Intro
Ik heb nu een machine van 8 jaar oud (Intel i7 920 3x 2.67Gz, Nvidia GeForce GTX 285, 2x 2Gb RAM).
Dit beestje heeft mij een hoop plezier gegeven maar ik begin toch wel te merken dat gamen steeds moeilijker wordt.
Ik wil deze vervangen met een leuke machine, maar het hoeft niks op ultra te draaien en ik hoef dus ook niet het neusje van de zalm (getuige mijn budget).
Alle spellen die ik speel draaien nu gewoon, maar wel met default of lage settings. (Zelfs raiden in WoW lukt hier nog mee).
Wat mag het systeem gaan kosten?
< €700 voor p.c.
< €300 voor monitor.
Totaal is €1000 eigenlijk wel de max. liever wat minder.
Ik wil het zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + films kijken. De games die ik wil spelen zijn LoL / Dota2, WoW (raiding) en wellicht ook FF14 (raiding).
Allen op high settings, maar hoeft niet perse ultra (Geen 4k gaming)
Daarnaast misschien ook wat software development (web development)
En naast een windows versie wil ik er ook een *NIX versie op rammen (nog niet verdiept welke).
Development / dual boot is geen harde eis, voor m'n serieuze development projecten gebruik ik al een macbook.
Monitor wil ik ook kunnen aansluiten op macbook.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een toetsenbord + muis die ik wil meenemen (USB 2.0)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nagenoeg geen verstand van hardware en daarmee ook geen voorkeur voor merken.
Het enige dat ik qua hardware als eis heb, is dat het een enigszins stille machine is en liever ook een kast zonder al te veel verlichting en andere toeters en bellen.
Simpel en stil.
Ik heb een aantal andere budget game pc topics bekeken en de bbg's doorgenomen, waarbij ik mij hevig heb laten inspireren door de Compact gamesysteem bbg van Juli 2017.
Hier heb ik het een en ander vervangen in verband met prijs en omdat ik het gevoel heb dat een game pc van €1000 voor mijn eisen overkill zijn.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vragen zijn eigenlijk:
- heb ik bij het downgraden hardware gekozen die nog wel compatible is met elkaar?
- Is er nog ruimte voor verbetering?
Het vervangen van een videokaart met eentje die twee keer zo duur is zodat ik aan budget kom hoeft voor mij niet.
Maar als er bepaalde items nog een upgrade kunnen krijgen waarbij ik nog veel bang for my buck krijg, is dat leuk.
- Ik heb bezuinigd op de SSD door een kleinere te nemen, was dit onverstandig? M'n gevoel zegt dat 275Gb genoeg is voor wat ik wil
Dank alvast voor de tijd en moeite en excuus voor alle fouten die horen bij een first-post.
Ik heb nu een machine van 8 jaar oud (Intel i7 920 3x 2.67Gz, Nvidia GeForce GTX 285, 2x 2Gb RAM).
Dit beestje heeft mij een hoop plezier gegeven maar ik begin toch wel te merken dat gamen steeds moeilijker wordt.
Ik wil deze vervangen met een leuke machine, maar het hoeft niks op ultra te draaien en ik hoef dus ook niet het neusje van de zalm (getuige mijn budget).
Alle spellen die ik speel draaien nu gewoon, maar wel met default of lage settings. (Zelfs raiden in WoW lukt hier nog mee).
Wat mag het systeem gaan kosten?
< €700 voor p.c.
< €300 voor monitor.
Totaal is €1000 eigenlijk wel de max. liever wat minder.
Ik wil het zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + films kijken. De games die ik wil spelen zijn LoL / Dota2, WoW (raiding) en wellicht ook FF14 (raiding).
Allen op high settings, maar hoeft niet perse ultra (Geen 4k gaming)
Daarnaast misschien ook wat software development (web development)
En naast een windows versie wil ik er ook een *NIX versie op rammen (nog niet verdiept welke).
Development / dual boot is geen harde eis, voor m'n serieuze development projecten gebruik ik al een macbook.
Monitor wil ik ook kunnen aansluiten op macbook.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een toetsenbord + muis die ik wil meenemen (USB 2.0)
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nagenoeg geen verstand van hardware en daarmee ook geen voorkeur voor merken.
Het enige dat ik qua hardware als eis heb, is dat het een enigszins stille machine is en liever ook een kast zonder al te veel verlichting en andere toeters en bellen.
Simpel en stil.
Ik heb een aantal andere budget game pc topics bekeken en de bbg's doorgenomen, waarbij ik mij hevig heb laten inspireren door de Compact gamesysteem bbg van Juli 2017.
Hier heb ik het een en ander vervangen in verband met prijs en omdat ik het gevoel heb dat een game pc van €1000 voor mijn eisen overkill zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 162,80 | € 162,80 |
| 1 | ASRock AB350M-HDV | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 160,93 | € 160,93 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Samsung 27F350FHU Zwart | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Crucial MX300 m.2 275GB | € 95,39 | € 95,39 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 898,02 | |
Wat verwacht je van ons?
Mijn vragen zijn eigenlijk:
- heb ik bij het downgraden hardware gekozen die nog wel compatible is met elkaar?
- Is er nog ruimte voor verbetering?
Het vervangen van een videokaart met eentje die twee keer zo duur is zodat ik aan budget kom hoeft voor mij niet.
Maar als er bepaalde items nog een upgrade kunnen krijgen waarbij ik nog veel bang for my buck krijg, is dat leuk.
- Ik heb bezuinigd op de SSD door een kleinere te nemen, was dit onverstandig? M'n gevoel zegt dat 275Gb genoeg is voor wat ik wil
Dank alvast voor de tijd en moeite en excuus voor alle fouten die horen bij een first-post.
[ Voor 4% gewijzigd door dachrimar op 16-08-2017 16:54 . Reden: Feedback op build verwerkt ]