Verschil tussen Samsung UE40K5600AW en UE40K5670SS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03-2025

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Ik Google me een ongeluk, maar ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden: wat is het verschil tussen de Samsung UE40K5600AW en de Samsung UE40K5670SS?

Beide TV's lijken mij de 5 Series te zijn, maar wat maakt de eerste een K5600 en de tweede een K5670? De specs lijken gelijk te zijn; enkel is de K5670 later uitgekomen. Is dit misschien een revisiemodel? Hij lijkt beter verkrijgbaar te zijn, maar tegelijkertijd ook goedkoper.

Ik heb mijn oog op deze Samsung laten vallen na het zien van deze Tweakers review. Nieuwere modellen lijken vooral richting UHD te gaan, en de FHD's lijken niet direct een echte upgrade t.o.v. deze 2016 lijn.

Bonusvraag (als dat mag zonder apart topic): alle TV's geven 50Hz aan, maar ik neem aan dat ze ook 60Hz voor PC/console-aansluitingen ondersteunen? Oudere TV's die ik heb gehad ondersteunden dat allemaal wel, maar het is lastig om dit terug te vinden in de specs. Ik ben thuis in een hoop technologie-werelden, maar de TV-wereld is er niet een van.

Beste antwoord (via Veliremus op 18-08-2017 12:47)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
AW en SS zijn codes voor de aanwezige tuners. Op de SS zit nog een sateliet tuner en zoveel tijd zit er dan ook weer niet tussen dat het een revisiemodel is (zie ook niks aan het uiterlijk verder qua onderscheid). Meestal vind je die SS in Duitsland dus dacht in eerste instantie aan een import maar dit is gewoon een NL model ... (en idd kan ie ook 60Hz weergeven)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 16-08-2017 21:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
AW en SS zijn codes voor de aanwezige tuners. Op de SS zit nog een sateliet tuner en zoveel tijd zit er dan ook weer niet tussen dat het een revisiemodel is (zie ook niks aan het uiterlijk verder qua onderscheid). Meestal vind je die SS in Duitsland dus dacht in eerste instantie aan een import maar dit is gewoon een NL model ... (en idd kan ie ook 60Hz weergeven)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 16-08-2017 21:53 ]

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
apis29 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:53:
AW en SS zijn codes voor de aanwezige tuners.
Aha, oké. Maar zou dat niet juist méér kosten, zo'n extra satteliettuner? En verklaart dat dan ook de stap van XX00 naar XX70, of zou dat een ander verschil zijn?

Een eenvoudigere/belangrijkere vraag wellicht: is de K5670 nog dezelfde TV als in de review?

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Update: ik had nog één ding niet geprobeerd: Samsung bellen. Het duurde enorm lang, maar uiteindelijk was het verschil tussen de twee TV's dus inderdaad vooral de tuner, zoals @apis29 al aangaf, en wat nog minimalere connectiviteitsmogelijkheden. Op de specs pagina kun je het nog terug vinden onder Tuner/Broadcasting (versus de K5600).

Daarmee is de belangrijkste vraag beantwoord: ja, het is dezelfde TV als in de Tweakers review. Bedankt voor de hulp. :)