat dat de LED verlichting niet standaard op de ventilatoren zit. Dus ik zal deze dan even vervangen.
Even voor mijn info: Als je zegt "niet de beste kwaliteit", bedoel je dan dat Cooler Master een beter merk is dan Sharkoon?
Als je wil gamen kan je het beste 8gb ram of meer nemen. (Kijk dan wel of deze samen werkt met Ryzen). Hier kan je zien welk geheugen werkt met Ryzen: https://www.amd.com/syste...ory-support-list-en_0.pdf
In totaal heb ik nu al 8Gb RAM in mijn build.
Bedoel je dan dat ik beter 1 reepje van 8Gb kan nemen i.p.v. 2x 4Gb?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik beter 2x4 kon nemen dan 1x8.
Om de reden dat als 1 kapot is, dat je dan altijd nog een werkende pc hebt.
Als 1x 8 beter is, dan kan ik denk ik een pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16 nemen. Zou ik voor dezelfde prijs ooit nog kunnen verdubbelen.
Als je wilt gaan Gamen kun je er het beste misschien nog een HDD bij kopen als je bijvoorbeeld een aantal games hebt en je hebt ook windows op deze schijf staan kun je bijv. de WD Blue 1TB erbij kopen: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB. Een tip zet windows dan op de snelste harde schijf.
Ja, vandaar dat ik twijfelde over die SSD. Is het dan handiger om een HDD erbij te nemen of een grotere SSD? Met een HDD krijg je dan wel weer meer diskspace/euro.
Die HDD van vijf tientjes kan er nog wel vanaf.