ervaring met "nonwater"?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zijn er tweakers die ervaring hebben met producten als nonwater of soortgelijke?
Mooie nanotechnologie wel.

Ik vraag me dus af of bijvoorbeeld bij schoenen het nog wel van binnen naar buiten ademt :?
Men zegt uiteraard van wel, maar als er geen vocht in kan, kan het er nog wel uit? :$ Of wordt het stinkzweetvoetengalore?

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 16-08-2017 11:20 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Heb wel dingen van neverwet gezien, maar vraag me af hoe duurzaam het is (als in hoe vaak je het moet aanbrengen)

Volgens mij kan iets prima ademen en toch waterdicht zijn. Maar het is wel een issue

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als dit spul echt zo goed zou werken, waarom gebruikt een Adidas of een Nike dit niet op al haar producten? Dat zou toch een mooie verkoopboost moeten opleveren, schoenen die niet vies worden.

De site ziet er gelikt uit, maar volledige waterdichtheid en toch "does not alter water or vapor permeability"? Ik ben sceptisch.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:53
Het product zal allicht werken, de catch is dat je het elke 2 maanden ongeveer moet inspuiten:
Uit de FAQ:

How long does the superhydrophobic effect last after the NonWater treatment?

The period of effectiveness depends on the texture of a material, its porosity, endurance, flexibility, etc. Another factor is the quantity of applied repellent and intensity of usage.

For example, suede boots, worn a few days per week and regularly cleaned of dust, may retain the superhydrophobic properties for more than 2 months. Even when the superhydrophobic effect wears off, the footwear will remain waterproof for another few months.

Aangezien het na enige tijd uitgewekt is, is dat denk ik de reden dat de grote jongens het (nog) niet gebruiken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jeroenneman schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:15:
Als dit spul echt zo goed zou werken, waarom gebruikt een Adidas of een Nike dit niet op al haar producten? Dat zou toch een mooie verkoopboost moeten opleveren, schoenen die niet vies worden.
Precies dit, over het algemeen blijken dergelijke producten niet of niet lang genoeg te werken. Vaak moet je ze frequent opnieuw aanbrengen wil je enig effect hebben en blijven houden.

@paQ de link in jouw topicstart werkt niet, typo

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 16-08-2017 10:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• paQ
  • Nu online
fixed :)

Het zou wellicht een mooie toepassing zijn op de waterdichtheid van de zonwering :+
Maar goed, 2 maanden op schoenen, afhankelijk van gebruik. Het hecht dus blijkbaar niet? Want zou het niet nat worden, waar moet het dan van kunnen slijten?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:41

Rmg

paQ schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:22:

Het zou wellicht een mooie toepassing zijn op de waterdichtheid van de zonwering :+
Maar goed, 2 maanden op schoenen, afhankelijk van gebruik. Het hecht dus blijkbaar niet? Want zou het niet nat worden, waar moet het dan van kunnen slijten?
Het hecht wel maar niet permanent ;)

Je schoenen en kleding bewegen continue, wrijven tegen andere delen slijten door zand, steentjes, water, gewoon slijtage.
Omdat het alleen werkt als je elke 2 maanden je schoenen inspuit en 24 uur laat drogen en dat is niet op het daily pair, maar op de nette schoenen die je een paar keer per week draagt ;).

De verkoop boost zou dus 2 maanden duren en daarna is vind iedereen dat het niet werkt en maar kut is :P

Als je nou een coating hebt die gegarandeerd 6 maanden blijft zitten, goedkoop (25 euro per fles, dat is een kwart van een setje standaard nikes zegmaar) aan te brengen is en snel droogt, Dan heb je een winnend product.

Doe een service abonnement bij je high end schoenen laat je nikes in een nike store elke 6 maanden resprayen, dan heeft het added value :+ Het is nu nog te gimmicky door de prijs en de nadelen

[ Voor 50% gewijzigd door Rmg op 16-08-2017 11:36 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

MrTre schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:26:
Aangezien het na enige tijd uitgewekt is, is dat denk ik de reden dat de grote jongens het (nog) niet gebruiken.
Een van de weinige fabriankten die een vuil afstotend laagje als extra service ... aanbiedt is N i s s a n.
Of ze het nog steeds doen weet ik niet
https://www.digitaltrends...t-made-self-cleaning-car/

Op de corporate site vind ik niks als ik op de Ultra Ever Dry technologie zoek, op de US site wel:
https://www.nissanusa.com/blog/self-cleaning-car-paint
Het zou oa op de LEAF zitten.

Technology?
Als je de openbare veiligheidsbladen opzoekt:
https://www.google.nl/sea...Dry+MSDS+sheet+spec+sheet
De technische mensen hier valt het wel op wat erin zit, zo te zien nano technologie.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rmg schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:29:

Doe een service abonnement bij je high end schoenen laat je nikes in een nike store elke 6 maanden resprayen, dan heeft het added value :+ Het is nu nog te gimmicky door de prijs en de nadelen
Maar hoeveel mensen zouden dat nu echt doen? Hoe vaak kom je nu in een situatie waar je echt zó afhankelijk van dit spul zou zijn geweest, dat het echt een gemiste kans is?

Ik heb ooit eens via kickstarter zo'n flesje gekregen, waterfree ofzo, dat spul werkt aan het begin best goed en leuk om mee te spelen, maar in de praktijk heb je er een stuk minder nut mee. Allstars met bv die gaatjes voorin (met metalen ringetjes) loopt het water gewoon naar binnen, ik had techlites en daar is dat hele 'gaas' rondom en loopt het uiteindelijk nog naar binnen.

Het is leuk te spelen met het spul met bv handschoenen of een broek, maar praktisch nut is zo laag en het zit er op z'n best maar een 1-1,5 maand goed op, die keer dat je echt natte schoenen heb, opdrogen 10x efficiënter is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Je schoenen en kleding bewegen continue, wrijven tegen andere delen slijten door zand, steentjes, water, gewoon slijtage.

[...]

Omdat het alleen werkt als je elke 2 maanden je schoenen inspuit en 24 uur laat drogen en dat is niet op het daily pair, maar op de nette schoenen die je een paar keer per week draagt ;).

De verkoop boost zou dus 2 maanden duren en daarna is vind iedereen dat het niet werkt en maar kut is :P

Als je nou een coating hebt die gegarandeerd 6 maanden blijft zitten, goedkoop (25 euro per fles, dat is een kwart van een setje standaard nikes zegmaar) aan te brengen is en snel droogt, Dan heb je een winnend product.

Elke twee maanden? Ik denk eerder elke twee weken. Of je moet het gebruiken op schoenen die puur de weg huisvloer -> auto -> kantoor hoeven af te leggen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Over het product kan ik niet zeggen. Wel redelijk twijfelachtig hoe ze het aan de man brengen als je de pagina refreshed begint de "promo will end" teller weer opnieuw te lopen.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:06
Omdat ze niet willen dat schoenen langer mee gaan, ze hebben liever dat je elk half jaar nieuwe schoenen koopt. Tuurlijk kunnen producten zo gemaakt worden dat ze lang mee gaan maar daar verdienen ze niet genoeg aan, dit zie je terug in tal van producten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-11 17:39

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als je per se waterdichte schoenen wil hebben, koop iets met gore-tex of iets van die orde. Kost een beetje maar dan heb je echt waterdichte schoenen.

Dit is meer een noodoplossing voor een lekkende tent of zoiets.

Ninety percent of everything is crap.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:40
paQ schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:22:

Nee dat denk ik niet. Vrijwel alle doeken die in de zonwering worden gebruikt (denk dan dus aan uitvalschermen en knikarmschermen) zijn waterdicht. De doeken die in Screens worden gebruikt zijn dat minder, maar dat zijn dan ook vlakhangende zonweringen. Het probleem bij de meeste zonweringen is dat er geen mogelijkheid is om het water van het scherm af te krijgen, waardoor het erop gaat blijven staan. En dáárom is veel water slecht voor de meeste zonwering. Het heeft bijna niet met de kwaliteit van de doeken te maken. De doeken gaan (als het vaak regent) doorhangen en het water zal (bij (semi)cassettes) en uitvalschermen de kast inrollen, waardoor daar de kans op roesten goed mogelijk zal zijn. Ook de kasten hebben hier geen voordeel van, want over het algemeen wordt er een water dorpel boven het scherm gebruikt, die het water achter het scherm langs laat. Ik zou dit in ieder geval niet als een ultieme oplossing achten.

Maar goed, ik ben zo al aardig off-topic gegaan

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gielie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Omdat ze niet willen dat schoenen langer mee gaan, ze hebben liever dat je elk half jaar nieuwe schoenen koopt. Tuurlijk kunnen producten zo gemaakt worden dat ze lang mee gaan maar daar verdienen ze niet genoeg aan, dit zie je terug in tal van producten.
Dus Nike enzo gebruiken een product wat maar hooguit paar maanden werkt niet omdat ze liever producten verkopen die niet lang mee gaan? Ik weet niet hoe lang jij met je schoenen doet, maar een paar maanden moet nog wel te doen zijn hoor.

• route99

route99

Je kunt ook voorwerpen, schoenen... vuilafstotend maken door ze van het zgn Lotus effect te voorzien...
Het bestaat al heel lang.
Ik kan me een WDR 3 uitzending herinneren uit ca 1999 waarin dat gepresenteerd werd (vuil afstotende verf)
Als je op Lotus en vuilafstotend en dat soort termen googelt, zeker met Engelse termen daarvan, kom je om in het leesvoer...
Pas een paar jaar geleden bij onze zuiderburen:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151125_01989001

Mijn technische perceptie zegt dat het concept dat in België gebruikt wordt wel eens wat duurzamer zou kunnen zijn dan een spuitbus...

PS: hardloopschoenen... ja dd zonde als ze erg vuil worden... maar de "gevorderde" loper (*) heeft zeker meer paar schoen en kies de schoen afh v/h weer en de ondergrond.. In het bos met modder en zo is demping toch veel minder belangrijk....

(*) eigen ervaring..

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
[...]

[...]

Perfect toch, 2 maanden smetteloze nieuwe schoenen, en daarna begint de aftakeling zodat je na een tijdje toch weer nieuwe moet halen.
Overigens slijten/beschadigen je schoenen natuurlijk wel, ze blijven alleen (de eerste 2 maanden) schoner.

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Bor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Precies dit, over het algemeen blijken dergelijke producten niet of niet lang genoeg te werken. Vaak moet je ze frequent opnieuw aanbrengen wil je enig effect hebben en blijven houden.

@paQ de link in jouw topicstart werkt niet, typo
Als jouw Nike schoenen in plaats van 3 maanden, 8 maanden meegaan zal Nike een keldering in inkomsten zien.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:02
Is dat re-branded WD40?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19

Saffie_time

Why use this? 42!

De nanotech op stoffen is nog niet zo ver dat het betaalbaar is en permanent. Er zijn wel al (geruime) tijd ontwikkelingen aan de gang maar op stof is men nog niet zo ver.
PU is daarin al een stuk verder, dat kan al aardig goed (met een schaar in krassen en pennenstrepen verwijderen).
In Spanje zit de marktleider voor nanotechnologie op stoffengebied, die mannen doen niets anders dan enkel middels nantoch proberen toegevoegde waarde te creëren op stoffen. Echter voor bewerking van schoenen (stof) ben je dan ongeveer € 60 kwijt en dan nog kan men niet aangeven hoe lang het werkzaam blijft (waarschijnlijk ook om claims te voorkomen).
Het komt er heel langzaam wel maar is dus nog lang niet wat je zou willen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• route99

route99

De PU benadering is waarschijnlijk gebaseerd op goede reflow vd PolyUrethanen, PU (in iig voor autolakken werkt dat zo).
Voor stoffen het zelfde principe?
PS:
Reflow: een principe via een gecontroleerde warmtebehandeling, de kras vloeit (grotendeels) weer dicht. Voorwaarde: het mag een kras zijn maar er mag niet of maar weinig materiaal weg zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 28-08-2017 17:45 ]

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

*knip* Het is hier geen HK.

[ Voor 83% gewijzigd door naitsoezn op 29-08-2017 10:16 ]

Powered bij meergranenbrood.

• paQ
  • Nu online
Het was bij radar afgelopen maandag :+
En 'getest' in de praktijk

Radar's conclusie:
Op katoen werkt het best wel goed, op leer not so much

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:22
Ik gebruik S100 textiel/leder-waterdicht spray, maar die is niet echt zo duurzaam als je denkt.
Misschien zelfs niet eens vuilafstotend als die "Nonwater".
Ik moet (als het veel geregend heeft) mijn motorlaarzen opnieuw insprayen, en dat duurt wel een beetje (stinkt ook trouwens). Is ongeveer hetzelfde als nubuck spray, alleen zonder kleurstof erin.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een pak van Van Gils welke water afstotend is. Werkte die ene x dat ik door de regen moest prima voor de minuut dat het duurde. Daarna nooit weer met het pak in de regen gelopen dus geen idee of het nog steeds werkt naar 1 jaar.
http://www.vangils.eu/en/...-met-een-van-gils-wetsuit

Dus er zijn wel fabrikanten die er mee werken.

[ Voor 7% gewijzigd door mathy_ op 04-10-2017 13:12 ]

Pagina: 1